Ik doe videomontage en heb nu de volgende setting
- Imac 27" (Latest 2011)
- 3x Western Digital Mybook Studio (in RAID 1 - 2 TB per stuk)
- 1x Western Digital Mybook Studio (in RAID 1 - 1 TB)
- 1x Drobo 4 bay (in RAID 1 - 2 TB) *nog 2 bay's vrij dus)
Eigenlijk word ik zo langzamerhand een beetje 'moe' van het feit dat alle video's op verschillende hardeschijven staan, sorteer wel op jaartal, maar toch, dit betekend dus dat ik over 2 jaar, tich harddisks erbij heb, en er een lijst van hardeschijven staat.
Uit ervaring weet ik dat als ik monteer over USB dat mijn CPU compleet in gebruik gaat, en doe ik het over Firewire dan blijft de snelheid van me CPU redelijk, kan nog andere dingen ondertussen doen.
Nu zou ik het liefst over willen gaan op netwerk storage, maar mijn ervaring is niet goed hiermee.
Heb een QNAP TS-410 en een Gigabit Switch (D-Link 8-poorts Gigabit Switch DGS-1008D (Green)) en CAT-5e kabels.
Uit ervaring is het uitlezen en wegschrijven naar de netwerk storage trager.
Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen bekend met deze setting/hebben advies?
Ik moet wel een beetje op me budget proberen te letten..
Er zijn 2 dingen die ik wel zou willen
- 8 Bay Firewire store , (met 2 of 3 TB harddisks)
- Goeie netwerk storage, waarbij ik kan blijven uitbreiden en hij zoveel mogelijk als '1' disk ziet.. (2/3 is ook niet erg..)
(Beide moet minimaal RAID 1 kunnen)
Hoop dat jullie me kunnen helpen
- Imac 27" (Latest 2011)
- 3x Western Digital Mybook Studio (in RAID 1 - 2 TB per stuk)
- 1x Western Digital Mybook Studio (in RAID 1 - 1 TB)
- 1x Drobo 4 bay (in RAID 1 - 2 TB) *nog 2 bay's vrij dus)
Eigenlijk word ik zo langzamerhand een beetje 'moe' van het feit dat alle video's op verschillende hardeschijven staan, sorteer wel op jaartal, maar toch, dit betekend dus dat ik over 2 jaar, tich harddisks erbij heb, en er een lijst van hardeschijven staat.
Uit ervaring weet ik dat als ik monteer over USB dat mijn CPU compleet in gebruik gaat, en doe ik het over Firewire dan blijft de snelheid van me CPU redelijk, kan nog andere dingen ondertussen doen.
Nu zou ik het liefst over willen gaan op netwerk storage, maar mijn ervaring is niet goed hiermee.
Heb een QNAP TS-410 en een Gigabit Switch (D-Link 8-poorts Gigabit Switch DGS-1008D (Green)) en CAT-5e kabels.
Uit ervaring is het uitlezen en wegschrijven naar de netwerk storage trager.
Nu vroeg ik mij af, zijn er mensen bekend met deze setting/hebben advies?
Ik moet wel een beetje op me budget proberen te letten..
Er zijn 2 dingen die ik wel zou willen
- 8 Bay Firewire store , (met 2 of 3 TB harddisks)
- Goeie netwerk storage, waarbij ik kan blijven uitbreiden en hij zoveel mogelijk als '1' disk ziet.. (2/3 is ook niet erg..)
(Beide moet minimaal RAID 1 kunnen)
Hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 3% gewijzigd door danikupers op 06-09-2011 10:26 ]