[Automator / Applescript] Bestanden filteren op tijdstip

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:22
Momenteel ben ik bezig een nieuwbouwtraject te volgen. Daarvoor is een spiegelreflex geplaatst op het dak en deze maakt iedere 10 minuten een foto. De bedoeling is om hier uiteindelijk een timelapse van te maken.

Het maken van de foto's gaat prima, en ik zou graag aan de slag willen met het maken van de timelapse. Aangezien de camera ook 's nachts fotografeert zitten er foto's tussen waar niets (spannends) te zien is.

Ik ben op zoek naar een manier om de alleen de foto's te bewaren welke tussen 08:00 en 20:00 zijn gemaakt. In de aanmaakdatum van de foto's is het correcte tijdstip van het maken van de foto weggeschreven.
Ik heb geprobeerd om dit te doen met Automator, er is daar een mogelijkheid om Finder Items te filteren. Daarbij kan ik echter een datum opgeven, maar niet het tijdstip. Laat staan een bereik van tijdstippen.

Zijn er andere manieren (Applescript, terminalcommando) om de ongewenste foto's te verwijderen / gewenste foto's te kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn meerdere manieren op de commandline.
Als je in google zoekt op "unix ls time range" of "unix find timerange" dan komen er dit soort dingen terug:

code:
1
ls -l | grep -E '2009-0[2-3]-[0-9][0-9] (08:[0-5][0-9]|16:[0-5][0-9])'

stop dat in een .sh script en die kun je via automater aansturen. handiger is om het via cron (launchd) te schedulen, met lingon (zie appstore), is dat iets makkelijker te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 23:25

Ghehe

400 pound hacker

Ja dit kan perfect met Applescript. Je vraagt elk bestand op in een map en vraagt dan de "creation date" aan elke file (Vb: get creation date of file "Macintosh HD:Library:Application Support:Colloquy:PlugIns:counter.txt"). Dit geeft iets van "woensdag 27 juli 00:00:00" terug. Je manipuleert die string wat (linkje) en dan zet je het in een if-lusje en je bent er. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wieh
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik heb exact dezelfde vraag.
Wil graag weten hoe dit is opgelost.
Kan ik een kopie krijgen van het script voor Automator?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het topic is 6 jaar oud, damn. :P
Dan moet je denk ik de auteur even een DM sturen, want topic zal denk ik allang vergeten zijn.

Ik zou dit trouwens niet op creation/modification date doen, zeker niet zonder backup.
Ik zou het doen op basis van de EXIF data. Die kan je heel makkelijk met een terminal appje als exiftool uitlezen en op dezelfde manier (o.a. grep commando) filteren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)