SSD niet zichtbaar in bios / errors

Pagina: 1
Acties:

• JaWz~
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Vandaag heb ik mijn nieuwe SSD (OCZ Vertex 2, SATA II 3.5 120GB) binnen gekregen en krijg hem niet aan de praat.

In eerste instantie bij mij huidige hardware erbij gehangen(in sata 5, 1 t/m 4 is reeds in gebruik), maar de bios ziet hem niet.
Bios geupdate, van 1004 naar 2209 (was wel nodig :) ), maar nog steeds niets.
Bios instellingen stonden op IDE, vervolgens ook op AHCI geprobeerd. Werkt niet. Uiteindelijk alle combinaties kabeltjes (SATA/Power) geprobeerd en nog niets.

Daarna zie ik hem plotseling wel wanneer ik AHCI aan heb en alleen de SSD in SATA 1 heb aangesloten.
Hiervoor krijg ik wel de error "SATA Port 1 Device Error, Press F1 to resume", bij het auto-detecten van de SATA porten. In de bios wordt hij nu herkent als "SandForce (25.0GB)". Maar ik kan er nog steeds niets mee.

Vervolgens weer geprobeerd mijn huidige HDs erbij te hangen (vanaf SATA2, 3, etc). Maar werderom 0 resultaat. Zie hem daarna ook niet meer wanneer hij alleen aangesloten is. Daarnaast ook nog de oranje SATA port (eSATA?) geprobeeerd, maar nee.

Ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb als: SSD wordt niet herkend - no physical drive en/of http://www.ocztechnologyf...-by-Asus-P5Q-SE-Plus-BIOS

Nu heb ik al heel was afgebrowsed en kwam ik ook steeds tegen dat de firmware van de SSD wellicht een update nodig heeft. Helaas heb ik niet zo 1,2,3 een andere pc tot m'n beschikking om dit te doen/testen.
Dus zit nu met de twijfel, is dit een DOA en dus opsturen? Of moet ik dit, of iets anders, eerst nog proberen?

TIA

Systeem:
Asus P5Q
Intel Quad core Q9550 @ 2.83Ghz
4GB RAM
GF 8800GT
2x 1TB samsung
1x 2TB samsung
1x CD/DVD

Q9550, 4GB RAM, HD6870, Crucial m4 128GB

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ik denk dat je het antwoord zelf ook weet...
RMA en zorg dat je een andere SSD neemt.

pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
pricewatch: Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB

Dit is als ik het goed heb, de 2de sandforce drive die dood is deze maand.
Vorige maand stond de teller op 7.

• JaWz~
Mja,.. maar better safe than sorry :) Ik heb er nu al genoeg tijd aan verkloot :P

Wat betreft RMA, is het handiger om dit via Dynabyte te doen, of direct bij OCZ?

En de SSD's die je adviseert:
- mijn mobo heeft SATA-300, dan heeft SATA-600 toch geen zin?
- de snelheden van die modellen is lager dan de OCZ waar ik voor ging. Wat maken die modellen een betere keuze, de controller neem ik aan?

Thanks voor je advies.

Verwijderd

JaWz~ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:
En de SSD's die je adviseert:
- mijn mobo heeft SATA-300, dan heeft SATA-600 toch geen zin?
Verwijderd in "Stand Alone SSD of juist 2x SSD in Raid 0"

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

JaWz~ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:27:

- de snelheden van die modellen is lager dan de OCZ waar ik voor ging. Wat maken die modellen een betere keuze, de controller neem ik aan?
Het grote SSD topic ~ Deel 9

Sandforce gebruikt foefjes om hoge snelheden te halen, deze worden in realiteit niet altijd gehaald.
Dus voor marketing is het perfect...
Daarbij, real life performance van zo'n beetje alle moderne SSD's, zijn aan elkaar gewaagd.

[ Voor 18% gewijzigd door Swordlord op 06-09-2011 10:57 ]

• JaWz~
Thx beide, heel verhelderend!

Volgens mij heb ik me voor de aanschaf ingezelen in een oud deel vd "Het grote SSD topic"... 8)7
Maar even kijken of ik hem ook kan ruilen ipv RMA'en. >:)

Pagina: 1