WPA2 probleem met Huawei HG655d

Pagina: 1
Acties:

• twistor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-06-2025
Vandaag heb ik een internet een 20mb/s lijn van Online ontvangen met de Huawei HG655d modem/router. Via een UTP kabel werkt het perfect en ben ik zeer tevreden over de snelheid.

Draadloos heb ik alleen een probleem. Ik kon geen wifi verbinding tot stand brengen met het originele WPA2 wachtwoord dat ik bij de router geleverd kreeg. Als ik vervolgens probleemoplossing doe krijg ik het volgende scherm te zien: Afbeeldingslocatie: http://www.freeimagehosting.net/uploads/17a69d87c8.png

Ik heb vervolgens in de ssid, het kanaal en nog enkele instellingen veranderd, maar die dit wilde ook niet baten. Uiteindelijk heb ik met wat speurwerk ontdekt dat meerder mensen dit probleem hebben en dat ik wel verbinding kan maken door de encryptie op WPA2 TKIP te zetten in plaats van AES. Ik heb een Asus N53sv met intel wifi 100b/g/n en kan normaal gesproken gewoon WPA2 AES versleutelde netwerken bereiken.

Nu is mijn vraag wat kan de oorzaak van dit probleem zijn en hoe kan ik het oplossen?

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Probeer eens of het met de WEP instellingen ook hetzelfde blijft. Misschien is er een update voor je Huawei of voor je laptop.
Neem (zoals je al had gedaan) altijd een eigen wachtwoord een SSID.
Je kunt je beveiliging gewoon op TKIP zetten, als je laptop dit ondersteund is alles ok.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:57
Is hier al een oplossing voor? Ik had vandaag hetzelfde probleem. Ik kwam met geen mogelijkheid op de Huawei HG655D met mijn Notebook met Intel Advanced-N 6200 AGN ingebouwde Wireless.

Ik kan bij iemand anders hooguit vragen de router te updaten, maar ze vragen de hele netwerk beveiliging voor mij om te gooien, gaat ook wat ver.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem en kan bevestigen dat het veranderen van AES naar TKIP het probleem oplost ;).

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15

RvL

Wat mij is opgevallen bij de Huawei, is dat ik geen verbinding met een draadloos netwerk kon krijgen als er een spatie in het SSID stond.... Betreffende doos was T-Mobile als ik me niet vergis.

Wellicht ook iets waar rekening mee kan worden gehouden.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 10:57
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:42:
Ik had hetzelfde probleem en kan bevestigen dat het veranderen van AES naar TKIP het probleem oplost ;).
Dit lost inderdaad het probleem op, na verder zoeken kwam ik hier ook op en heb toen d.m.v. deze instelling alle apparaten van WiFi kunnen voorzien.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1