Overheid dwingt bij Microsoft vertraagde Windows Update af

Pagina: 1
Acties:

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07-2025
nieuws: Overheid dwingt bij Microsoft vertraagde Windows Update af

"Bovendien waren de servers over het netwerk te benaderen vanaf pc's van medewerkers, terwijl dat mag."

"[...] terwijl dat niet mag", neem ik aan?

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 11:54

Glabbeek

Dat dus.

In hetzelfde artikel:
"Microsoft zal voor in ieder geval Nederland de nieuwe release niet automatisch toepassen maar de keuze zullen bieden om handmatig over te stappen naar een andere aanbieder."
Moet dat niet zijn 'om handmatig de update te installeren' of iets dergelijks?

En zo is het maar net.

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-02 19:51
Beste redactie,

Ik weet dat het allang bedtijd is (ik ga zo ook morgen weer college :) ) maar kan het niet laten toch ff een (naar alle waarschijnlijkheid) taalfoutje door te geven:

Bovendien waren de servers over het netwerk te benaderen vanaf pc's van medewerkers, terwijl dat mag.

Moet dat niet terwijl dat niet mag zijn?

Fijne avond

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-01 16:38
Mag ik vragen waarom het woord "rücksichtslos" in dit artikel staat terwijl dit niet echt een Nederlands woord is? Als het een quote is van de overheid dan is het beter nog om tussen "quotes" te zetten.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Negaiido schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:09:
terwijl dit niet echt een Nederlands woord is?
Inmiddels wel: http://woordenlijst.org/zoek/?q=r%C3%BCcksichtslos&w=w
Het woord 'zullen' kan ook geschrapt worden uit die zin.

[ Voor 7% gewijzigd door 8088 op 05-09-2011 23:16 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

aanvullend de volgende zin:
Uit het onderzoek van Fox-IT blijkt dat de eerste sporen van de aanvallers al dateren van 17 juni en 22 juli - drie dagen na de ontdekking - eindigden.
Is hier niet een foutje ingeslopen? ik vind hem in ieder geval erg wazig.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:37:

[...]

De eerste sporen van de aanvallers dateren van 17 juni, ze [...] werden ontdekt op 19 juli en eindigden 22 juli.
Inderdaad een beetje wazig dat eerste sporen eindigden. Je zou zeggen dat de aanvallen eindigden, niet de sporen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2025
Een verzoek van de overheid staat niet gelijk aan afdwingen.
Wat is het nu? dwang of verzoek?

• Wilbert de Vries
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Glabbeek schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:01:
In hetzelfde artikel:

[...]

Moet dat niet zijn 'om handmatig de update te installeren' of iets dergelijks?
Ik begreep uit de woorden van Donner dat het echt ging om het handmatig kunnen selecteren van een andere certificaataanbieder.
Negaiido schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:09:
Mag ik vragen waarom het woord "rücksichtslos" in dit artikel staat terwijl dit niet echt een Nederlands woord is? Als het een quote is van de overheid dan is het beter nog om tussen "quotes" te zetten.
Dat is gewoon een keurig Nederlands woord. Het was geen quote van Donner, maar een krachtige term die in één keer samenvat wat Donner eigenlijk probeerde te zeggen: als de certificaten nu blindelings worden ingetrokken zonder te kijken naar de consequenties, dan heeft dat gevolgen.
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:37:

[...]

Aangepast.

[ Voor 56% gewijzigd door Wilbert de Vries op 06-09-2011 08:16 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:16
Ik lees net about:little.blog: DigiNotar MITM-attacks en Little Penguin geeft hier eigenlijk wel een goede opmerking onderaan.

Het rapport van Fox-IT over de beveiliging en de gebeurtenissen bij Diginotar is niet echt handig geplaatst onder dit nieuwsbericht. Ik heb ook even de gedachte gehad dat T.net het nog niet had geplaatst, maar uiteindelijk wel gevonden in een nieuwsbericht dat volgens de kop gaat over de Windows Update.

Lijkt me mooier om er nog een apart bericht van te maken en de meest schokkende feiten daarin naar boven te brengen uit het rapport.

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-02 13:01
Microsoft zal volgende week de update voor Nederland wel aankondigen, maar niet automatisch uitrollen.
Volgens mij klopt bovenstaande zin niet. In de blogpost op technet lees ik dat de update wel (vanavond) beschikbaar wordt gesteld, zodat hij handmatig kan worden geinstalleerd, maar dat er een week gewacht wordt voor hij automatisch uitgerold wordt.
Quote blog:
Microsoft is offering the update to customers worldwide in order to protect them from this breach. At the explicit request of the Dutch government, Microsoft will delay deployment of this update in the Netherlands for one week to give the government time to replace certificates. Dutch customers who wish to install the update can do so by manually visiting Windows Update or following the instructions available at ww.microsoft.nl once the security update is released worldwide.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

• Wilbert de Vries
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Thekk schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:03:
[...]

Volgens mij klopt bovenstaande zin niet. In de blogpost op technet lees ik dat de update wel (vanavond) beschikbaar wordt gesteld, zodat hij handmatig kan worden geinstalleerd, maar dat er een week gewacht wordt voor hij automatisch uitgerold wordt.
Quote blog:

[...]
Je hebt gelijk. Ik had daarover vragen uitgezet aan MIcrosoft, maar heb net pas antwoord gekregen:
Microsoft zal wereldwijd een automatische software update doorvoeren om te zorgen dat de certificaten van DigiNotar als onbetrouwbaar worden aangemerkt. Op nadrukkelijk verzoek van de Nederlandse overheid heeft Microsoft besloten om voor Nederland de geplande update niet automatisch uit te voeren zodat overheden, organisaties en bedrijven de tijd hebben om de certificaten te vervangen. Gebruikers die de wens hebben deze software update handmatig uit te voeren, kunnen daarvoor vanaf vanavond een stappenplan volgen dat Microsoft online beschikbaar zal stellen via www.microsoft.nl.
Voor het artikel heb ik me dus gebaseerd op uitspraken van Donner. Ik zal het even aanpassen.
Pagina: 1