Toon posts:

Nieuwe pc - geen beeld signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb vandaag eindelijk een thuis servertje ongeveer zoals de best-buy guide van een tijd terug.

Config:
Mobo: asus P8H67-I mini-itx
CPU: Intel® Core™ i5-2405S
RAM: Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit

Eerste keer opgezet, krijg meteen bios te zien. Nadien heb ik geprobeerd windows server 2008r2 op een usb schijfje te zetten en deze op de home server te instaleren. Na het selecteren van de boot schijf bleef er echter een blinkende cursor staan.

Gezien dit niet werkte heb ik alles afgesloten en een dvd lezer aangekoppelt om te proberen via de dvd te instaleren. Echter kreeg ik geen beeld en wist niet direct wat het was. Blijkbaar was er van het moederbord een 2x2 kabeltje losgekomen naast de brede kabel van de PSU. Ik heb alles afgesloten, deze kabel terug op het moederbord geduwt en sindsdien krijg ik niets meer... Biepjes gaf het moederbord al niet (zit ook geen speakertje bij de case). Alle kabels steken in zoals ervoor (heb de dvd ontkoppeld) maar ik krijg nog steeds geen beeld...

Gezien ik zelf van hardware testen niet veel afweet is nu m'n vraag, wat is de grootste kans? Moederbord kapot? Psu kapot? Iets anders mis...

Verwijderd

Heb je dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen? Heb je er iets mee gedaan? Zo ja wat waren de uitkomsten?
En met betrekking tot jouw laatste zin, iedereen moet ooit ergens beginnen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 06:22:
Heb je dit: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen? Heb je er iets mee gedaan? Zo ja wat waren de uitkomsten?
En met betrekking tot jouw laatste zin, iedereen moet ooit ergens beginnen. ;)
Hey, Alvast bedankt! De troubleshooter had ik nog niet gezien, ik ga er alvast deze avond mee aan de slag!