Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Beste tweakers :),

Met het openen van dit topic zou ik graag wat 'first-hand' ervaringen van de studies die op de TU Delft worden aangeboden. Hiervan voornamelijk de studies Electrical Engineering en Technische Informatica. Hierbij zou ik bijvoorbeeld graag info willen over de vakken/besproken onderwerpen met misschien een korte omschrijven ervan en misschien zelfs ook van het gebruikte lectuur, zodat ik deze kan naslaan. Kortom, ben je een EE'er of een TI'er laat dan een comment achter!

• Truss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11 20:56
studiegids.tudelft.nl! Hier staat per jaar aangegeven welke vakken je krijgt plus een korte (of lange, afhankelijk van het humeur van de docent) beschrijving van het vak en vaak ook het gebruikte studiemateriaal. Verder kan ik je als Civieler niet helpen ben ik bang. Succes met je keuze!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kan je wel helpen met hoe het op de UT is, en zo heel veel verschil zal het nou ook weer niet zijn. Echter dan zijn wat nuttigere vragen wel handig, want als je de vakken wilt weten kan je dat zelf zo opzoeken.

Ben je al bij open dagen geweest? Heel objectief is het niet wat daar verteld wordt, maar dingen als welke onderwerpen aan bod komen zullen ze niet over liegen.

Anyway wat je bij EL (EE) zal krijgen is vooral aan het begin voornamelijk wiskunde. Een enorme hoeveelheid wiskunde. Als je de pest hebt aan wiskunde moet je er niet aan beginnen, trouwens ook niet aan TI waarschijnlijk. Daar kan je dan nog een zooi natuurkunde (EM-straling voornamelijk) aan toevoegen en uiteraard elektrotechniek vakken (hoe verder je in de studie komt hoe meer EL vakken er komen). EL vakken zijn ook redelijk gevarieerd, circuit analyse dingen, werking transistoren, regellussen, etc. En om het af te ronden nog wat informatica stuff erbovenop, maar die worden op de UT iig voornamelijk als pretvakken gezien.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-10 20:56

Macros

I'm watching...

Ik heb TI gedaan op de TUDelft. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Net als bij EE, krijg je een hele lading wiskunde. Dat deed ik op de middelbare school met 2 vingers in mijn neus, maar dat was op de TU wel anders. 10 Uur wiskunde college per week en daar nog ongeveer evenveel huiswerk bovenop kwam me zwaar te vallen. Na een poosje wordt het wat minder. Voornamelijk het eerste en tweede jaar zijn zwaar. Daarna wordt het telkens leuker omdat je meer informatica vakken krijgt. Zie studiegids voor meer informatie.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
Macros schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:15:
Ik heb TI gedaan op de TUDelft. Ik heb het er erg naar mijn zin gehad. Net als bij EE, krijg je een hele lading wiskunde. Dat deed ik op de middelbare school met 2 vingers in mijn neus, maar dat was op de TU wel anders. 10 Uur wiskunde college per week en daar nog ongeveer evenveel huiswerk bovenop kwam me zwaar te vallen. Na een poosje wordt het wat minder. Voornamelijk het eerste en tweede jaar zijn zwaar. Daarna wordt het telkens leuker omdat je meer informatica vakken krijgt. Zie studiegids voor meer informatie.
Heb ook TI gedaan in Delft en heb exact dezelfde ervaring. Maak je maar op voor een lekker potje wiskunde dus. ;)