Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Input mic laptop kapot?

Pagina: 1
Acties:

• samos
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-07 05:45
Hey tweakers,

Even een kort vraagje. Mijn vriendin woont op samos in griekenland en zodoende maken wij veelvuldig gebruik van skype. De laatste tijd echter is het geluid wat ik van haar krijg niet fantastisch meer. Veel gekraak en als ze een beetje friemelt aan het snoer weer beter. Ik dacht direct aan de kabel van haar headset, maar deze is eigenlijk nog maar een maand of 3 oud. Soms is het gek genoeg zo dat wanneer ze opnieuw inplugd, het geuid weer ok is. Aan de andere kant (en dit verbaasd me het meest) krijg ik soms haar geluid te horen over mijn headset. We kijken bijv soms films samen, en dan hoor ik het geluid van haar film. Ze zegt zelf dat op deze momenten er geen geluid uit de laptop speakers bij haar komt dus de kans dat ofwel haar mic, al dan niet de inebouwde in de laptop, iets oppikt is klein.... Iemand een idee? Klinkt als een rotte jack input? Usb dongle aanschaffen voor haar dan maar?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Soms verspringen de geluids-instellingen van Skype als er een stekker niet goed zit. Ook de automatische detectie van de computer lijkt niet goed te werken voor die jack-input.

Het lijkt inderdaad een slechte input jack, misschien zijn de soldeerverbindingen binnenin losgebroken.
Het kan ook aan de stekker liggen van de headset. Als dat niet verguld is, of van een slechte kwaliteit, dan kan het geen goed contact maken.

Het stekker van de de headset kun je met een vloeibaar schuurmiddel voor metalen schoonschuren. Daarna ontvetten met alcohol. En met contactspray de jack ingang op de laptop schoonmaken. Het is een hele handeling, maar bij mij heeft het al meerdere keren geholpen.