Deel van site pakken en verkleinen voor Android App.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokbrood
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:59
Hey allemaal,

Ik heb een probleem, namelijk, ik wil het rooster van deze site ( http://stellamariscollege.nl/Rooster/Valkenburg/Klas_3___4 ) afhalen zodat ik deze in een app kan gebruiken. (dus zonder alle mikmak van de hele site, alleen het rooster) ik dacht, pak de broncode van het rooster gedeelte, dit werkt, maar wordt niet geupdate, omdat de hele pagina handmatig geupdatet wordt. Dus dan zou ik de hele pagina in die app moeten verwerken, maar dan gaat het hele snelheids idee weg, want dan moet je nog op 3G de hele site laden. Tot mijn weten kan ik niets meer proberen dan dat ik heb gedaan, hopelijk kan iemand mij helpen, zoniet dan heb ik pech.

Met vriendelijke groet,
Stokbrood :)

Je suis un baguette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zou je niet zelf extern via een server de informatie uit de website plukken en vervolgens die gestripte informatie doorsturen naar je app?

Of vragen aan de school of je zelf de bron die zij gebruiken mag gebruiken :+ Lijkt mij dat zij die informatie ook ergens invoeren en op die manier op de website proppen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Wat een verschrikkelijke broncode :+ . Misschien is het het fijnst als je gewoon de html-source inlaad en dan alles weggooien voor (en inclusief)
HTML:
1
<td valign="top" class="content">

en dan houdt je de content t/m
HTML:
1
</table>

Vervolgens gooi je alle opmaak weg, zodat je alleen nog een kale tabel overhoud. (Zal vast wel een phplib zijn die alle rommel kan weggooien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokbrood
Ja maar het probleem is dus, dat de code van het rooster gedeelte elke dag anders wordt. Het is geen eigen pagina ofzo, het is gewoon een code die een of andere jan doedel (genaamd roostermaker) elke dag handmatig aanpast. Ik heb al geprobeerd om die code eruit te plukken en op een eigen host te zetten ( http://roostertest.comze.com/test.htm )

Je suis un baguette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Ja, maar als je kijkt naar wat ik post.. begint die custom code dus elke dag na die <td> content. Misschien ben je beter af met een html-parser, maar daar heb ik ook niet zoveel ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokbrood
Ja ik weet dat hij daarna begint, maar als hij elke dag verandert, dan moet ik hem toch elke dag opnieuw uploaden? of begrijp ik het nou verkeerd.. (ja ik verdiep me er pas een tijdje in)

Je suis un baguette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Tja, daar kan je natuurlijk niets aan veranderen. Als die data er van-te-voren niet is, dan kan je het ook nog niet inladen in je App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 18:42

Bosmonster

*zucht*

Een server-appje maken die, bijvoorbeeld dagelijks, dat rooster ophaalt, stript en cached. Dan kun je dat gebruiken in je eigen app.

Je kunt het ook wel live ophalen, maar dan hou je weinig performance winst over natuurlijk, aangezien je het alsnog daarvandaan haalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokbrood
ik ga er nog eens goed over nadenken, en kijken of ik eens in contact kan komen met de webmaster van school.

toch bedankt :)

Je suis un baguette

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-07 08:53
Misschien een rare/gekke vraag hoor.. Maar kan hiervoor niet de jQuery .load(); voor worden gebruikt?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hiroj schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:47:
Misschien een rare/gekke vraag hoor.. Maar kan hiervoor niet de jQuery .load(); voor worden gebruikt?
Nope ;)
edit:
Wat overigens ook gewoon in de jQuery documentatie staat...

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 08-09-2011 15:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1