MBA levertijd: hoe bedrijven hun onbetrouwbaarheid tonen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Macbook Air: die dingen zijn voorlopig onleverbaar. Dus als je bij pricewatch bedrijven met een groen vrachtwagentje en 24 uur levering ziet staan zijn het grove bedriegers, zie je een rood vrachtwagentje zijn ze eerlijk en alles er tussenin.
Ik heb er inmiddels maar eentje besteld via creditcard (geld afgeschreven na levering). Ben tenslotte geen bank van lening voor bedriegers.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-09 19:15
Dat ze niet leverbaar zijn door Apple is toch niet hetzelfde als niet leverbaar door een webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Ach, dus dat geen enkele straatwinkel er aan kan komen en dat zo'n "wij hebben voorraad en kunnen binnen 1-2 werkdagen leveren" bedrijf niks van zich laat horen een halve week na bestelling zal toeval zijn. En dat talloze mensen geld via ideal overmaken naar zo'n bedrijf (ten koste van een bedrijf dat netjes toont ze momenteel niet te kunnen leveren) een ongelukkige bijkomstigheid van dat toeval. Sorry naar naïviteit is niet mijn sterkste kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Master of Business Administration? Heeft dat een levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:24
theHoff schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:18:
Master of Business Administration? Heeft dat een levertijd?
Een jaartje of 2 :+

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HanslH schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:02:
Ach, dus dat geen enkele straatwinkel er aan kan komen en dat zo'n "wij hebben voorraad en kunnen binnen 1-2 werkdagen leveren" bedrijf niks van zich laat horen een halve week na bestelling zal toeval zijn.
Dat is toch al een jaar of twee gangbaar bij webshops? Altijd voorraad aangeven, en twee klikken later blijkt dat "op voorraad bij leverancier" te zijn. Als er dan genoeg mensen dat item (of andere items die door diezelfde groothandel worden geleverd) hebben besteld, laten ze een pallet vol verschepen, en dat kan wel eens een week of twee, drie, vier ... duren.

Altijd klikken totdat je een winkel vindt die aangeeft zelf voorraad in het magazijn te hebben. Anders bestel ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 06-09-2011 09:25 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Ik erger me er niet aan dat mijn bestelling zo lang duurt, dat wist ik voor ik er aan begon want ik wist toen al dat er een stop op dat ding zat. Dan had ik maar voor de winkel moeten liggen of van die toestanden. Ik vind het gewoon ergerlijk dat bepaalde bedrijven niet eerlijk zijn over de leverbaarheid van een produkt (en dan later met zo'n k smoesje komen over -op voorraad bij leverancier of dat er zogenaamd eerlijk bijzetten, gebaseerd op niks want bij de leverancier is de MBA ook al lang niet meer leverbaar dus de info is niet gewoon wat gedateerd maar weken oud) en op die manier andere bedrijven die wel eerlijk zijn benadelen.

Had ik niet gezet dat ik met MBA Macbook Air bedoel? Oh ja wel gelijk al in de eerste zin. Goh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3cker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:49

Ch3cker

Testlab Teamlead
Winkels willen nog wel eens 'sjoemelen' met hun levertijd. Uiteraard is dat bij ons niet toegestaan, en betekend dat ook direct verwijdering van de prijs bij dat product.

Ik neem aan dat je de winkel Staples Office Centre bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:03
Ch3cker schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:33:
[...]

Dat staat denk ik verkeerd in de Pricewatch, aangezien hun site ook gewoon 'Niet voorradig' aangeven.

Verwijderd

Ch3cker schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:33:
Winkels willen nog wel eens 'sjoemelen' met hun levertijd. Uiteraard is dat bij ons niet toegestaan, en betekend dat ook direct verwijdering van de prijs bij dat product.

Daarnaast wordt het in de ShopReview vaak ook keihard afgestraft als er met onjuiste levertijden wordt geadverteerd en iemand het vanwege die levertijd daar bestelde. Mooi zelfregulerend systeem dus :)

• HanslH
Nog even de afloop van het verhaal:
1 week na bestelling werd ik gebeld door de bank of het wel klopt dat ik zoveel geld had uitgegeven bij take it now
Ik een beetje verbaasd aangezien ze beweren het geld pas af te schrijven als het produkt is geleverd.
Net take it now gebeld (gesprek duurde ca 15 seconden)
Ah ja, die laptop is volkomen niet leverbaar: ik ga uw bestelling annuleren en het geld terugstorten. Het geld zal in 1a2 dagen bijgeschreven zijn. Excuses voor het ongemak en prettige dag verder.
Dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Vandaag uit verveling nog s ff een andere partij gebeld die al een week lang beweerde binnen een paar dagen te kunnen leveren (terwijl ze al een week uit elke uithoek van de aardbodem zijn verdwenen): Alternate. Ach, ze hadden net de laatste verkocht. Inmiddels zijn ze ook uit de lijst aanbieders van de laptop verdwenen. Er staat nu nog maar 1 jokkebrokje met binnen 24uur leveren vrachtwagentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
Het geld van takeitnow is nog steeds niet teruggeboekt. Ik wacht nog even een paar dagen met het invullen van een winkelbeoordeling om te zien hoer erg dit precies gaat worden.
Gelukkig dat ik met creditcard heb betaald.

Pagina: 1