Afstandsbediening stopcontact

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Hallo,

Ik erger mij al een tijdje aan het feit dat er 's nacht nogal wat op standby blijft staan. Ik heb een tv, marantz sr5005, marantz bluray speler, xbox 360, boxee en upc. Dit allemaal op 1 stekkerdoos. Nou heb ik een aantal van die schakelaars gevonden die op afstand te bedienen zijn, aan-uit schakelaar.

Er zijn zo'n 3 varianten, 300w, 2300w en 3500w. Maar watt is de beste die ik kan gebruiken en is het uberhaupt aan te raden? Wat doen jullie om een beetje stroom te besparen?

Ik hoor het graag,

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boxman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09 00:05
Om energie te besparen druk ik gewoon het knopje van de stekkerdoos uit :/

Ryzen 7950X3D | X670E Steel Legend | 64GB (2x32 M-die) DDR5-6000C30 | RTX 3090 | Seasonic Prime 1300W | Custom Loop CPU+GPU+RAID Watercooling 2x360mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12
Het vermogen (aantal Watt) is hetgeen je er maximaal op mag aansluiten, niet wat ze zelf gebruiken ;) Mijn no-name setjes kunnen maximaal 10A schakelen (2300 Watt dus) en gebruiken zelf ongeveer 10 Watt. De apparaten die je uit wilt zetten moeten samen dus meer gebruiken dan dat om het nuttig te maken :)

Ik heb in mijn audio-hoek gewoon het meeste met de aan/uit schakeleraa _uit_ staan, behalve de dingen die ik ook echt gebruik. In de PC-hoek heb ik een master-slave-stekkerdoos; deze zet de schermen en de printer uit als de PC uit staat; werkt perfect :)

Het meeste bespaar je gewoon door dingen echt uit te zetten; met zo'n klik-aan/klik-uit-setje ben je dus goed op weg :) Waar ik zelf nog een hoop mee bespaard heb is de halogeenlampen vervangen door spaarlampen en mijn servertje uitgezet (gebruikte het toch maar amper, heb nu vmware player als ik wat wil proberen, de rest van wat ik er mee deed kon de router al 8)7 )

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
Boxman schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:23:
Om energie te besparen druk ik gewoon het knopje van de stekkerdoos uit :/
Ok, dat is voor mij geen optie, ligt onder/achter het tv meubel en heb geen zin hier elke morgen en avond onder te kruipen. Maar thanks voor de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Er zullen wel meer varianten bestaan als die 3. Je noemt vermogens op, 300W zal (krap?) 1 apparaat kunnen schakelen. 2300W en 3500W zullen er een aantal kunnen schakelen. Kijk even op de apparaten wat daar voor vermogen op staat, doe een optelsom en dat is wat je minimaal moet kunnen schakelen.

Verder, kan je best opletten met bepaalde apparaten, die jij opnoemt zie ik geen technische moeilijkheden krijgen met die schakelaars (een zwaardere inductieve last kan problemen geven met die schakelaars) maar bv digitale tv raden ze aan om continue de spanning op te laten staan, omdat deze geüpdatet kan worden van de isp uit.

Denk er ook aan dat die draadloze schakelaars ook een standby vermogen trekken, met wat goedkope hokkietokkie dingen kan het zijn dat de schakelaar in standby meer verbruikt dan je toestel.

@Paul, wattage bestaat niet, het is vermogen, spanning en stroom niet wattage, voltage en amperage.

[ Voor 11% gewijzigd door kluyze op 05-09-2011 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:12
kluyze schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:28:
@Paul, wattage bestaat niet, het is vermogen spanning en stroom niet wattage, voltage en amperage.
Welkom in de wondere wereld van de leken ;) Ik kan het beter wattage noemen dan vermogen, anders gaat men eerst vragen 'maar wat zijn die 300w (sic) dan?'

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msjong
kluyze schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:28:
Er zullen wel meer varianten bestaan als die 3. Je noemt vermogens op, 300W zal (krap?) 1 apparaat kunnen schakelen. 2300W en 3500W zullen er een aantal kunnen schakelen......
Ok dankjewel, gewoon even handleidingen en een rekemachine zoeken dus. Bedankt voor je input, kan ik wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ter extra info: een gemiddelde huisgroep is gezekerd op 16A. Daar kun je dus max 16 x 230 = 3680 Watt op aansluiten. Ergo: met een 3500W scheling kun je bijna een hele groep schakelen. Als je er meer op hanng knalt ook je zekering er uit :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:17

FeaR

In GoT we trust

Volgens mij past dit beter in Elektronica :)

AUD > EL

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je hebt ook stekkerdozen die een voetschakelaar aan een extra kabeltje hebben zitten. Even zoeken...

Tadaa: http://www.dagaanbiedings...rdoos-6-voudig-moneysaver

Dan hoef je alleen die voetschakelaar ergens gemakkelijk/uit het zicht neer te leggen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:47
Er zijn zoveel oplossing bedacht. Hier staat een selectie:
http://www.go-green.nl/in...cle&id=3&Itemid=3&lang=nl

Je moet eens googelen op standby killer. 12.400.000 hits!

Je hoeft alleen maar het maximale vermogen op te tellen van de apparaten die geschakeld moeten worden.
Dan pak je een standby-killer die dat minimaal aan kan.

[ Voor 45% gewijzigd door cornfed99111 op 06-09-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 11:29
2300w en hoger zit je goed (10A), zekering in je kast is meestal 16A (3680W) dus hoger dan dat zal je zeker niet trekken :P

ja, daag.

Pagina: 1