Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HG (schoonmaakmiddelen) pc - hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-11 19:23

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Altijd al eens nieuwsgierig geweest wat voor hardware er in de HG kiosk zit?

Ik kan er een antwoord op geven. Onlangs kwam dit leuke apparaat in mijn bezit en natuurlijk direct opengeschroefd. :9

Naast de Atom cpu van 1.60 Ghz, zit er in de compacte robuuste behuizing een 80 Gb SATA hdd, 512 Mb intern geheugen, een heuse barcode scanner en een regular 15" TFT schermpje.

Aangezien er een windows XP embedded op het systeem stond die met een wachtwoord beveiligd was, kon ik niet de hardware in systeembeheer opvragen. Ik heb vanalles geprobeert, maar op geen manier kon ik erachter komen welke drivers waren geïnstalleerd.

De enige manier om nieuwe content op het apparaat te plaatsen was d.m.v. een usb-sleutel in het contact aan de achterkant te steken. Windows doet vermoedelijk een check om te zien of er "legaal" content op de stick aanwezig is en wat dan d.m.v. een script geinstalleerd wordt.

Ik heb nu de hdd geformatteerd en voorzien van een schone Windows Xp versie.

Alles doet het, alleen de touch-toetsen die zich aan de voorkant van het apparaat bevinden doen het niet omdat er geen drivers voor te vinden zijn (door windows).

Nu is mijn vraag of iemand mij de weg kan wijzen waar ik kan zoeken, welke drivers er misschien geschikt zijn of dat ik wellicht zelf aan het schrijven moet.

Schone windows XP SP3 installatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-DESJCIIJ-D.jpg

Connector op het mainboard vanaf de touch-toetsen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-OOZ6WG6R-D.jpg

TFT schermpje met daaronder het printje wat de aansturing van de touchtoetsen verzorgd:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-CECEDZ8T-D.jpg

Close-up van de het printje wat onder het TFT schermpje zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MSNTOLE-D.jpg

Totaaloverzicht van de hardware:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TMFKPOO-D.jpg

Close-up van het Mainboard:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EJJQGV4D-D.jpg

Als deze vraag in het verkeerde topic staat mag het verplaatst worden (uiteraard).... Vragen, andere foto's of screenshots? U vraagt wij draaien!

Nokia verzamelaar....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mijn eerste ingeving is dat dit een gameport is die voor de input wordt misbruikt (zou ik doen denk ik)

meer info over het bord denk ik. klikbare grotere pics maybe ?

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 05-09-2011 20:47 ]

Iperf

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 15:23
Je kan dus niet in apparaatbeheer kijken?

anders zou je eens op devid.info kunnen kijken...

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 21:41
Ziet er uit als een standaard Atom bordje. Ik zou eens wat nummers welke je op het moederbord kan vinden, na gaan met Google. Ik neem aan dat het niet gewoon een onboard USB connector is?
Grappig ook dat piratenlogo bij je Windows systeem info. ;)
Heb je wel een backup gemaakt van de al aanwezige Windows Embedded installatie? Just in case je nog wat terug wil zoeken. De gebruikte drivers die zijn vast nog op die installatie te vinden.

[ Voor 41% gewijzigd door eX0duS op 05-09-2011 21:03 ]

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als ik het goed zie is het een Intel Desktop Board D945GCLF.

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
eX0duS schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:01:
Ziet er uit als een standaard Atom bordje. Ik zou eens wat nummers welke je op het moederbord kan vinden, na gaan met Google. Ik neem aan dat het niet gewoon een onboard USB connector is?
Grappig ook dat piratenlogo bij je Windows systeem info. ;)
Heb je wel een backup gemaakt van de al aanwezige Windows Embedded installatie? Just in case je nog wat terug wil zoeken. De gebruikte drivers die zijn vast nog op die installatie te vinden.
Aha, het is dus inderdaad de Intel D945GCLF ( Meer info hier )

En de bestaande xp embedded heb ik niet als backup. Volgens mij was het hele zooitje geinstalleerd op 2 partities en ook nog encrypted... (Hoewel ik een beetje over het laatste twijfel want het is al even geleden dat het ding geformatteerd werd).

Back on topic: Het printje is dus idd op een hi-speed usb 2.0 header aangesloten (gelijmd 8)7 )

Nokia verzamelaar....

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Zou hier een "universele" usb driver voor zijn? Ik heb werkelijk geen idee waar of op welke term ik kan gaan zoeken :?

Nokia verzamelaar....

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dat zal gewoon in de chipset drivers zitten denk ik

http://downloadcenter.int...ng&keyword=%22D945GCLF%22

[ Voor 71% gewijzigd door Fish op 06-09-2011 21:22 ]

Iperf

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:47
Leuk om te zien, heb 2 jaar in een bouwmarkt gewerkt waar ze ook zo'n ding hadden staan. Ik dacht altijd dat er iets ARM-based ofzo in zat, maar het is dus gewoon x86 hardware :P

Vind wel dat ze er van binnen niet echt heel professioneel uit zien, vooral die handscanner die met een tie-rip bevestigd zit bijvoorbeeld 8)7

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Handscanner valt me nu pas op :D

sja, k.i.s.s.

Iperf

• ThinkPad
Wat ga je er mee doen trouwens? En heeft ie nou touchscreen of niet (ik weet het niet meer zo goed, is al tijdje geleden dat ik zo'n ding heb aangeraakt :P )

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ThinkPadd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:58:
Wat ga je er mee doen trouwens? En heeft ie nou touchscreen of niet (ik weet het niet meer zo goed, is al tijdje geleden dat ik zo'n ding heb aangeraakt :P )
Nee, daar zijn die knoppen onderin voor bedoelt (die dus niet meer werken)

Xbox Live ID:Notna8310

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Maak dan eens wat duidelijker fotos van waar die flat cable heen gaat, dat keine vierkante printje toch ?

Iperf

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Ik wil de kiosk gaan gebruiken voor de kids. Ze kunnen er niets aan kapot maken en met 154 divx disney films op de hdd, zou het 't mooiste zijn als ze dmv de touch-toetsen kunnen kiezen welke film gespeeld moet worden...

Ik zal even proberen om een duidelijkere foto van het printje te maken.

Nokia verzamelaar....

• ThinkPad
Is dat kleine vierkante printje niet die PIR bewegingssensor? Ik kan me herinneren van die apparaten dat als je er voorbij liep dat er dan een demo filmpje begon te spelen.

Zover ik het kan zien op de foto zit dat kleine vierkantje printje ook niet vast aan het langwerpige printje met de knoppen.

Is dat grijze blokje op dat langwerpige printplaatje die we op deze foto zien een chipje? Zo ja dan zou het handig zijn als je het typenummer even door zou kunnen geven.

Want de knoppen doen nu helemaal niks? Ook niet in kladblok o.i.d.? Vaak emuleren zulk soort printjes gewoon een toetsenbord en geven ze dus bepaalde toetsaanslagen door.

[ Voor 57% gewijzigd door ThinkPad op 07-09-2011 12:15 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kijk eens in je device hoeveel hoeveel keyboards je ziet. en of sat er toevallig 1meer is dan je zelf hebt aangesloten

Iperf

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Hmmzz, oké.... Even weer tijd om met het ding bezig te gaan. Dat kleine vierkante printje is inderdaad voor de bewegingssensor, de touch-toetsen zitten op de lange print. Ik heb de meest recente chipsetdrivers nu erop gezet en als ik kladblok open gebeurd het volgende:
Zonder dat ik een toets aanraak verschijnen er allemaal "m" 'etjes in het tekstveld.
Toets ik
> : spatie
1 : kladblok help komt tevoorschijn
2 : niets
3 : zoeken scherm komt tevoorschijn
4 : niets
5 : tijd & datum wordt getypt (0:53 7-9-2011)
6 : niets
7 : niets
8 : niets
9 : niets
10 : alt- toets (indien ingedrukt wordt "bestand" bovenin beeld geselecteerd)
11 : niets
< : backspace

Ik heb nog even een fotootje proberen te maken maar helaas krijg ik het niet scherp?! Ik blijf het nog even proberen, indien het lukt post ik het resultaat hier :)

Nokia verzamelaar....

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11 18:47
Je touchpad zit dus op een usb poort, dan zou apparaatbeheer toch moeten melden wat er op zit?
Al geeft hij maar een merk of een type door, je kunt in elk geval verder googelen
Een progje als sisoft sandra wil ook wel eens extra gegevens geven.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

ThinkPadd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 21:23:
Leuk om te zien, heb 2 jaar in een bouwmarkt gewerkt waar ze ook zo'n ding hadden staan. Ik dacht altijd dat er iets ARM-based ofzo in zat, maar het is dus gewoon x86 hardware :P
(...)
Ik heb zo'n ding wel eens een BSOD of een andere windows fout zien geven :)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Verwijderd

Joey_k schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:50:
1 : kladblok help komt tevoorschijn
2 : niets
3 : zoeken scherm komt tevoorschijn
4 : niets
5 : tijd & datum wordt getypt (0:53 7-9-2011)
6 : niets
7 : niets
8 : niets
9 : niets
10 : alt- toets (indien ingedrukt wordt "bestand" bovenin beeld geselecteerd)
11 : niets
M.a.w. 1-10 komen overeen met F1-F10. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, lijkt me :? Tenzij je een mac user bent ofzo. Er zal ergens in apparaatbeheer een extra (wellicht standaard) HID geïnstalleerd zijn voor die toetsen.

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Hmmm, en hoe nu verder, kan ik bijvoorbeeld een programma als xbmc hierop zetten en dan de touch-toetsen configureren? Of zie ik iets over het hoofd?

Nokia verzamelaar....

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Hmmzz... Ben al een tijdje aan t stoeien met xbmc maar boek geen vooruitgang hiermee... Ik krijg die "F toetsen" niet aan de praat.

Zijn er geen simpelere programma"s die het (ook) toestaan om bepaalde toetsen toe te wijzen?

Ik zou het graag als volgend willen hebben:

1- zet pc aan
2- keuzemenu's met filmpjes wordt getoont nadat xp is gestart.
3- na intoetsen keuze begint filmpje te spelen.

Ik wil er dus geen tobo en muis aan hangen... :|

Nokia verzamelaar....

• Joey_k

Joey_k

Topicstarter
Oké, xbmc gaat hem niet worden denk ik... Of ik zie iets over t hoofd, of het programma is gewoon niet geschikt.

Wie kan een alternatief aanraden om eens mee te gaan stoeien?

Nokia verzamelaar....

Pagina: 1