Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar speakers voor mijn mediacenter.
Wat ik graag zou willen zijn gewone pc speakers die ik dus aansluit op de mediacenter.
Dus geen versterker of andere kastjes maar puur en alleen de mediacenter.

Met deze nieuwe set zullen films maar ook vooral muziek worden afgespeelt.. echter vind ik het ook belangrijk dat de set goede performance heeft bij films.

Eigenlijk moeten de speakers vergelijkbaar zijn met een redelijk tot goede cinema set.
Mijn budget is ongeveer 300-350.

Nou gaat mijn voorkeur uit naar een aantal setjes:

Logitech z5500 (schijnt minder geschikt te zijn voor muziek)
Logitech z906 (schijnt minder te zijn dan de z5500)
Edifier s550 (staat nergens iets over de weergave, dolby digital etc) (zijn bijna geen reviews te vinden)
M-audio lx4 5.1 extender (deze set is weer minder als 5.1 opstelling) (zijn bijna geen reviews te vinden)
Teufel e400 (Deze set is de duurste van allen, vind de subwoofer te groot)

Dit zijn eigenlijk zo'n beetje alle high-end pc speakers die ik kon vinden, met allemaal hun eigen kwaliteiten. Als noob weet ik niet zo goed welke ik in mijn geval het beste zou kunnen nemen.

Mijn voorkeur gaat uit naar de edifier s550 omdat deze pasieve subwoofers heeft, en ik eerder al eens een setje heb beluisterd die ook pasieve (wOOx) subwoofers had.

Nogmaals, ik heb geen idee welke ik het beste kan nemen ben nog niet zo bekend in het audio segment, maar een goede set met strak geluid zonder vervorming is wat ik zoek. (beter dan een simpel stereosetje van 150 euro :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Zeropaid schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:21:
Edifier s550 (staat nergens iets over de weergave, dolby digital etc)

[X]

Mijn voorkeur gaat uit naar de edifier s550 omdat deze pasieve subwoofers heeft, en ik eerder al eens een setje heb beluisterd die ook pasieve (wOOx) subwoofers had.
De Edifier heeft een actieve subwoofer met een passieve unit aan beide zijden. Dat is net wat anders. Maar wat voor aansluiting heeft je Mediacenter? De Logitech setjes hebben digitale ingangen met bijbehorende decoders. Één optische of digitale coax van de mediacenter naar die setjes is dus genoeg om DTS en Dolby Digital door te geven. De andere setjes hebben geen decoders aan boord. Deze setjes hebben alleen analoge ingangen, oftewel de audio zal al in de mediacenter moeten worden gedecodeerd. De Teufel kan je wel uitbreiden met een Decoderstation, maar dan ben je 100 euro meer kwijt.
Zeropaid schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:21:...maar een goede set met strak geluid zonder vervorming is wat ik zoek....
Dan vallen de sets van Logitech en Edifier al af, dat zijn echte PC-setjes (met bijbehorende 10% THD).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

maar ook vooral muziek worden afgespeelt
Als je vooral voor muziek gaat zou ik, tenminste met jouw budget, uberhaubt niet op zoek gaan naar een 5.1 oplossing.
Liever een deftig 2.1 setje dan een el-cheapo 5.1.

Verder zal het misschien handig zijn om te vermelden wat voor geluidskaart er in je htpc hangt.
Daar zal wellicht een groot deel van de keuze al vanaf hangen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:36:
[...]

De Edifier heeft een actieve subwoofer met een passieve unit aan beide zijden. Dat is net wat anders.

[...]

Dan vallen de sets van Logitech en Edifier al af, dat zijn echte PC-setjes (met bijbehorende 10% THD).
Die 10% THD (even opgezocht) waar is die te achterhalen?

Denk namelijk dat de teufel ook afvalt aangezien ik geen 400-500 euro ga betalen voor pc speakers die weg geblazen worden door simpele 2.1 speakers.

Dan blijft alleen de M-audio nog over welke studio monitors zijn (dit zijn dus gewone speakers met ingebouwde versterker?)
Welke weer minder zijn in een 5.1 opstelling.

@ Switchie

De set wil ik gaan gebruiken voor muziek maar ook voor films waarbij een 5.1 set mij het beste lijkt. (om eerlijk te zijn vind ik 350 niet elcheapo meer ;) )

Verder maak ik op het moment gebruik van een onboard geluidskaart, eentje met een optische aansluiting.
(Asus e35m1-pro mobo)
Heb ook nog een creative audigy 4 pro liggen welke me wat beter lijkt.

Er zijn natuurlijk meer mogelijkheden, zo zijn er meer (teufel) setjes te bedenken welke ook goed zijn.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar 5.1, aangezien het een mediacenter is waar af en toe ook een film op wordt afgespeelt. (dan het liefst natuurlijk in surround al weet ik niet wat daar de meerwaarde van is)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeropaid op 05-09-2011 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Onkyo HTX 22 niets voor je? Je hebt dan twee kleine satelliet speakers en een subwoofer. In die subwoofer zit vervolgens de versterker die je dus op de geluidskaart van je HTPC kunt aansluiten ;). Je kunt die set voor 180 euro aanschaffen bij www.correct.nl . Is niet via de search te vinden dus heb het er even voor je bij gezocht: http://www.correct.nl/art...TAG_ID=1059&ARTNR=356282B

Ik vind het een kek dingetje zeker voor dat geld :).
Afbeeldingslocatie: http://www.correct.nl/artimages/82/62/356282-n1.jpg

Hierboven is de HDX en dit is de HD. Voor het verschil moet je even Googlen ik dacht dat de HD betere satelliet speakers heeft en de HDX meer Dolby codecs (of hoe heten die dingen?) :P.
http://www.correct.nl/art...TAG_ID=1059&ARTNR=460369B

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:45:

Ik vind het een kek dingetje zeker voor dat geld :).
[afbeelding]
Het merk opzich klinkt wel goed alleen zijn de reviews van dit systeem wat minder.

Het blijft lastig met pc speakers, weet iemand nog een goede site waar goede reviews te vinden zijn?
(dan bedoel ik een site met goed vergelijkingsmateriaal)
Zit nog steeds een beetje met de edifier in mn hoofd.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeropaid schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:30:
[...]

Het merk opzich klinkt wel goed alleen zijn de reviews van dit systeem wat minder.

Het blijft lastig met pc speakers, weet iemand nog een goede site waar goede reviews te vinden zijn?
(dan bedoel ik een site met goed vergelijkingsmateriaal)
Zit nog steeds een beetje met de edifier in mn hoofd.. :F
Dan zou ik toch eerder kiezen voor versterker a 200 euro en speakers a 150 - 200 euro (totaal boekenplank of zuilen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze KRK RP5 klinken echt fantastisch http://www.thomann.de/de/krk_rp5_g2_rokit.htm, veel beter kan je voor je geld niet kopen, voor een volwaardige cinema set moet je toch echt iets meer uitgeven.
Als je iets meer wilt uitgeven is er ook de RP6 variant.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:10:
Deze KRK RP5 klinken echt fantastisch http://www.thomann.de/de/krk_rp5_g2_rokit.htm, veel beter kan je voor je geld niet kopen, voor een volwaardige cinema set moet je toch echt iets meer uitgeven.
Als je iets meer wilt uitgeven is er ook de RP6 variant.
Wat maken studiomonitor speakers eigenlijk zoveel beter? als je naar de prijs kijkt, 200 euro voor een enkele speaker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Minder vervorming, een veeeeel vlakkere frequentierespons, een beter afstraalgedrag en vast nog wel een paar dingen. Dat de frequentierespons redelijk vlak is (dus niet wat meer bas en wat meer hoge tonen, wat een voller geluid geeft) wordt door sommige mensen wel als saai ervaren. Als ik het me goed herinner hebben die KRK monitors wel ietsje meer hoog dan neutraal.
Zeropaid schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:12:
Die 10% THD (even opgezocht) waar is die te achterhalen?
Logitech speakers vervormen lang niet 10% bij normaal volume, die 10% is hoe erg de versterker vervormt als die het opgegeven vermogen moet leven. Maar ze geven inderdaad absoluut geen strak geluid met weinig vervorming.

[ Voor 54% gewijzigd door TBTL op 06-09-2011 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
TBTL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 20:27:
Minder vervorming, veeeeel vlakkere frequentierespons, beter afstraalgedrag. Dat de frequentierespons vlak is (dus niet wat meer bas en wat meer hoge tonen, wat een voller geluid geeft) wordt door sommige mensen wel als saai ervaren.

Logitech speakers vervormen lang niet 10% bij normaal volume, die 10% is hoe erg de versterker vervormt als die het opgegeven vermogen moet leven. Maar ze geven inderdaad absoluut geen strak geluid met weinig vervorming.
Dat saaie komt me wel ergens bekend voor, de klanken zijn zuiver maar soms lijkt er wat extra's te missen.
Uit een oude philips reciever die we hadden kwam goed en strak geluid (weinig tot geen vervorming op hoog volume) maar soms klonk het iets te klinisch.

Moet zeggen dat ik zelf ook de voorkeur geef aan een iets voller geluid, geen boombox maar iets wat er tussen zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeropaid op 06-09-2011 20:56 ]

• Zeropaid
  • Niet online
Jamo A102HCS12

http://www.kieskeurig.nl/...et/jamo/a102hcs12/290569/

Zou zoiets beter zijn dan een z5500?

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-08 06:22
En wat denk je van een setje actieve speakers van Tangent

[ Voor 27% gewijzigd door glmona op 15-09-2011 13:42 ]

• Zeropaid
  • Niet online
Zijn studiomonitor speakers wel geschikt voor gebruik icm een mediacenter? dan bedoel ik muziek en films.

Ik heb al een paar verhalen gehoord over het feit dat monitor speakers bedoelt zijn voor het produceren en niet voor het beluisteren van muziek..
Zijn deze dan wel geschikt voor mijn gebruik?

[ Voor 48% gewijzigd door Zeropaid op 15-09-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
De krk rp6 g2 lijkt me wel wat,, alleen wil ik weten of ik geen enorme miskoop doe wanneer ik eigenlijk geen opnames doe maar puur alleen muziek en films afspeel.
Gezien het feit dat dit meer studio speakers zijn welke gebruikt worden voor het produceren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou voor een 2.0 versterker gaan met twee goede speakers. Je wilt geen versterker maar als je goede geluidskwaliteit wilt moet je wel die kant op, pc speakers zijn gewoon brak.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Zeropaid
  • Niet online
Tsurany schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:48:
Ik zou voor een 2.0 versterker gaan met twee goede speakers. Je wilt geen versterker maar als je goede geluidskwaliteit wilt moet je wel die kant op, pc speakers zijn gewoon brak.
Denk dat ik inderdaad toch maar voor een versterker kies.
Met een budget van 400 euro (versterker + speakers) gaat het misschien krap worden maar het zal ongetwijfeld beter klinken dan de 8 jaar oude miniset die ik nu nog heb.

Ik kan wel wat tips gebruiken, maar zat zelf te denken aan het volgende:

Versterker:
http://www.kieskeurig.nl/versterker/onkyo/a-9155/337790/

Speakers:
http://www.kieskeurig.nl/speaker/yamaha/ns-50f/261652/

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Kijk dan ook meteen naar een complete set, zo'n onkyo ht-s5405 bijvoorbeeld ziet er ook niet slecht uit.
Dan heb je best een goede versterker, een 5.1 set met actieve subwoofer. Daar kan je eventueel nog (later) andere front speakers aanhangen voor de stereoweergave van muziek.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Zeropaid
  • Niet online
abrakadaver schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 13:11:
Kijk dan ook meteen naar een complete set, zo'n onkyo ht-s5405 bijvoorbeeld ziet er ook niet slecht uit.
Dan heb je best een goede versterker, een 5.1 set met actieve subwoofer. Daar kan je eventueel nog (later) andere front speakers aanhangen voor de stereoweergave van muziek.
Is dit niet erg goedkoop voor een 5.1 set? er zijn verder ook geen reviews van te vinden
En zoals een paar posts eerder is aangegeven, is het niet beter om een goede 2.0\2.1 set te nemen?

Ik heb namelijk geen idee wat budget is en wat niet..

Je hebt ook zoveel verschil in prijs, je hebt jvc troep van 300 euro wat helemaal niets is naar mijn mening
terwijl een goede 5.1 set maar 100 euro meer zou kosten?

een "budget versterker" kost alleen al 400 euro, waardoor ik meer zit te denken aan een 2.0 systeem.

Het valt nog niet mee om een keuze te maken 8)7 weet ook niet waar ik op moet letten

[ Voor 24% gewijzigd door Zeropaid op 17-09-2011 15:52 ]

Pagina: 1