[Win7] Geen beeld na 15 minuten, pc gaat door

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205325

Topicstarter
Dit probleem speelt al langere tijd, maar ik dacht dat het aan mijn externe hd lag, maar die is er inmiddels af en het probleem bestaat nog steeds. De pc heeft de neiging om in een soort standby te gaan. Dwz: de pc zelf draait door maar de schermen kappen en geven een Slaapstand aan. Je krijgt de pc met geen mogelijkheid meer aan. De windows toets zorgt soms voor een herstart, maar niet altijd. Alle instellingen op windows staan op 'Geen slaapstand' en toch heb ik dit probleem. SP1 is geinstalleerd. Drivers zijn al geupgrade, behalve mijn geluidskaart (Realtek HD?). Er staan geen vraagtekens in apparaatbeheer. Systeemherstel biedt geen soelaas. Mijn pc is een Packard Bell M5740. Natuurlijk kan ik Windows opnieuw installeren, maar dat is mijn laatste redmiddel. Wie weet waar het aan ligt, en welke instellingen in de Bios zouden nog verkeerd kunnen staan?

Bedankt alvast, ik word hier echt gek van.

specs:
PACKARD BELL ixtreme M5740 Desktop
Processor:
Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz 64Bit
4096 MB
Windows 7, SP1
Er hangen twee schermen aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 05-09-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Klinkt als: power settings in Windows die wat agressief doet. Toevallig ook naar je driver opties gekeken of daar niet stiekem wat tussenstaat?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Ik sluit mij aan bij Notna. Kijk eens naar je Power Management / Energiebeheer instellingen en, zo nodig, schakel ze gewoon allemaal uit en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
wellicht wordt je toetsenboard niet meer herkend als de pc in slaapstand staat. Het probleem kan vele oorzaken hebben. Zet eerst alle powersavings in windows (energiebeheer) eens uit, en controleer of het probleem dan nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Configuratiescherm -->Energiebeheer-->schema instellingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij harde schijf uitzetten na: stond in energie beheer 20 minuten ingesteld. De rest van de opties staan allemaal op Hoge prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:13
Anoniem: 205325 schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:26:
Bij harde schijf uitzetten na: stond in energie beheer 20 minuten ingesteld. De rest van de opties staan allemaal op Hoge prestaties.
Dus nu afwachten en resultaten hier weer posten. Je kan ondertussen je startpost aanvullen met je systeemspecificaties

[ Voor 10% gewijzigd door mcsluis op 05-09-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gek, ik weet echt zeker dat ik die van de week ook al een keer van 20minuten terug naar 0 heb gezet, maar misschien niet op Opslaan geklikt. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379651

Ik zou voor bij de advanced settings kijken, want op dieper niveau kan er alsnog wel iets aangevinkt staan. Als voorbeeld: 'Altijd aan' (in Windows XP) zet standaard nog steeds na 20 minuten het scherm uit.

Topicstarter
Goed nieuws, het probleem lijkt over te zijn. Ik heb ook mijn schijf weer aangesloten en ik kan weer gewoon muziek luisteren zonder dat de pc ineens uitvalt. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Helaas, ik moet hem uppen. Wat over leek te zijn is dus niet over. Na een tijdje Youtube en Winamp (externe hd, mp3's) krijg ik weer een slaapstand waar ik niet uit kom. In energie instellingen staan alle standby mogelijkheden uit. Zou het de externe schijf kunnen zijn, of de geluidskaart? Heeft het zin de driver eens te updaten, en hoe doe ik dat in Win7? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 21:00
Heb je al eens een eigen energie schema aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, waar doe je dat? Ik heb nu schema Hoge prestaties en dan alles uit. Zou voldoende moeten zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Ik kom maar weer met mijn standaard zinnetje voor de drivers in ieder geval:
probeer eens driver genius.

Laat hem alles updaten..
Het heeft bij mij al veel tijd bespaart met het zoeken naar oplossingen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137469

Aan de linkerzijde in het main menu staat de optie om een eigen schema te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een eigen schema aangemaakt en ga eens Driver Genius draaien. Zou echt tof zijn als dat de oplossing was! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 205325 schreef op maandag 26 september 2011 @ 16:17:
Heeft het zin de driver eens te updaten, en hoe doe ik dat in Win7?
Erhm..
Apparaat in kwestie bekijken, site van fabrikant bezoeken, driver erbij halen die voor voornoemd apparaat geschikt en bedoeld is en installeren? :)
Heb je geen Driver Genius voor nodig toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
alt-92 schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:24:
[...]

Erhm..
Apparaat in kwestie bekijken, site van fabrikant bezoeken, driver erbij halen die voor voornoemd apparaat geschikt en bedoeld is en installeren? :)
De geluidskaart zit in Windows 7 zo verborgen dat de fabrikant bijna niet te achterhalen is. Dat maakt het lastig. Toch maar Driver Genius, hij draait al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:40

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

alt-92 schreef op maandag 26 september 2011 @ 17:24:
[...]

Erhm..
nee dat dacht ik ook.
Zo heb ik een stuk of 2/3 creative geluidskaarten werkend gekregen onder windows 7 terwijl de drivers niet windows 7 compatible zijn. (als voorbeeld)

En zo ook heel wat driver-zoek-perikelen weten te tackelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou overigens die geluidskaart lekker links laten liggen en eerder kijken naar een beschikbare BIOS upgrade.

Lijkt me meer zinvol en van toepassing op je power management probleem ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb alle drivers nu geupdate mbv Driver Genius, ook de geluidskaart.
Net was ik even eten en toen ik terugkwam viel hij weer weg. Vreemd trouwens dat geluid (soms?) wel gewoon doorloopt, maar toch lukt het niet om weer beeld te krijgen.
Bios update wordt mijn laatste redmiddel, dat vind ik toch wat eng om zelf te doen. Zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van, dus ik ga eerst kijken of dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Zet in apparaatbeheer de optie uit dat windows je usb hoofdhub mag uitschakelen.

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fanaat schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 09:45:
Zet in apparaatbeheer de optie uit dat windows je usb hoofdhub mag uitschakelen.
Gedaan.
Hij viel net weer terug in standby! :( Het is een hele tijd weg geweest, maar het lijkt toch net of het probleem zich eerder voordoet bij veel Winamp of Youtube.
Heb alle instellingen uiteraard nog een keer doorgelopen en zal bij ´Link State Power Management´ nog een energie besparende optie ingesteld staan, en die staat nu ook uit. Verder blijft het een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Up, want ik heb het systeem een schone instal gegeven en wat werkgeheugen bijgeprikt, maar hij doet het nog steeds! Alle energie instellingen staan goed, en ik snap er werkelijk niks van. De schone instal was echt mijn laatste hoop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Dan is het zonder meer je BIOS, dan aan het rotzooien is.
Zijn het beide schermen, zo ja hang er eens anderen schermen aan....
Heb je eens naar je videokaart gekeken.
Ik denk dat dit echt toch biosgerelateerd is.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444687

probeer eens 1 scherm aan te sluiten, en kijk eens in de opties van je scherm of je niets vind in de vorm van: "Source Detection" dat op "Always active".
Heb hier op het werk ook soms mensen waar hun pc wel draait, maar de schermen niets doen.
Desnoods eens een ander scherm aanhangen die niets van problemen geeft bij anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb helaas maar twee schermen, waarvan een HD.
Verder weet ik echt niet meer waar in de Bios het zou kunnen zitten.
Ik heb driver genius ook al eens gedraaid en alle drivers zijn al geupdate.
Na de installatie heb ik Nvidia expres niet opnieuw geinstalleerd om te kijken of het daaraan lag, maar ik merk geen verschil.
Beide schermen draaien een gecallibreerd profiel van Spyder, maar daar kan het niet aan liggen.

Ik heb vandaag nog wel in apparaatbeheer de oplossing van Fanaat uitgevoerd, hij is niet meer uitgevallen, maar dat zegt voorlopig niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 12-04-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zanpaku, dat is een goede tip!
Ik ga er zo snel mogelijk weer mee aan de slag en zal de resultaten hier posten, bedankt alvast voor de tip.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 205325 op 12-04-2012 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CertLog
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk ook eens of je videokaart niet te warm wordt.
Ik had laatst hetzelfde euvel en het bleek dat de ventilator op de videokaart niet meer goed kon draaien vanwege alle stof.
Zodra ik iets deed wat de videokaart intensief gebruikte viel de computer in een soort standby.
Na de ventilator schoon gemaakt te hebben was het probleem weg.
(en als je de computer toch open hebt kun je de rest ook schoonmaken ;-)

If you cannot dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zanpaku,
De schermen stonden al op Always Active, dit heb ik gecheckt.

Certlog,
Er lag maar weinig stof, dat was ook een van de eerste dingen waar ik aan dacht.

Ik heb dus als laatste geprobeerd in apparaatbeheer de vinkjes achter 'de computer mag deze usb poort uitschakelen' weggehaald bij alle usb poorten. Hij is nog niet uitgevallen. Maar ik heb er de laatste paar dagen ook niet veel achter gezeten, dus ik weet nog niet zeker of dat genoeg is.
Pagina: 1