I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
de meeste koelers hebben ook ondersteuning van amd sockets. vooral de bekendere, dus scharrel wat rond op internet zou ik zeggen en kijk wat terug in de fora van tweakers.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
http://tweakers.net/price...hyUJG8Udf3OOYf3onVZYooxPg
maar ik vraag gewoon advies aan ervaren tweakers of zij betere suggesties hebben. Ik weet niet of alles ook wel past etc.
I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold
wederom, google.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Het enige waar ik om vraag is advies van TWEAKERS ZELF (moest even wat verduidelijken hier) en niet zozeer gewoon doorverwezen te worden naar google zonder excuus.
Ik zie niet wat het probleem is van gewoon via een forum een vraag te stellen.
Als dat ongewenst is, waarom bestaat dit forum dan überhaupt?
In de zin van, stel je eisen eens wat bij.
als je je eisen wat beter wist, zoals budget, afmetingen en geluidsproductie, kunnen we je zowiezo beter helpen
dus bij deze vraag ik die
3,8-4ghz heeft bij de ouwe amd's wel een goeie koeler nodig gezien je met de voltages bezig gaat.
dan zou ik wel een mugen 2 rev. b of iets zwaarders overwegen, zoals een megahelms.
[ Voor 30% gewijzigd door Fordox op 05-09-2011 20:38 ]
mijn budget bedraagt maximaal rond de 30 euro.
btw, deze athlon II pakt de 4ghz net niet zeg maar, met stock koeler.
ik kreeg hem zover dat-ie windows probeert te laden. zonder voltage increase
[ Voor 29% gewijzigd door nelizmastr op 05-09-2011 20:40 ]
En alle cooler reviews hier op tnet zelf konden je ook al niet helpen?
[ Voor 22% gewijzigd door Fid3lity op 05-09-2011 20:41 ]
pricewatch: Scythe Mugen 3
130 x 108 x 158 mm, moet toch passen?
Da's toch echt 40 euro kerel... En fyi: 40 > 30.marcop23 schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:47:
Een Mugen 3 gaat bijna in alle kasten, is maar 30 euro en koelt extreem goed voor een luchtkoeler van zo'n prijs, dus waarom neem je die niet gewoon?
pricewatch: Scythe Mugen 3
130 x 108 x 158 mm, moet toch passen?
[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 05-09-2011 20:59 ]
eindelijk iemand die weet hoe die zich gedragen moet op een forum. gewoon zakelijke info.
ik zal hem overwegen, bedankt.
Verwijderd
Dat mensen zich ook wel eens anders zouden mogen gedragen. Zelfs al wordt dezelfde vraag nu al voor de 1,000ste maal gesteld... de vraagsteller kent die 999 die hem voor gingen niet. Mensen hier zouden zich wel eens wat meer in mogen houden.Blue-Tiger schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:49:
En waar zou dit precies op moeten slaan?
Ja, zondermeer heb je als vraagsteller wel enige eigen verantwoordelijkheid - maar het feit dat er BBGs en FAQs hier zijn, als Sticky, dat wekt toch de suggestie dat men hier op GoT open staat voor vragen en bereid is die vragen te beantwoorden. Maak er anders een grote banner van - "Vragen worden hier niet op prijs gesteld."
En tot zover mijn frustratie over mijn mede-GoT-er.
Edit: Gelet op dat Captain-Obvious plaatje... ach, QED.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 20:53 ]
het is hier immers geen hangplek voor gefrustreerde hangjongeren.
Niet iedereen maakt perfecte topicstarts zoals die in de FAQ's staan! Niet iedereen kent alle FAQ's uit zijn hoofd, en weet dat je beter koeler X dan koeler Y kan nemen... Hij vraagt het aan ons, wij geven antwoord (is een forum) of reageer niet. Zeuren heeft niemand wat aan en de TS wordt dan enkel gefrustreerd.
Ontopic:
Je kan een Scythe Mugen 3, of 2 Rev B nemen. Beide goede koelers. Je kan voor de looks en als je hoger budget hebt voor de CM V8 kunnen gaan, maar koelt niet heel goed. Als je echt veel wil overklokken neem je waterkoeling, maar dat moet je zelf weten, ook omdat dat vaak al 200 euro kost zelfbouw, kant en klaar is slecht.
Als ik jou was zou ik gewoon de goedkopere 2 Rev B nemen, probleem opgelost.
Let er wel op dat je geheugen niet te hoog is, sommige koelers zijn erg breed en laag waardoor je geheugen er niet meer onder kan. (gewone normal-height kingston (geen hyperx) dingen passen wel, maar dingen met heathpipes, en koelers, en andere tierelantijntjes kunnen wel eens niet passen...)
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Men zou ook wel eens mogen bedenken dat degenen aan wie advies wordt gevraagd dit soort vragen al vele malen eerder voorbij hebben zien komen. Herhaling leidt tot ergernis.Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:53:
[...]
Dat mensen zich ook wel eens anders zouden mogen gedragen. Zelfs al wordt dezelfde vraag nu al voor de 1,000ste maal gesteld... de vraagsteller kent die 999 die hem voor gingen niet. Mensen hier zouden zich wel eens wat meer in mogen houden.
Open staan voor vragen: jazeker. Maar je manier van verwoorden doet mij vermoeden dat je niet helemaal doorhebt waar die FAQ's voor zijn. Ik zal er even een citaatje bijpakken uit het Algemeen Beleid:Ja, zondermeer heb je als vraagsteller wel enige eigen verantwoordelijkheid - maar het feit dat er BBGs en FAQs hier zijn, als Sticky, dat wekt toch de suggestie dat men hier op GoT open staat voor vragen en bereid is die vragen te beantwoorden. Maak er anders een grote banner van - "Vragen worden hier niet op prijs gesteld."
Houd je bij het openen van een topic altijd aan deze quickstart. Het is niet alleen makkelijk voor jezelf om hem erbij te houden, maar je kunt er ook simpelweg allerlei ergernissen mee voorkomen en een hoop van jouw tijd en die van je medegebruikers besparen.
Het is meer onder het mom van: "enige eigen inzet en research alvorens posten is vereist."nelizmastr schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:55:
ik ga akkoord. een forum is ter beantwoording van vragen. en als het goed is onder het mom van: wij kennen geen domme vragen, maar slechts domme antwoorden.
Verwijderd
Want dat leidt enkel tot veel meer ergernis. Ik zie liever dezelfde bekende vraag 1,000 maal voorbij komen dan dezelfde kinderachtige spam 1,000 maal voorbij komen.
En over het punt van tijd - wat kost er meer tijd, Captain Obvious spam plaatsen of iets negeren? Hint: Niets doen kost echt héél weinig tijd.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 21:12 ]
Je mag toch wel verwachten dat een lid zoiets kan bedenken? Of op z'n minst in kan schatten? Waar hebben wij op GoT anders uberhaupt een beleid voor?Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:08:
Wat schrijf ik nou? Dat die vraagsteller zich er niet automatisch bewust van is dat jij die vraag al zo vaak voorbij hebt zien komen. En je daar dus rekening mee moet houden... of negeer het anders gewoon als je kinderachtige Captain Obvious plaatjes niet in kan houden.
Of je reageert ook gewoon niet op die spam? Beetje simpel dit...Want dat leidt enkel tot veel meer ergernis. Ik zie liever dezelfde bekende vraag 1,000 maal voorbij komen dan dezelfde kinderachtige spam 1,000 maal voorbij komen.
Verwijderd
Sorry hoor, maar, ik kies toch echt voor het keihard aanpakken van de destructieve spam dan voor het kinderachtig spammen van mensen die misschien één stapje hadden overslagen.
En, als je dan al de behoefte voelt geen volledig antwoord uit te typen en te spammen, spam dan gewoon de links naar de FAQs, BBGs en het Algemeen Beleid? Dan weet je tenminste zeker dat de vraagsteller waar je je zo aan stoorde er bewust van wordt waarom je je er zo aan stoorde.
Met een Captain Obvious spam is echt niemand geholpen en het enige dat je ermee bereikt is dat de moderators die spam op moeten ruimen en dus minder tijd vrij hebben voor zaken die wellicht meer aandacht verdienen.
maargoed,
met een koeler van approx. 30 euro, kun je geen 3,8 of 4ghz krijgen op een athlon II X2.
De mugen 3 kost evenveel ongeveer als de mugen 2 rev. b. en de laatstgenoemde is beter. afmetingen zijn bijna hetzelfde.
wat je ook kunt doen is er 1 uit deze lijst kiezen: reviews: Vier mainstreamkoelers getest
zit precies rond je budget
[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 05-09-2011 21:26 ]
Heb je zelf nou niet door dat wij om precies dezelfde reden reageren? Wellicht met een iets andere aanleiding maar:
1. Het frustreert ons beiden
2. We kiezen ervoor niet te reageren
3. We zijn beiden ook prima in staat een fatsoenlijke discussie te voeren
Jij ergert je aan spam, ik erger me dood aan het continue voorbij zien komen van vragen zonder informatieve ts of eigen getoonde inzet.
If anything, is het in ieder geval wel duidelijk dat jij zo absoluut niet beter bezig ben dan ik, is wat ik hier even mee duidelijk wil maken. Nofi uiteraard, want ik voer veel liever een leuke, maar ook inhoudelijk fatsoenlijke, discussie
Verwijderd
Doe dat dan ook.Blue-Tiger schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:30:
want ik voer veel liever een leuke, maar ook inhoudelijk fatsoenlijke, discussie
Dat zal ik dan ook zeker doen