ziggo wireless niet vooruit te branden...

Pagina: 1
Acties:

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Sinds 2-3 weken ben ik over gegaan op een ziggo 40 mbit alles-in-1 pakket. Het opleveren was al een drama maar goed dat is een ander verhaal. Het probleem wat ik nu heb is dat mijn wireless op zowel mijn iMac als op mijn Macbook na verloop van tijd dramatisch wordt. Pagina's laden langzaam of zelfs niet, downloads gaan met tientallen kb/s etc...

Het is mij compleet niet duidelijk waar dit aan kan liggen. Na een reset van de router lijkt alles weer even goed te lopen en na 1-2 dag(en) is het weer drama. Mijn bereik geeft de ene keer 100% aan en een andere keer weer heel weinig het lijkt allemaal het instabiel al heb ik geen idee waar dat aan kan liggen.

Wat ik heb gedaan:
- zojuist modemrouter compleet gereset
- bedraad aangesloten, downloaden gaat met 40 mbit
- meederen malen mijn imac herstart, airport uit gedaan, voorkeursnetwerk weggegooid etc...

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik nog kan doen.

Wat ik heb:
- cisco router EPC3925 direct na splitter aangesloten.
- imac (2008-2009)
- macbook (2006-2007)

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Tja, apple... Nee, ff serieus. Heb je het CP nummer in je airport gezet? (of staat er tegenwoordig geen CP nummer meer op die modems?)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Bartjezz schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:53:
Tja, apple... Nee, ff serieus. Heb je het CP nummer in je airport gezet? (of staat er tegenwoordig geen CP nummer meer op die modems?)
Hij gebruikt ws gewoon het wireless van de ziggo modem/router, en dat ziggo nummer ben je tegenwoordig niet meer nodig.

@ts Probeer even uit te vinden welke wireless kanalen er allemaal bij je in de buurt druk gebruikt worden. Voor windows heb je daar tooltjes als inSSIDer voor, mac weet ik zo niet.

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik heb dit al vaker gepost volgens mij...maar hierbij nog een keer...
In de configuratie v/h modem de ip-flood uitschakkelen maar ook het firewall vinkje dan is ie ineens razendsnel!!
meer hierover op het ziggo gebruikers forum:
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-32974.html

• maxtz0r
Shaggie_NB schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:22:
Ik heb dit al vaker gepost volgens mij...maar hierbij nog een keer...
In de configuratie v/h modem de ip-flood uitschakkelen maar ook het firewall vinkje dan is ie ineens razendsnel!!
meer hierover op het ziggo gebruikers forum:
http://ziggo-gebruikers.n...ve/index.php/t-32974.html
Thnx! ik had dit topic zelf inderdaad nog niet kunnen vinden. Gisteravond heb ik de wijziging gedaan in mijn modemrouter en geen problemen gehad. Ik ben nog wel benieuwd wat hiervan exact de impact is...

• maxtz0r
Ik blijf toch nog problemen ondervinden met mijn wireless op mijn iMac...

Op een of andere manier is mijn verbinding zeer traag en verlies ik soms veel signaal(1a2 streepjes) terwijl mijn macbook hier totaal geen last van heeft. Ik heb al redelijk veel geprobeerd zoals dns servers instellen, smc reset, voorkeursnetwerk verwijderd etc...
Na zoeken op internet ben ik op dit topic uitgekomen: https://discussions.apple...2344256?start=90&tstart=0 en lijkt het dus een bekend probleem.
Het rare is dat de oplossing van Shaggie_NB heeft geholpen voor mijn andere mac apparaten maar niet voor mijn iMac.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen want dit schiet echt niet op...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nielson schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:57:

@ts Probeer even uit te vinden welke wireless kanalen er allemaal bij je in de buurt druk gebruikt worden. Voor windows heb je daar tooltjes als inSSIDer voor, mac weet ik zo niet.
Heb je bovenstaande al eens gedaan?

Probeer een kanaal te gebruiken wat zo min mogelijk wordt gebruikt in de buurt..

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-02 23:38
maxtz0r schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 10:23:
Ik blijf toch nog problemen ondervinden met mijn wireless op mijn iMac...

Op een of andere manier is mijn verbinding zeer traag en verlies ik soms veel signaal(1a2 streepjes) terwijl mijn macbook hier totaal geen last van heeft. Ik heb al redelijk veel geprobeerd zoals dns servers instellen, smc reset, voorkeursnetwerk verwijderd etc...
Na zoeken op internet ben ik op dit topic uitgekomen: https://discussions.apple...2344256?start=90&tstart=0 en lijkt het dus een bekend probleem.
Het rare is dat de oplossing van Shaggie_NB heeft geholpen voor mijn andere mac apparaten maar niet voor mijn iMac.

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen want dit schiet echt niet op...
Probeer het wifi kanaal waarop hij uitzend is te veranderen van auto naar een vast kanaal.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Volgens mij kan je met dit (Chanalyzer for Mac) programmatje voor de Mac de kanalen zien in je omgeving die in gebruik zijn.

• maxtz0r
LnC schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:44:
Volgens mij kan je met dit (Chanalyzer for Mac) programmatje voor de Mac de kanalen zien in je omgeving die in gebruik zijn.
Ik heb kissmac gebruikt om de kanalen te scannen en vervolgens meerdere kanalen geprobeerd om te kijken of dat resultaat geeft maar niks lijkt te helpen. Ik heb op dit moment 4 streepjes wireless maar mijn internet is niet vooruit te branden....

ik ben bang dat dit echt een apple probleem bij de imac is gezien er veel meer mensen zijn die hier last van hebben

• maxtz0r
LnC schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:44:
Ik heb kissmac gebruikt om de kanalen te scannen en vervolgens meerdere kanalen geprobeerd om te kijken of dat resultaat geeft maar niks lijkt te helpen. Ik heb op dit moment 4 streepjes wireless maar mijn internet is niet vooruit te branden....

ik ben bang dat dit echt een apple probleem bij de imac is gezien er veel meer mensen zijn die hier last van hebben, het is een godswonder dat ik dit bericht gepost krijg

• maxtz0r
Excuses voor mijn dubbele post, komt door mijn gare wireless verbinding.

Wat ik nog even wil toevoegen aan dit topic is dat ik geen netwerk verbinding tot stand kan brengen tussen mijn apple computers. Als ik bijvoorbeeld probeer scherm te delen vanaf mijn macbook of mac mini naar mijn iMac dan lukt dit niet, het radje blijft draaien en geeft dan een melding dat verbinding is mislukt terwijl ik op de iMac dan wel verbinding heb.
Wanneer ik tussen mijn macbook en mac mini verbinding probeer te maken dan gaat dit goed.

Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Ik heb onder andere het volgende geprobeerd:
- SMC reset
- Kanaal van wireless meerdere malen veranderd
- Handmatig DNS server ingesteld

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 15:05
hmm niet de wireless modem/router van ziggo gebruiken?

Mijn oude trouwe d-link doet het nog steeds :) nooit geen problemen.

Edit: ik bedoel uiteraard de router/wireless functie want zonder modem heb je van hun uiteraard geen internet :D

[ Voor 31% gewijzigd door Taz86 op 27-12-2011 10:27 . Reden: Onvolledig :( ]

• maxtz0r
Taz86 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:26:
hmm niet de wireless modem/router van ziggo gebruiken?

Mijn oude trouwe d-link doet het nog steeds :) nooit geen problemen.

Edit: ik bedoel uiteraard de router/wireless functie want zonder modem heb je van hun uiteraard geen internet :D
Dat is geen slecht idee, ik heb nog een Airport Express liggen die ik niet gebruik. Ik kan natuurlijk voor test doeleinde die er even naast hangen kijken of dat helpt.

Ik laat weten wat mijn bevindingen zijn :D

• Taz86
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 15:05
maxtz0r schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:39:
[...]

Dat is geen slecht idee, ik heb nog een Airport Express liggen die ik niet gebruik. Ik kan natuurlijk voor test doeleinde die er even naast hangen kijken of dat helpt.

Ik laat weten wat mijn bevindingen zijn :D
Let dan wel op dat je de ziggo routerfunctie uitschakelt. Anders heb je router achter router en dat is ook geen wenselijke situatie. :o

• maxtz0r
Taz86 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 10:47:
[...]

Let dan wel op dat je de ziggo routerfunctie uitschakelt. Anders heb je router achter router en dat is ook geen wenselijke situatie. :o
Ik begrijp wat je bedoelt maar eerst maar even testen of dit werkt voordat ik al mijn apparaten overgooi op een andere wireless punt :-)

Pagina: 1