Zie door de bomen het bos niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

• nieksmit
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik wil al een tijdje een mediaplayer aanschaffen!

Echter heb ik 1 groot probleem: Ik snap er helemaal niks van

Ik heb nu Film1, maar daar is elke maand dezelfde rotzooi op te zien.
Nu is mij verteld dat ik beter een mediaplayer kan kopen. Prima, tot zover!

Grootste probleem is dat ik niet weet waar ik op moet letten

Ik wil het liefst een mediaplayer met de volgende eigenschappen:

- Eenvoudig in de bediening
- Werkt op Logitech Harmony 1100
- Downloaden vanaf de mediaplayer zelf
- Onbeperkt kunnen downloaden, ( zie continu nieuwsgroepen blabla)
- Werkt met Ziggo Alles in 1
- Bluray afspelen
- Dolby Digitaal (alle uitvoeringen daarvan), daar weet ik dan wel weer veel van af!

Gewoon een eenvoudig apparaat, die door een niet handig iemand te bedienen is.

Ik ben qua installatie etc goed voorzien (Led tv, THX receiver), maar van een mediaplayer snap ik weinig

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een goed advies

• nieksmit
Graag ook een beetje in JIP en Janneke taal!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eminent 7180 denk ik dat de oplossing is.
De logitech werkt gewoon op alle apparaten, dat is geen punt.
Downloaden kan dit apparaat zelf. Usenet en torrents!
Onbeperkt lijkt me dus logisch... (mits een usenet abbo!)
Ik snap de link met ziggo niet? Wil je programma's opnemen? Helaas, daar is een mediaplayer niet voor gemaakt...
Bluray afspelen? Dat doet een mediaplayer ook niet. Maar je kunt aan de EM7180 wel via Esata een bluray speler hangen.
De speler heeft ongeveer alle mogelijke uitgangen en codecs aan boord, dus daar kun je ook wel mee vooruit...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ok:

- In Jip en Janneke taal: Gebruik de edit knop als je iets toe te voegen hebt aan ene post
- Onbeperkt kunnen downloaden betekend dus dat je iets illegaals wilt en daarmee gaan we je niet helpen (aangezien je zelf al nieuwsgroepen aangeeft, zou ik mij daar maar eens in verdiepen). Er zijn voor zover ik weet geen legale manieren om dit te doen naar een mediaplayer
- Hoezo werken met Ziggo alles in één? Wat moet het dan precies doen volgens jou ?
- Wil je fysieke blu-ray schijven kunnen afspelen? Dan kijk je al wat sneller naar een HTPC ipv een mediaplayer?
- Wat heb je zelf al ondernomen uberhaubt alvorens hier je vraag neer te plempen ala: Hallo Helpdesk :w

Xbox Live ID:Notna8310

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Heb je al google of de pricewatch geraadpleegd?
Je hebt verschillende opties. Aangezien je geen prijsrange opgegeven hebt, zou je ook nog kunnen kijken naar een HTPC.

is het vandaag weer maak account aan en vraag maar raak dag?

[ Voor 19% gewijzigd door itsalwaysme op 05-09-2011 19:49 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

welke modellen heb je al gevonden .... nog niet gedaan? dachten we al, begin eerst daar eens mee.

39

• nieksmit
Bartjezz,

bedankt voor de info.

Bedoelde met alles in van ziggo dat je maar max tot 50gb via een nieuwsgroep mag downloaden.Kan ik dan tot 50gb downloaden of zijn er nog omwegen? om toch wel alles te kunnen downloaden

Van die bluray snap ik, maar bij de MediaMarkt maakt ze me ook ''duidelijk'' dat ik niet op elke mediaplayer bluray films kon downloaden

Heb de reviews etc ook gelezen van de Eminent! Zien er goed uit, maar was nog wel benieuwd naar de adviezen van Tweakers lezers.

Bedankt!

• nieksmit
Ik zit voor de duidelijkheid nooit op forums dus weet ook niet wat normaal is om te melden!

Maar max tot 250 euro, dacht ik

• Bunta
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11-2025
Mediaplayers die Blue-ray af kunnen spelen? Dat maakt het zoeken zeer makkelijk! Dune BD Max, of Popcornhour. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Dune, die doet trouwens alles wat jij wilt. Dat van ziggo snap ik even niet.

*Edit*
Wat jij wilt zit rond de 400 euro

[ Voor 8% gewijzigd door Bunta op 05-09-2011 19:56 ]

Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:04

Quad

Doof

Gebruik de Edit knop!
En mbt gebruik van downloaden uit nieuwsgroepen, tsjah, daar kunnen we jou denk ik niet mee helpen..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• nieksmit
Twijfel tussen de Eminent 7180 en de Ac Ryan HD

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 11:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

nieksmit schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:54:
Ik zit voor de duidelijkheid nooit op forums dus weet ook niet wat normaal is om te melden!

Maar max tot 250 euro, dacht ik
De truc is, net als met andere dingen: lees je in. Lees berichten op het forum, lees FAQ's en beleid. Je bent er notabene mee akkoord gegaan.

Maar goed: een mediaspeler. Je kunt zelf ook iets bouwen, ik heb zelf een mooie Mac Mini ingericht: Bas z'n knutselblog: Mijn automatische Media Center doet alles behalve BR discs.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:35

itsalwaysme

Graast voor DB

Maar heb je zelf ook al wat gevonden?
Ik snap niet dat je nog niet over Dune HD begonnen bent. Deze heeft/krijgt ook Blu ray ondersteuning.
Maar je hebt blijkbaar nog niet veel zelf gezocht.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Wat zijn je eisen? Ga je films direct op de hdd van de mediaspeler opslaan? Budget? Link-interface?

We hebben verder een Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop. Gebruik die.

[ Voor 35% gewijzigd door Beatboxx op 05-09-2011 19:59 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:38

FeaR

In GoT we trust

nieksmit schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:40:
- Dolby Digitaal (alle uitvoeringen daarvan), daar weet ik dan wel weer veel van af!
Dan weet je ook dat Dolby Digital niet de enige in deze markt is. Waarom laat je die dan weg...
nieksmit schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:40:Ik ben qua installatie etc goed voorzien (Led tv, THX receiver), maar van een mediaplayer snap ik weinig.
Dit soort kreten zeggen weinig. Dat je receiver een THX-badge heeft is leuk, maar het zegt verder niets over de aansluitingen die het apparaat heeft. Met iets als een mediaspeler (en de eis van Dolby Digital) is het dan wel handig als we weten of we het hier over een oudere receiver hebben waar er nog met S/PDIF wordt gewerkt of dat er HDMI Processing aanwezig is.

Maar goed, al met al is dit topic een boodschappenlijstje: Ik zoek een Mediaspeler die aan eis 1, eis 2, eis 3, et cetera voldoet. Een budget ontbreekt zelfs... Zoals in Het algemeen beleid en MSH Beleid te lezen is verwachten we op GoT wat meer eigen inzet. Dus maak eens een shortlist van de spelers die aan je eisen voldoen. Met de diverse topics op GoT en de informatie van fabrikanten kom je al een heel eind. Verder is er ook nog MSH FAQ welke een goed overzicht geeft waar je bijvoorbeeld op moet letten bij de aanschaf.

Dit topic gaat voor nu op slot. Mocht je een nieuw topic willen openen denk dan aan de punten die ik hierboven genoemd heb en aan het Beleid van GoT/dit subforum. Bij een nieuw topic zou een iets specifiekere topictitel ook wel handig zijn, want de huidige is zo nietszeggend. Verder - zoals al eerder aangegeven - hebben we op GoT een edit-knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) gebruik die in plaats van meerdere malen achter elkaar te posten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.