WiFi probleem met Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01 14:21
Geachte lezers.

Ik ben in het bezit van een netwerk met een Speedtouch 5x6 modem en een WRT54G router. Deze router is voorzien van de laatste firmware en heb ik reeds al iets meer dan 7 jaar in bezit. De Speedtouch is redelijk nieuw (2 a 3 jaar) en is nog nooit voorzien van nieuwere firmware. Ik heb de laatste tijd erg veel problemen met verbindingsverliezen en dit is tot een hoogtepunt gekomen. Ik kan nu met de laptop van m'n zusje geen internet verbinding meer krijgen maar wel een verbinding met het draadloos netwerk. Ik ben tot nu toe altijd er toe in staat geweest alle problemen op te lossen maar ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kan bedenken en het probleem lost zichzelf in ieder geval niet op. Ik heb het modem gewoon standaard gelaten qua instellingen. De kabel tussen de Speedtouch en de WRT54G heb ik aangesloten op een lan poort van de WRT54G omdat hij anders geen verbinding doorgeeft. De WRT54G heb ik het ip adres 192.168.2.1 gegeven en heb hier de DHCP op ingeschakeld. Ik heb hem ook een tijdje uitgeschakeld gehad omdat ik verbindingsproblemen had echter kreeg ik toen problemen dat om de paar minuten de internet verbinding weg viel. Ik heb nu op 2 desktop pc's internet. De 1 is voorzien van Windows XP SP 2 en de ander van Windows Vista. De pc met Windows Vista heeft een D-Link Wireless PCI kaart (rangebooster N) en de Windows XP SP 2 PC heeft een Linksys PCI kaart.

De laptop kan nu echter geen verbinding maken met het internet. De laptop is een Pavilion Dv6 voorzien van Windows 7 Home Premium. Ik heb al vele dingen geprobeerd waaronder het uitschakelen van Ipv6 en ook heb ik alle behalve 1 6to4 tunnelingprotocols verwijderd bij aparaatbeheer. Het probleem bij deze laptop ligt hem in het feit dat deze het ip-adres 192.168.2.100/101 toegewezen krijgt. Hij krijgt dus een ip adres van de WRT54G toegewezen en niet 1 van de Speedtouch modem. De Speedtouch heeft ook een DHCP server draaien met het adres 192.168.1.254 SM: 255.255.255.0 1e adres 192.168.1.64 tot 192.168.1.253 met DHCP enabled dus.

Het rare bij de laptop is ook dat wanneer ik IPconfig doe er allemaal apparaten verschijnen en niet zoals bij mn desktops alleen de lan en wifi adapter verbindingen.

Ik hoop dat iemand een idee heeft in welke richting ik moet zoeken. Indien er meer informatie gewenst is zal ik deze zo spoedig mogelijk verstrekken.

Alvast bedankt!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je mag maar 1 DHCP server aan hebben!
Heb je de speedtouch op een Wan of Lan poort zitten? Dit moet namelijk de LAN poort op je WRT zijn.
Je kunt misschien de WRT instellen als accespoint, dus geen routing opties, puur als AP.
Dan moet je de DHCP op de speedtouch aanzetten.
Als je dan verbinding maakt, werkt je WRT alleen als converter van Wifi naar LAN. Je speedtouch denkt dat ie met een LAN apparaat te maken heeft, maar je WRT ontvangt dus de Wifi.
De ranges zijn niet zo spannend.

• Proqzor
Hmm oke, zo had ik het eerst altijd ingesteld inderdaad. De DHCP uit op de WRT alleen toen viel af en toe de internet verbinding weg, zowel op de laptop als op mijn desktop. Misschien was dat ergens anders aan te wijten. Ik zal het na sporten even uit proberen.

In ieder geval alvast bedankt.

• Proqzor
Nou ik heb het even geprobeerd. Ik krijg nu op de laptop 192.168.1.64 met gateway 192.168.1.254. Dus het ip adres van het modem wordt wel doorgegeven alleen nu valt het internet weer weg op de laptop zoals ik eerder ook al had. Dat was de aanleiding waarom ik de dhcp op de wrt weer aan had gezet.Toen had ik op mijn desktops wel internet. Misschien ligt het wel aan de laptop?

Ik heb de speedtouch idd aan de wrt aangesloten via een lan-poort. De Speedtouch heeft ook al een dhcp server draaiende l.

[ Voor 14% gewijzigd door Proqzor op 05-09-2011 22:52 ]

• Proqzor
Nou ik heb het weten te verhelpen. Ik heb nu de Speedtouch gewoon op DHCP staan met een pool van 64 tot 253. Het IP adres van de router heb ik op 192.168.2.1 gezet en de DHCP disabled. Ik krijg nu zowel op de laptop als op de desktop een correct ip adres en internet. Omdat bij de laptop toch weer het internet wegviel heb ik onder andere ipv6 uitgezet + de global netsh tcp instelling gedisabled (http://www.sysprobs.com/windows-7-network-slow). Vervolgens heb ik de drivers van de draadloze netwerkkaart ook maar even geupdate en heb ik opnieuw die bootsequence voor de modem/router gedaan (dus eerst allebei uit dan minuut wachten-> Modem aan, minuut wachten-> Router aan). En toen deed het internet het weer. De snelheid was alleen niet echt super snel. Maar als ik google of nu pingde kreeg ik gewoon een nette 23 ms en geen losses of spikes. Ook een ping naar mijn modem gaf me maar 2 ms.

Hopelijk is het hierbij opgelost! In ieder geval bedankt voor de tip Bartjezz.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:52
De beste (en meest logische) oplossing is de Speedtouch in bridge/spoof modus zetten en de Linksys erachter als router. Op deze manier functioneert de Speedtouch puur als modem/doorgeefluik.

Dat in bridge/spoof zetten kan heel eenvoudig met de Configuratie Wizard. Zie hiervoor de website van Speedtouch.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je kunt een speedtest doen op speedtest.ziggo.nl. Dan kun je kijken of je snelheid naar internet goed is. Doe dit wel vanaf een bedrade pc!
Ik weet niet hoe je je speedtouch precies hebt ingesteld, maar daar kun je de wifi ook van uitzetten.
Als je geen time-out hebt met pingen is je internetverbinding wel correct en stabiel. Dus misschien zit je gewoon heel ver van de wijkcentrale af...
Pagina: 1