Toon posts:

Help mijn pc boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help, sinds vandaag boot mijn pc niet meer.
Het betreft een Asus striker extreme moederbord met een E6600 duo core processors.
2x 1024 mb corsair geheugen, een Asus 8800 GTS 320mb videokaart en alles wordt gevoed door een 620 watt voeding van corsair (HX620).

Als ik de spanning aan zet dan knippert er een led op mijn moederbord en drukken op de "aan" of "reset" knop heeft geen zin. Ik heb er een YouTube filmpje van gemaakt:

YouTube: Computer is broke - YouTube

Kan iemand mij helpen!!!!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-02 13:33
Ik denk dat je VGA de geest heeft gegeven. (8800GTS serie staat er bekend om). Je moet even testen met een andere videokaart.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 22:36
Welkom op GoT.
Je zal toch echt zelf moeten troubleshooten. Begin eens hiermee: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die led zit daar om een reden he ;) Pak je manual van je moederbord er eens bij en kijk wat dat lampje aangeeft :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik Heb hem
Nog niet eens aangezet de pc en hij doet al raar, is het dan de videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de videokaart eruit gehaald en toen ik
Vervolgens de spanning op de pc aan zette zonder videokaart vertoonde hij nogsteeds hetzelfde gedrag als in het filmpje. Zou het de voeding zijn? Of het moederbord zelf?

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:09:
Ik heb de videokaart eruit gehaald en toen ik
Vervolgens de spanning op de pc aan zette zonder videokaart vertoonde hij nogsteeds hetzelfde gedrag als in het filmpje. Zou het de voeding zijn? Of het moederbord zelf?
Gebruik eens de Edit knop ipv achter elkaar te posten ;).

Anyway, zoals ik al zei: dat LEDje zit daar om een reden: kijk in je manual om te zien wat het precies aangeeft. Vaak kan je daaraan zien wát er mis is (of iig een indicatie)

Verwijderd

Topicstarter
In de manual staat niets vermeld, ik heb de voedingskabel losgemaakt en met een paperclip de voeding getest, die slaat wel gewoon aan (groene kab met willekeurige zwarte kabel). Het moederbord gaat toch niet van de een op andere dag kapot?

Verwijderd

Topicstarter
Kan Windows een anti-piraterij bug in mijn OS hebben gestopt die mijn bios verneukt heeft? De pc runde op een illegale Windows, en ik kreeg al steeds waarschuwingen dat ik een illegale Windows runde.

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:21:
In de manual staat niets vermeld, ik heb de voedingskabel losgemaakt en met een paperclip de voeding getest, die slaat wel gewoon aan (groene kab met willekeurige zwarte kabel). Het moederbord gaat toch niet van de een op andere dag kapot?
Alles kan van de één op de andere nano seconde kapot gaan, dat is geen garantie ;)

en nee, Windows kan niet zomaar je BIOS vrolijk zitten hacken :P

en again, gebruik de Edit knop eens ipv achter elkaar te blijven posten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 05-09-2011 19:27 ]

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Dat knipperende rode ledje geeft zeer waarschijnlijk aan wat de fout is. Kijk goed wat ie doet en tik dat in op Google samen met het type moederbord dat je hebt.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-02 11:49
Heb je overgeklokt of andere instellingen in je BIOS gedaan? Een CLR-CMOS kan nooit echt kwaad. Druk eens voor een paar tellen op het meest rechter knopje.

Verwijderd

Topicstarter
Deze mensen hebben dezelfde problemen als ik, precies hetzelfde.

Zij verwijten de voeding? Als mijn voeding kapot zou zijn, dan zou dat ene trucje wat ik deed toch niet lukken? (het verbinden van de groene kabel met een willekeurige zwarte bij de ATX stekker waardoor al mijn fans aangaan en de HDD en dergelijke)

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=188678

http://vip.asus.com/forum...la&page=1&SLanguage=en-us

http://vip.asus.com/forum...me&page=1&SLanguage=en-us

http://vip.asus.com/forum...me&page=1&SLanguage=en-us

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 23:42 ]

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:22
Zoals hier al eerder is vermeld,

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlezen en als je er dan niet uitkomt terugkomen :-)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat heb ik gedaan, daar staat dat je je voeding kan testen op die wijze zoals ik net zei. Mijn vraag is nu, als de voeding het doet terwijl ik hem zo test, dat betekend dat me voeding gewoon goed is of niet?

Want als me voeding gewoon goed is, dan weet ik nu dat mijn moederbord gewoon kapot is, en ben ik klaar met troubleschieten

• Streepje
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-01-2024

Streepje

noem me maar Streepje

als je voeding aangaat betekent dat niet dat hij ook voldoende spanning levert.
Ik heb ooit eens een voeding gehad die gewoon aanging en onbelast gewoon de normale voltages leverde maar zodra ik hem belaste kwam er nog maar 1Volt uit de 12 Volt lijn zetten :+

[ Voor 54% gewijzigd door Streepje op 06-09-2011 00:06 ]

Asus maximus IV extreme-----Intel Core I7 2600k----- Asus GTX580 SLI

Verwijderd

Topicstarter
oke super naja dan ga ik maar eerst mijn voeding laten testen bij een computerzaak, en daarna kan het niets anders zijn dan mijn moederbord. bedankt voor de hulp iedereen!
Pagina: 1