Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik ben lekker begonnen met mijn fotoboek en ik wil achterin een leuk kaartje van de route die we hebben afgelegd en met pointers aangeven waar we overnacht hebben.
Aangezien ik vast niet de enige ben die zoiets wil doen leek het me wel handig te vragen hoe anderen zo'n kaart maken. Waar haal je de kaart informatie vandaan? Hoe krijg je de route er mooi op?
Het gaat in mijn geval om Zuid Afrika.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Creatief plakken met maps.google.nl wil je zeker niet? Je kan dan bijv de hotels opzoeken en laten weergeven op google maps. Plaatje ervan opslaan en het zelfde herhalen. Dan alles in één map copy pasta doen en je hebt een kaart :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Google maps is niet de ideale methode voor mij omdat er veel niet-relevante informatie op staat. Het is een laatste redmiddel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:37

S913

Abusus non tollit usum

Ik gebruik zelf vaak Mapsource van mijn Garmin, maar als je geen Garmin hebt, heb je normaal gesproken ook niet de kaarten/software.

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar Basecamp van Garmin (http://www.garmin.com/us/products/onthetrail/basecamp) is gratis en OpenStreetMap (http://garmin.openstreetmap.nl/) zijn gratis kaarten die je volgens mij in BaseCamp kan openen. Beetje stoeien en misschien dat het doet wat je wil.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Goeie tip, heb zelf geen Garmin maar mijn ouders wel, dan is Mapsource zeker een optie, ga er naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50

Polariteit

Fietsende fotografeur

Misschien veel leuker om ergens een 'oude'/'antieke' kaart (of wat voor kaart dan ook naar jou smaak) van zuidafrika te zoeken, en daar zelf de route + points of interest op invullen? Denk dat je dan met een willekeurig fotobewerkingsprogramma al best ver kan komen.

lijkt mij persoonlijk stukken leuker dan zoiets 'statisch onpersoonlijks' als google maps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dat is idd ook een leuk idee, alleen lastig is vaak wel dat je daar enkel de stops kan aangeven, de route wordt lastig omdat er geen wegen op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zelf globaal erop tekenen (de route dan) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:37

S913

Abusus non tollit usum

Kan je deze niet met behulp van bijv. Photoshop bijknippen naar het gebied waar je geweest bent en netjes met een tekentool je route "overtrekken"?
Denk dat deze al iets minder klinisch is en wat leuker beeld geeft. Er zijn overigens in Google Images genoeg grote kaarten te vinden die je misschien kan gebruiken, bovenstaande was de eerste hit op 40MP images.

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 14:14
Ik gebruik zelf vector kaarten, gewoon met google gevonden. Heb er van de wereld meerdere en van enkele landen waar ik een fotoboek van gemaakt heb. Google op bijv. worldmap filetype:eps of worldmap filetype:ai.

Deze files kun je in InDesign plaatsen, evt. editen met Illustrator, maar ook Photoshop kan het prima openen. In de 1e twee pakketten is het "oneindig" schaalbaar.

Ik teken hier dan plaatsen erin en de gevolgde weg.

Soms stitch ik google maps dingen aan elkaar, dat werkt op zich ook wel, wat bewerkelijker, maar daar kun je de route planner gebruiken met alle belangrijke plaatsen waar je bent langsgegaan. Heb je een nauwkeuriger route verloop.
Pagina: 1