[Lion] Mac bedienen via windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:13
Ik zoek eigenlijk een oplossing of vervanger voor VNC nu dat deze niet meer werkt met OS X Lion.

Zijn hier mensen die het wel werkend krijgen? Ik krijg steeds het login scherm waar ik niets kan bedienen.
Ik kan ook geen gebruiker ingeven (deze is grijs) anders kon ik dit scherm vermijden.
Ik gebruik TightVNC Viewer op de windows vista laptop en bij de mac mini staat vnc viewer met wachtwoord aan.

Of hebben jullie ondertussen een gratis vervangend programma gevonden?

Thnx alvast!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Laatst online: 08-05 07:39
Je kan bij systeemvoorkeuren > delen > schermdeling de ingebouwde VNC server aanzetten werkt prima. je kan je mac ook overnemen dmv een SSH verbinding dit is op hetzelfde voorkeuren paneel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
jwtje schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:46:
Je kan bij systeemvoorkeuren > delen > schermdeling de ingebouwde VNC server aanzetten werkt prima. je kan je mac ook overnemen dmv een SSH verbinding dit is op hetzelfde voorkeuren paneel in te stellen.
Het eerste wat jij zei werkt wel maar ik geraak niet verder dan het inlog scherm..
Krijg je met zo'n SSH verbinding ook echt het bureaublad etc te zien? Of krijg je gewoon de mappen etc te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik stel voor dat je Google eens gebruikt als je dingen zoekt of wil weten, er zijn genoeg VNC programma's, ook zijn er bijvoorbeeld alternatieven voor TightVNC, als je die niet kan vinden met Google, dan weet ik het echt niet meer.
Ook kun je eventueel producten proberen zoals LogMeIn of TeamViewer, mogelijkheden te over dus, mits je zoekt.

Ik zou zelf bij VNC blijven, zeker omdat Apple dat ook aanbiedt in haar OS. Waar loopt het spaak dan dat het bij jou niet werkt? Krijg je een foutmelding? Is er iets over terug te vinden in de logboeken (zowel van Windows als van de Mac in kwestie zelf)?

@Fridgeman hieronder:
De bedoeling is juist andersom: via een Windows machine het bureaublad van een Mac overnemen...

[ Voor 39% gewijzigd door CH4OS op 05-09-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Chicken of the VNC al geprobeerd?

Chicken of the VNC is a VNC client for Mac OS X. A VNC client allows one to display and interact with a remote computer screen. In other words, you can use Chicken of the VNC to interact with a remote computer as though it's right next to you.

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 05-09-2011 19:28 . Reden: laat maar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
blubbers schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:23:
[...]

Het eerste wat jij zei werkt wel maar ik geraak niet verder dan het inlog scherm..
Dan zou ik eerst eens kijken waar dat door veroorzaakt wordt. Welk inlogscherm heb je het over? Dat van je Mac? Zo ja, dan is verbinding maken al niet meer het probleem. Heb je de beveilingsopties goed ingesteld?
Krijg je met zo'n SSH verbinding ook echt het bureaublad etc te zien? Of krijg je gewoon de mappen etc te zien?
Nee, SSH is hetzelfde als wat je te zien krijgt in "Terminal". Waarschijnlijk niet wat jij wilt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Mijn excuses maar ik dacht dat jullie al bekend waren met deze fout. Ik heb al vele fora afgelezen en vele mensen hebben het bepaald probleem met alle vnc versies, net zoals ik nu dus.

Als ik inlog krijg ik het inlogscherm van Lion maar ik kan nergens op klikken. Ik zie de muis wel maar ergens op klikken helpt niet.
Op andere fora zeiden ze dat als je inlogt met gebruikersnaam dat het dan de inlogscherm scipt en dat het dan wel zou werken. Maar ik kan m'n gebruikersnaam niet ingeven, deze is grijs.
Iemand een idee of bekend met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

blubbers schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:35:
Mijn excuses maar ik dacht dat jullie al bekend waren met deze fout. Ik heb al vele fora afgelezen en vele mensen hebben het bepaald probleem met alle vnc versies, net zoals ik nu dus.

Als ik inlog krijg ik het inlogscherm van Lion maar ik kan nergens op klikken. Ik zie de muis wel maar ergens op klikken helpt niet.
Op andere fora zeiden ze dat als je inlogt met gebruikersnaam dat het dan de inlogscherm scipt en dat het dan wel zou werken. Maar ik kan m'n gebruikersnaam niet ingeven, deze is grijs.
Iemand een idee of bekend met dit?
Kun je in TightVNC niet aangeven welke username en password je wilt hebben om aan te melden? Volgens mij kan dat wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je de suggesties hier geprobeerd? Denk erom dat je een apart VNC wachtwoord kan instellen in de instellingen van je Mac.

[ Voor 30% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-09-2011 20:43 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
CptChaos schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:39:
[...]
Kun je in TightVNC niet aangeven welke username en password je wilt hebben om aan te melden? Volgens mij kan dat wel namelijk.
Als ik dat in de instellingen kon kiezen had ik het wel gevonden. :p

Er zijn niet veel instellingen die ik kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 10:52

J.apiooo

FWN

In de praktijk vind ik TeamViewer het beste werken: snel en stabiel. Gemakkelijke bestandsuitwisseling als extratje.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
Ik heb logmein werkend maar VNC blijft hangen aan het inlogscherm van Lion.

Is VNC sneller in het verversen van het scherm dan logmein?

Edit: Real VNC Enterprice lijkt soms wel te connecten. Heel vervelend dit!

[ Voor 23% gewijzigd door blubbers op 07-09-2011 18:41 ]

Pagina: 1