RMA duurt onderhand 5 weken.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-01 22:57

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Op 30/07/2011 is mijn HD5770 kapot gegaan. Deze heb ik vrij snel op RMA gedaan en die is ontvangen op 02/08/2011. Op 05/08/2011 is deze defect bevonden door het bedrijf en doorgestuurd naar de fabriek voor reparatie of vervanging en nu zijn alweer op 05/09/2011. Nu heb ik opzich altijd mijn laptop kunnen gebruiken om wat werk te doen en te gamen maar school begint nu weer en dan laat ik mijn laptop achter in een kluisje (nu natuurlijk niet) zodat ik er niet mee rond hoef te sjouwen maar ja, nu heb ik geen werkende pc hier staan dus moet ik wel weer gaan sjouwen enzo.

Waar het op neer komt, in hoeverre is wachten nog redelijk? Ik begrijp dat het bedrijf afhankelijk is van de fabriek maar onderhand ben ik alweer 5 weken aan het wachten. Bij 10% van een jaar :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

Heb je al contact gehad met de winkel? Soms zijn ze wel coulant en geven ze je een nieuwe videokaart als de RMA te lang duurt. Bovendien kun je ook een reservekaart aanschaffen. Elk PCI of PCI-E model is geschikt om 2D werkt te doen.

-_-

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:25
En wat als je contact met het bedrijf zoekt?

Zij hebben ook vast een RMA nummer van de fabriek gekregen..

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja ik heb onderhand al een paar keer om een update gevraagd en begrip getoond dat zij ook weinig aan de situatie kunnen doen maar dat ik vind dat het redelijke termijn behoorlijk wordt bereikt. Hele zomervakantie niet fatsoenlijk kunnen gamen :/ Maar goed, meer tijd om te werken. Maar telkens krijg ik terug, "ja we begrijpen dat het een lastige situatie is" of "er is nog geen nieuws met betrekking tot je videokaart"

Ik heb weinig zin in het kopen van een slechte videokaart want ja, dat is natuurlijk gewoon geld weggooien...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

plaats een V&A ad dat je op zoek bent naar een gratis werkende videokaart. Je betaald hooguit de verzendkosten, maar ik denk dat er wel genoeg tweakerts zijn die nog een oude videokaart hebben liggen die anders naar de sloop ging.

-_-

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:11
Ik vind vijf weken zonder vervangende kaart in strijd met de wet. Want de wet spreekt van herstel zonder kosten en zonder overlast. Een vervangende kaart is toch wel het minste.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Jij vindt het in strijd met de wet :p Zou tof zijn als je het kon backen met iets! Nou ja, ik begrijp het bedrijf ook wel want ja ~250 euro zijn ze anders kwijt. Al twijfel ik er niet aan dat ze de refurbished (...?) kaart gewoon als nieuw verkopen.

Dit topic heb ik aangemaakt om te vragen of het nu (al) reëel is om eens serieus te gaan klagen :/

Verwijderd

MrVegeta schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:11:
Jij vindt het in strijd met de wet :p Zou tof zijn als je het kon backen met iets! Nou ja, ik begrijp het bedrijf ook wel want ja ~250 euro zijn ze anders kwijt. Al twijfel ik er niet aan dat ze de refurbished (...?) kaart gewoon als nieuw verkopen.

Dit topic heb ik aangemaakt om te vragen of het nu (al) reëel is om eens serieus te gaan klagen :/
Je bent duidelijk niet bekend met het fenomeen StevenK? Wat ook tegelijk duidelijk maakt dat je de sticky over precies dit soort dingen niet gelezen hebt ;)

Ik zou de winkel bellen en concreet een deadline afspreken en wat er gebeurt als die deadline verstrijkt - in goed overleg. Je wacht al erg lang, maar proberen constructief tot een deadline te komen die ze zelf akkoord geven is makkelijker.

De kans is dat ze geen of geen bevredigende datum willen noemen. Je kan dan zeggen dat je het in redelijkheid wil oplossen maar het nu echt al te lang duurt. Als ze geen (redelijke) datum willen noemen, je zelf een datum gaat stellen middels een ingebrekestelling op basis van art 7:21.3
De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.
Misschien grappig als toevoeging is punt 6:
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Dus ook daarom: in gebreke stellen en bv 2 weken na dagtekening stellen - het duurt dan misschien nog steeds 2 weken, maar je hebt in ieder geval een stok achter de deur, en mogelijk beweegt het de winkel zich te realiseren dat ze wat moeten gaan doen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 19:59 ]

Verwijderd

StevenK schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:06:
Ik vind vijf weken zonder vervangende kaart in strijd met de wet. Want de wet spreekt van herstel zonder kosten en zonder overlast. Een vervangende kaart is toch wel het minste.
Heb je dan eigenlijk in zijn geval direct recht op een vervangende kaart? Want zonder grafische kaart kunnen de meeste systemen niet eens draaien of sterk gemankeerd want de IGP is vaak geen concurrentie voor een midrange grafische kaart zoals TS heeft. Of mag je zoiets pas eisen als het RMA proces bijvoorbeeld meer dan twee weken in beslag neemt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 21:31 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb ze maar een vrij normaal doch dringend berichtje gestuurd,
Beste ****,

het schooljaar is weer voor mij begonnen en nu begint deze RMA toch wel erg vervelend te worden. Ik heb in de vakantie altijd mijn laptop thuis gehad maar normaal laat ik deze achter op school aangezien het 6 á 7 kilo is om te sjouwen maar omdat ik thuis geen werkende pc heb moet ik nu wel weer met mijn laptop gaan sjouwen wat ik liever niet doe vanwege mijn eigen gezondheid en de gezondheid van de laptop.

Tevens is het redelijke termijn onderhand wel afgelopen, ik weet niet wat de wet hier precies over zegt en daar heb ik ook helemaal geen interesse in (om er bij te halen) maar ik hoop dat jullie ook begrijpen dat dit onderhand een onredelijke situatie begint te worden.

Ik zou het erg waarderen als wij tot een overeenkomst kunnen komen die wat duidelijkheid verschaft voor mij zodat ik weer gebruik kan maken van mijn pc.

Met vriendelijke groet,
MrVegeta
Heb nu ook al bericht terug,
Goedenavond,
We hebben naar aanleiding van uw bericht, contact opgenomen met de leverancier over de kaart. Het is mogelijk dat de kaart al onderweg is of dat er een creditnota geregeld gaat worden. Zodra meer bekend is hierover, zullen we u direct bericht sturen.
Natuurlijk sturen zij dit bericht niet even wanneer zij zelf daadwerkelijk contact hebben opgenomen met de fabrikant maar moet het eerste contact weer van mijn kant komen waardoor ik erg het gevoel heb dat ik aan het lijntje word gehouden...

Oh iets beter lezen... ben benieuwd of er wat schot in komt.

[ Voor 24% gewijzigd door MrVegeta op 06-09-2011 21:51 ]

Pagina: 1