Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win 7] Zipt niet alle geselecteerde files.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een zeer raar probleem:

Als ik een selectie bestanden wil zippen, met de optie 'kopiëren naar...', dan worden niet alle bestanden meegenomen. Ik weet niet hoelang dit al aan de gang is, ik heb dit maar onlangs ontdekt en het komt blijkbaar steeds weer voor. Als ik dan de files die er niet inzitten handmatig ernaar kopiëer, dan zet hij er er soms bij, en soms niet. Ik geraak er niet wijs uit. Op het net kan ik van dit probleem niets vinden.
Ik moet wel zeggen dat we gebruik maken van een server waar alle files opstaan. Dus misschien heeft het iets te maken met het feit dat de bestanden niet op de pc zelf staan?

heeft iemand anders dit probleem al tegengekomen? En wat zijn de oplossingen?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Waar zet je de gezipte folder neer? Welke bestanden komen niet in de folder (lokale bestanden, of bestanden van de server)? Krijg je geen foutmeldingen?
Zijn het altijd dezelfde bestanden die niet meekomen?

Dit zijn maar een paar vragen die bij me opkomen als ik je probleem lees, en die -mits beantwoord- het troubleshooten zouden vereenvoudigen ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Bij de niet gezipte -ontzipte?- bestanden gaat het om geselecteerde zips, niet om files in de zips begrijp ik?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

Verwijderd

Topicstarter
Even uitleg over wat ik doe:
* Ik zit op een mapje op de server. (Wij werken altijd vanop de server)
* Ik selecteer enkele bestanden in dit mapje.
* Dan doe ik rechtermuisknop - kopiëren naar - gecomprimeerde map.
* Dan heb ik dus een zip file met normaal gezien alle geselecteerde bestanden.
* Als ik nu in dit zip file ga kijken, dan staan daar niet alle bestanden in die ik geselecteerd had.
* Als ik dan achteraf die missende bestanden kopieer naar de gezipte map, dan lukt het soms wel nog om deze erbij te krijgen, maar niet altijd.

Hopelijk is het nu duidelijk.

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020
Geen idee. Een paar suggesties: ben jij de enige die dat heeft of hebben je collega's het ook? Als je op de PC van een collega inlogt lukt het dan wel of niet goed? Hoe zit het met de rechten van die bestanden en van jouw account? Kun je een moment aangeven waarop dat begonnen is en kan er op dat moment iets aan jouw account, de hardware of de rechten veranderd zijn?

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik ben niet zo bekend met het zippen vanuit windows. Maar ik zou om te testen is beginnen met het zippen met een programma als 7-zip o.i.d. Die geven in ieder geval foutmeldingen als ze een bestand niet kunnen inpakken.

Maar dan moet je daar natuurlijk wel de rechten voor hebben. Anders zou ik het lekker neerleggen bij de lokale it'er.
Pagina: 1