Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Zomaar uit het niks werkt mijn externe HDD niet meer, ik zat een aflevering van een serie te kijken met VLC en ineens bleef het beeld hangen, VLC heeft wel vaker kleine dingen dus ik sloot VLC af en wilde met XBMC de aflevering verder kijken maar die kon het bestand helemaal niet laden..

Toen stond er ineens "De externe schijf is niet juist afgesloten", en was de schijf dus niet meer verbonden met me mac.

Via schijfhulpprogramma ben ik gaan checken of ik de schijf kon herstellen maar ik krijg helaas deze melding:

"Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug."

Heeft iemand een tip of een idee hoe dit zomaar kan gebeuren met een perfect werkende schijf? De schijf maakt nu ook een zacht tikkend geluid..

Overigens, er zit een Shitcom (sitecom) case om de schijf heen welke ook nog nooit een probleem heeft gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is de schijf zelf nog wel in orde? Ik zou eens beginnen met het testen van je HDD om te kijken of het ding niet gewoon defect is. Genoeg tooltjes te vinden waarmee je SMARTwaardes uit kunt lezen, en WD heeft ook z'n eigen tools om een selfcheck te doen op de HDD.
Alles kan kapot, deze schijf dus ook.

Ik zou de schijf RMAen als hij defect blijft en dan je backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Ja wilde al een test gaan doen maar alle WD software is Windows-only.. En laat ik hier nou alleen mac's hebben + de schijf is Mac OSX journaled..

Het klopt wat je zegt dat alles kapot kan, maar een schijf van 6 maanden oud die tijdens het afspelen ineens stuk gaat heb ik nog nooit meegemaakt (gelukkig).

1,5 TB aan content weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sluit het ding voor de zekerheid eens intern aan, om uit te sluiten dat je externe behuizing geen roet in het eten gooit. Voor OSX zijn vast ook tools te vinden om te kijken of de schijf nog te lezen is (ook al zijn die van WD Windows only). Het filesystem maakt in principe niet zoveel uit, dus je kunt hem ook altijd nog in een PC hangen en kijken wat hij daar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dino_V
Intern aansluiten wordt ook lastig, heb alleen een macbook air, macbook pro en een mac mini.....

Ga wel zoeken naar disk utility programma's voor mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Probeer dan eens een andere behuizing. Het zou niet de eerste keer zijn dat de behuizing gewoon brak is, maar de schijf zelf nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Kan heel goed de externe voeding zijn, die is vaak van brakke kwaliteit bij externe behuizingen en gaan (relatief) snel kapot.
Pagina: 1