Ik heb op mijn 15" notebook
Model: HP DV6 2120ED
Kernel Versie: 3.0.4-1
Andere Software: Gamin 0.1.10, Dbus 1.4.14, Fuse 2.8.5-1 en natuurlijk autofs 5.0.6-2
Ik heb alles volgens mij goed gedaan maar autofs mount nog steeds de dvd/usbstick niet als ik deze erin doe of als ik naar de aangegeven mount locatie ga en deze open.
ik mijn /etc/autofs/auto.master bestand staat het volgende:
en dan in /etc/auto.media
Bijde hier aangegeven mappen bestaan en ik heb er een chmod 777 --recusive op gedaan om er zeker van te zijn dat het geen rechten probleem is.
Ik heb autofs4 in de module sectie van /etc/rc.conf gezet en autofs in het deamon gedeelte.
wat doe ik hier nog verkeerd aan ? hij zou toch moeten zien dat ik die map open of dat er een usbstick/dvd wordt geplaats... ?
update:
ik heb het al gevonden :-)
in /etc/autofs/auto.master had moeten staan
als je /media er niet bij zet dan wordt het natuurlijk niet wat.
Model: HP DV6 2120ED
Kernel Versie: 3.0.4-1
Andere Software: Gamin 0.1.10, Dbus 1.4.14, Fuse 2.8.5-1 en natuurlijk autofs 5.0.6-2
Ik heb alles volgens mij goed gedaan maar autofs mount nog steeds de dvd/usbstick niet als ik deze erin doe of als ik naar de aangegeven mount locatie ga en deze open.
ik mijn /etc/autofs/auto.master bestand staat het volgende:
code:
1
| /etc/auto.media --timeout=2 |
en dan in /etc/auto.media
code:
1
2
| /media/dvd -fstype=auto,ro,nodev,nosuid :/dev/sr0 /media/usb -fstype=auto,async,nodev,nosuid,umask=000 :/dev/sdb1 |
code:
1
2
| dvd -fstype=auto,ro,nodev,nosuid :/dev/scd0 usb -fstype=auto,async,nodev,nosuid,umask=000 :/dev/sdb1 |
Bijde hier aangegeven mappen bestaan en ik heb er een chmod 777 --recusive op gedaan om er zeker van te zijn dat het geen rechten probleem is.
Ik heb autofs4 in de module sectie van /etc/rc.conf gezet en autofs in het deamon gedeelte.
wat doe ik hier nog verkeerd aan ? hij zou toch moeten zien dat ik die map open of dat er een usbstick/dvd wordt geplaats... ?
update:
ik heb het al gevonden :-)
in /etc/autofs/auto.master had moeten staan
code:
1
| media /etc/auto.media --timeout=2 |
als je /media er niet bij zet dan wordt het natuurlijk niet wat.

[ Voor 17% gewijzigd door Trekkerkearl op 05-09-2011 17:24 ]
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!