Ik heb een interessante uitdaging.
A. Ik heb een iPad 2 (jailbreaked) waarop ik met VLC torrents wil kijken van series (legaal).
B. Ik heb een QNAP waarop ik gemakkelijk torrents kan downloaden (RSS abonnementjes op m'n favo series)
C. Ik kan de QNAP met FTP bereiken. De QNAP APP voor iPad ondersteund helaas geen van de standaard .AVI formats.
D. VLC zoekt in de map "/private/var/mobile/Applications/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/Documents/" op m'n iPad voor bestanden.
Ik wil:
A. Ik heb een iPad 2 (jailbreaked) waarop ik met VLC torrents wil kijken van series (legaal).
B. Ik heb een QNAP waarop ik gemakkelijk torrents kan downloaden (RSS abonnementjes op m'n favo series)
C. Ik kan de QNAP met FTP bereiken. De QNAP APP voor iPad ondersteund helaas geen van de standaard .AVI formats.
D. VLC zoekt in de map "/private/var/mobile/Applications/xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx/Documents/" op m'n iPad voor bestanden.
Ik wil:
- Idealiter: Via VLC bladeren door m'n QNAP en files streamen (dit kan niet.). Er bestaat wel VLC Streamer maar dat is een Windows App.
- Wil dan graag: Via een FTP programma op m'n iPad bladeren door m'n QNAS en handmatig naar de map (zie D.) de files downloaden die ik dan kan kijken.
- Minder graag: Via FXP op een PC (dus PC nodig) verbinden met iPaD (SSH) en QNAP (FTP) omvervolgens via FXP de bestanden over te zetten.
- Het minst graag: Via FTP op m'n iPad downloaden naar de "camera roll" folder en vervolgens met iFile handmatig nog de bestanden verplaatsen naar de map zoals omschreven hierboven bij punt D.
- VLC ondersteunt dit niet en de QNAP app kan niet omgaan met mijn formats. Valt vrees ik dus af.
- Er is geen FTP programma op de iPad waarmee ik vrij door mijn iPad kan bladeren. Ik kan enkel bij de standaard "Shares" van iOS (zoals camera roll) en niet bladeren naar /private/var/etc....
- Ik krijg via FlashFXP geen FXP transfer aan de praat omdat ik een SSH en FTP verbinding heb (??). FlashFXP weigert te transferen, blijft grijs de optie.
- Dit lukt wel maar is nogal tijdintensief.
[ Voor 0% gewijzigd door nudie op 05-09-2011 14:18 . Reden: QNAS = QNAP ]