Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:06
Hallo,

Mijn oom heeft een probleem met zijn laptop met Windows Vista, hij krijgt continue een blue-screen, foutmeldingen zoals: "hostproces voor windows-services werkt niet meer en is gesloten" (http://support.microsoft.com/kb/940520/nl is uitgevoerd, maar heeft niet geholpen) en "windows defender user interface werkt niet meer".

Hij vroeg of ik er naar wou kijken, en ik zei dat dit geen probleem is. Want kijken is nooit weg, maar na veel opgezocht te hebben over eventuele foutmeldingen, komt ik er niet uit. Ben bang dat het in de hardware zit, heb op aanraden van vele fora de Memtest 4.0 uitgevoerd en kregen hier niet normaal hoeveel fouten. De test was op 50% en zat al over de 600.000 fouten, heb hem maar stop gezet, vooral bij test 7 of 8 ging het ineens hele erg hard.

Gegevens laptop
Acer Aspire 9305AWSMi
AMD Athlon 64x2 Mobile Technology TK-53 (1.7 GHz, 2x256 KB L2 cache)
528 MB Nividia GeForce Go 6100 TurboCach
120 GB HDD
2 GB DDR2 (1GB heeft hij er zelf bijgezet, weet niet exact wat, dus totaal 3GB)

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn of hoe we dit zouden kunnen oplossen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
|TEST|-ERRORS|
|--0-|-----0-|
|--1-|----19-|
|--2-|----44-|
|--3-|---147-|
|--4-|---109-|
|--5-|---637-|
|--6-|---691-|
|--7-|---625-|
|--8-|--3663-|
|--9-|******-|
Gestopt

[ Voor 7% gewijzigd door Gynnad op 05-09-2011 14:13 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Hij heeft wel het juiste geheugen er bij geprikt? Of gebruikt hij nu 2 compleet verschillende soorten door elkaar?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Zijn die problemen gekomen direct na de upgrade? Dan zit er verkeerd geheugen in, of staan de settings in de bios niet goed, of is het geheugen DOA.

Haal die upgrade er eens uit, en doe nog eens memtesten. Je moet dingen gaan uitsluiten. Basic troubleshooten dus.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Trek geheugen reepje eruit, doe nog een keer memtest. Herhaal totdat je alle geheugen reepjes heb getest.

Werken ze allemaal prima alleen in memtest -> ze werken niet goed samen, gooi die extra 1GB eruit of koop 2x2GB nieuw van hetzelfde type die in de laptop past. Is er één kapot, vervang die (of ga alsnog op 2x2GB van hetzelfde type over, werkt normaal toch beter dan 2GB+1GB combinatie.)

[ Voor 58% gewijzigd door Sissors op 05-09-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:06
Bedankt voor de tips, ik zal het vanavond even gaan uitvogelen en het met mijn oom bespreken. Laat jullie nog wel weten wat het probleem was.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over geheugen horen om een of andere rare reden in Processors, Moederborden & Geheugen

Move OH -> PMG

Verder is Memtest nogal verouderd, ik zou Memtest86+ aanraden. Daar de nieuwste versie van zou ook op moderne geheugencontrollers goed moeten gaan.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1