HP Photosmart printer error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:36
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe alles-in-een printer gekocht: de HP Photosmart Premium e-all-in-one (CN503B).
Mbv de bijgesloten handleiding volgde ik alle stappen en heb de printer geactiveerd. Maar toen ik de software op de computer wilde installeren, kwam ik het volgende probleem tegen:

volgens de installatie gids heeft mijn computer niet de vereiste USB drivers en USB hardware, dat terwijl ik het draadloos wil verbinden...

Overigens heb ik de printer ook met draad geprobeerd aan te sluiten, hoewel er geen USB kabel meegeleverd was, had ik toevallig nog eentje liggen. Maar wederom kreeg ik tijdens de installatie van driver een foutmelding en werd het proces niet goed voltooid.

Wat mijn PC betrefft, ik heb 27" iMac van vorig jaar met Mac OS X Lion (10.7) en Windows 7 (64 bit). Het bovengenoemde verhaal gaat over Windows.
In Mac lukt het helaas ook niet, want de bijgeleverde software is alleen compatibel met 10.6 of lager, op de officiele HP Support zijn er nog geen geupdate drivers.

Heeft iemand enig idee waar het addertje onder het gras zit? Wat zie ik over het hoofd?

PS: draadloos printer mbv mijn iPad gaat vlekkeloos... toch nog een lichtpuntje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://devicedoctor.com/
Scan met dit programma eens of je USB-driver in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
Bedankt voor de tip! Ik kende dat programma nog niet...
Ik kreeg 2 updates: Audio Controller Update (Realtek AC 97) en PS/2 Keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Maxi86 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:39:
Bedankt voor de tip! Ik kende dat programma nog niet...
Ik kreeg 2 updates: Audio Controller Update (Realtek AC 97) en PS/2 Keyboard
En is het daarmee dan ook opgelost? Ik zou denken van niet, maar misschien toch ff handig om te vermelden ;)

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
bij het installeren vd Realtek AC 97 driver kreeg ik van Windows security de melding 'Windows can't verify the publisher of this driver software'...
ben er daarom van afgezien... probeerde mbv Windows update het te doen, maar die geeft niet aan dat er updates zijn... :s

is Device Doctor wel betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
Ben zelf geen fan van device doctor en andere driverupdaters, maar dat terzijde.

Als je de printer draadloos hebt verbonden met de router, en de printer heeft een ip gekregen zou hij zichtbaar moeten zijn in je netwerk. Het feit dat het installatieprogramma usb wil zien doet me vermoeden dat de verbinding met de router nog niet goed zit.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
@Tens
hoe weet ik of de printer een goede IP adres heeft gekregen? want ik kreeg bij Windows een melding dat een ander apparaat ook gebruik maakt van hetzelfde IP-adres... waarschijnlijk conflicteert dat en is de printer daarom niet te zien...

ik heb HP ePrint Mobile geinstalleerd, maar deze kan de printer niet vinden in het netwerk...
maar via de iPad kan ik probleemloos printen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
in de huissituaties is je router ook de server die de ipnummers uitgeeft
je router heeft vaak 192.168.1.1, of 10.0.0.138
De router geeft nummers uit aan apparaten die zich in het netwerk aanmelden(in de instellingen van de router kun je de range aangeven, bv 192.168.1. 20 tot 192.168.1.50)
(zie dat ik zelf de mist in ben gegaan de printer heeft een vast ip nodig, zodat alle PC's hem altijd kunnen vinden, en niet één gekregen van de router zoals ik eerder zei)
Dus in het menu van de printer onder netwerk de printer een nummer geven van bv xxx.xxx.xxx.200, waarbij de eerste drie blokken gelijk moeten zijn aan de eerste drie blokken van het adres van de router.
een prog zoals bv advanced ip scanner laat alle netwerkapparaten zien. Bij status van je netwerkkaart onder details staat welk nummer jouw pc gekregen heeft, in die range moet je dan zoeken.

tot zover even snel en mogelijk wat warrig, maar ik moet snel weg(had al weg moeten zijn)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1