bereikbaarheid in het buitenland

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik zit te bedenken hoe ik mijn bereikbaarheid het beste kan verbeteren.

Situatie:
Ik studeer in Italie en ben redelijk vaak in Nederland
Het is erg onzeker waar ik de komende tijd langer ben. Het kan zijn dat ik de komende 5 maanden in italie zit en sporadisch in Nederland ben, maar ook het omgekeerde is mogelijk.
Daarom heb ik nu een Italiaans en een Nedelands nummer om de kosten niet te erg uit de hand te laten lopen. Daarnaast heb ik op beide een internetabonnement om mobiel te kunnen werken met mijn laptop/ipad via tethering.

Probleem:
Ik loop nu met twee telefoons rond om bereikbaar te zijn. Omdat ik momenteel aan het solliciteren ben, is het belangrijk dat ik de telefoon kan oppakken, maar momenteel zijn beide nummers bekend en moet ik dus 2 telefoons hebben.

En ik sluit niet uit dat Italie en Nederland niet de enige landen zijn waar ik binnenkort verblijf.

Ik ben nu aan het orienteren wat het handigste is. Want eigenlijk ben ik het liefst met 1 telefoon op pad. Want die andere vergeet ik maar op te laden of naar te kijken en ik mis er steeds oproepen op.

Ik dacht aan deze opties
- italiaans nummer uitfaseren en een dongle gebruiken voor internet als ik in italie ben
(maar mijn ipad heeft geen 3g of usb)
- iets met voip in elkaar knutselen
- dual simcard telefoon
(maar die hebben meestal weinig opties en/of kunnen niet 2 nummers tegelijk bedienen. En het heeft geen nut meer als er nog een 3e land bij zou komen)

Het mag wel iets kosten, maar ik ben nog steeds student.

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

dual sim telefoon , dat lijkt mij de handigste oplossing...

[ Voor 53% gewijzigd door gumbal696 op 05-09-2011 12:16 ]

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
Als het alleen om gesprekken gaat, kun je de ene telefoon naar de andere doorschakelen.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Doorschakelen gaat niet naar een buitenlands nummer, helaas

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

MightyMauz schreef op woensdag 07 september 2011 @ 21:32:
Doorschakelen gaat niet naar een buitenlands nummer, helaas
Dit gaat bij veel providers wel maar is extreem duur; kost bij veel providers circa € 0,80 per minuut naar een Europees mobiel nummer :X Half uurtje bellen kost je dan 24 euro.

Een dual sim-telefoon is wel degelijk een optie en veel van deze telefoons kunnen op meerdere netwerken tegelijk aangemeld zijn. Ze geven aan op welk nummer je gebeld wordt zodat je daar rekening mee kunt houden qua kosten.

Je zou ook kunnen kijken naar bijv. een Vodafone-abo met Internet Op Reis Passport erbij, da's een maandbundel van € 5 waardoor je je binnenlandse internetbundel in Passport-landen kunt gebruiken. Verder hangt het dan een beetje van je belgedrag af wat je precies moet nemen voor voice. Hoeveel bel je per maand (minuten + aantal gesprekken) en hoeveel word je gebeld per maand?

Als je al een abo hebt, geef dan ook even aan wat.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.