Altec Lansing ADA 885

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Ik heb sinds een week een Altec ADA 885 4.1 DolbyD THX vertified 120W RMS subwooferset waar ik enorm tevreden over ben. Gewoon via de S/PDIF in van de amplifier ervan aangesloten.

Dan luister ik gewoon een stom 196kbits stereo mp3'tje, en in "Stereo X2" mode doen de rear sattelites gewoon een signaal van normaal volume, ongeveer hetzelfde als de front sattelites. Als ik echter DolbyD aanzet is het volume een kleine 4db (meer dan 2x) lager dan StereoX2. Dus veel te zacht. Zijn er nog patches of fixes voor de ADA885 (overigens ook bij Dell PC geleverd).

Tweede probleem, waardoor ik ook twijfel of dit toch echt wel een DolbyD set is. MEt Creative launcher heb je de optie uit elke stallelite 8ervolgens een signaal te spelen, in DolbyD stand hoor ik niets uit de rear sattelites.

Eerste probleempje is van prioriteit, dus alvast bedankt!

Opzicht hecht ik bijna geen waarde aan ProLogic / DTS / DolbyD surround, meer aan acoustische kwaliteit. Maar nu ik zoveel geld erin heb gestoken wil ik weleens weten of dit probleempje opgelost kan worden. Op de site van Altec zelf staat iig geen patch voor de ADA serie.

Verwijderd

Weet direct geen antwoord op je vraag maar kijk eens bij Dell WebTalk (forum voor Dell gebruikers). Toen ik problemen met mijn Altec Lansing setje, heb ik daar een oplossing gevonden. Wellicht heb je er ook iets aan.

http://webtalk.us.dell.com/default.asp?fp_id=2

Kijk bij Dimension - Audio. Succes! ;)

• Jodi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 00:15

Jodi

No Matches Found

Dat prob ken ik....

Kijk hier: http://support.dell.com/us/en/filelib/download/index.asp?fileid=R20590

Daarmee heb ik het op kunnen lossen :)

Bij de weg: voor zover ik weet is de set echt 100% digitaal, alleen doet de SB een beetje gaar. Als ie niet digitaal zou zijn dan zou er ook geen THX op staan ook denk ik |:(
En ik merk het ook bij het afspelen van DVD's.... PowerDVD geeft het signaal keurig digitaal door, en dat wordt goed vertaald... Dus ik neem aan dat ie wel digitaal is :z

Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hij is "digitaal" omdat hij een ingebouwde DolbyDigital decoder in zich heeft. Daar heeft de THX certificering niets mee te maken (zegt alleen iets over hoe hard en laag de set kan).

Maargoed, hartelijk bedankt voor de link! Ik zal mijn coax kabeltje maar weer eens uit het stof halen :)

Shit ik heb momenteel een virus dat ik zip's en rar's niet kan openen. Zou jij misschien de aparte files (niet in zip dus) kunnen sturen naar schjippers@hotmail.com

Alvast bedankt!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Er is ook nog een probleem in de "Quad mode" (4 kanalen voor games). Dan wordt het laag grotendeels "gecanceled". Ik geloof alleen icm Creative Live (weet niet zeker). Ook daar zwerft een patch voor rond op de Dell site (staat ook ergens op mijn harddisk).

De 885 is kennelijk niet voor nix gedumpt door Altec :)
PS Ik heb ze ook maar heb de sats gestapeld (3d geluid heb je toch niet echt met EAX).

2 crush your enemies, 2 win the Tournament