Toon posts:

Pc HANGT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een probleem met mijn oude pctje die me zusje op dit moment gebruikt..het gaat om een p2-266mhz, 96mbRAM (1x 32 + 1x64 sdram), 10gb hd, 40x cdrom, sb pci128, win98, i740 8mb videokaart, en zon i440 LX agpset moederbord met soundonboard(merk ben ik nog steeds niet achter, op het boekje staat dit "Mainboard, The first At form factor pII)

Het blijft gewoon spontaan hangen bij mp3, internet en 3d spelletjes..film kijken is me wel gelukt of pc 1 dag aangelaten..verschillende geheugen in, hd gewisseld, cdrom losgekoppeld, geluidskaart een keer losgekoppeld, soundonboard uitgezet..

ook heb ik in dit systeem hetvolgende gehad, voodoo2 12mb, voodoo3 2000, viper500..

maar uiteindelijk blijft ie gewoon hangen, zon dikke freeze :7.. dus niks reageert meer behalve de resetknop en de powerbutton..

iemand een clue waar het aan kan liggen??? moederbord? processor? voeding? pls help, want anders moet ze elke keer achter mijn pc en dat wil ik niet! :)

oh ja, altijd de laatste drivers gebruikt

Verwijderd

Hoe goed is je voeding?

Verwijderd

Inderdaad. Als je alles al gepobeerd hebt blijft er nog maar weinig *hardware technisch* over in dit geval: de voeding.

Probeer die eens te vervangen!

Verder: heb je een virusscanner aanstaan?? Welke??
Probeer in de bios en in windoos het energiebeheer uit te zetten!!!

Good luck (8>

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier om een kaal win98 (ook winME geprobeerd) installatie..bij beide hangt ie dus..verder geen virusscanner ofzo, en ja ingebouwde is ook uit

kan het niet aan de moederbord liggen? want anders begin ik er echt niet aan, dan maar verkopen met de melding dat de mobo kapot is..

en ik wil best een andere voeding proberen, maar hoeveel kost zon geval?? en welke moet ik nemen voor een p2-266

euh, hoe goed mijn voeding is?? kan ik dit testen dan??

Verwijderd

trek er eens een geheugensimm uit sommige merken werken slecht met elkaar

Verwijderd

Topicstarter
ook al es gedaan, toendertijd zelfs 64mb ram voor 140 gulden gekocht..en de "ouwe" 32mb ram er ff uitgehaald..hielp niks

geloof me, ik heb zowat alles uitgeprobeerd..

twijfel dus aan de voeding, mobo of aan de processor..

Verwijderd

Topicstarter
heb hem eindelijk gevonden! uiteinde van een van de voedingskabel (naar de mobo, pwr2 p8) is beetje bruin geworden..dus neem aan dat ie doorgefikt is..

nu is mijn vraag het volgende, kan het zijn dat mijn moederbord ook RIP is?? :'( want de pluggetje die bruin is hoort op de moederbord, heb namenlijk 2 plekjes op de mobo waar de voedingskabel op geprikt kan worden (PWR1 = 1 blok, PWR2 = 2 blokjes)..pwr1 gebruik ik niet, pwr2 wel dus..hier gaan 2 plugjes naar toe, p8 en p9

Hoop dat het alleen de voeding is...

oh ja, is 300 gulden een redelijke vraagprijs voor een WERKENDE p2-266mhz??
Pagina: 1