Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 09:50
Hallo Tweakers,

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb namelijk nogal moeite om mijn nieuwe tv te kiezen.

Wat zouden jullie kiezen?

De Sony KDL40EX720:
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX720

Of de Philips 42PDL7406
pricewatch: Philips 42PFL7406H

Normaal gesproken ben ik meer een Sony fan.
De Philips is 2 inch groter en claimt een soort van 400Hz te creeren, waar de Sony 100Hz is.

3D kan me gestolen worden, dus dat weegt niet mee in mijn overweging. Ambilight doet me ook niet heel veel.
Ik kijk vooral films (blu ray) en speel voetbalgames op de PS3.

Bedankt voor jullie meningen!

PSN: ButsMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Masegate,

Ik heb sinds een aantal weken de Sony, en ik kan niets anders zeggen dat het een top TV is.
Erg scherp in combinatie met mij Ziggo HD zender, blu-ray speel ik af via mijn PS3.

Op de doos van de Sony staat echter 200 Hertz, dus dat is nog iets denk ik waar je achteraan zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
De sony is inderdaad met motion flow opgekrikt naar een kunstmatige 200HZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
ErikKam schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:08:
De sony is inderdaad met motion flow opgekrikt naar een kunstmatige 200HZ
Ja, de Philips is ook softwarematig opgekrikt.

Thanks voor jullie reacties tot nu toe. Ik hoop op nog wat meer meningen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Alhoewel ik wel van Nederlandse merken hou, jeuh Philips, vind ik Sony toch een betere keuze als je kijkt naar televisie's. Toch net wat mooier en scherper beeld. En daarnaast: je hebt een PS3. Een Sony TV met een Sony PS3 zullen prima samenwerken.

Kijk je niet scheel op die 400 Hz. Zo claimt Samsung bijvoorbeeld dat ze 800 Hz hebben, terwijl het eigenlijk 200 Hz is. En verder claimen ze 400 Hz waar het 100 Hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Sowieso ben ik zelf erg huiverig nu nog Philips te kopen nu Philips heeft aangekondigt zelf de hele TV productie en ontwikkeling te staken en je dus straks een Chinese TV met Chinese R&D koopt als je een TV met Philips logo koopt.

De huidige Philips TVs zijn uiteraard nog wel gewoon echt Philips R&D, maar hoe zit het straks met support, doorontwikkeling van firmware en eventuele nieuwe diensten voor NetTV?
Ben toch een beetje bang dat Philips TVs een dood platform zijn.

Voor mij alleen al daar om geen Philips TV meer als vervanging binnenkort voor mijn huidige Philips TV (mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Sony 40HX720).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
xahmol schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:18:
Sowieso ben ik zelf erg huiverig nu nog Philips te kopen nu Philips heeft aangekondigt zelf de hele TV productie en ontwikkeling te staken en je dus straks een Chinese TV met Chinese R&D koopt als je een TV met Philips logo koopt.

De huidige Philips TVs zijn uiteraard nog wel gewoon echt Philips R&D, maar hoe zit het straks met support, doorontwikkeling van firmware en eventuele nieuwe diensten voor NetTV?
Ben toch een beetje bang dat Philips TVs een dood platform zijn.

Voor mij alleen al daar om geen Philips TV meer als vervanging binnenkort voor mijn huidige Philips TV (mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een Sony 40HX720).
Die laatste is helaas boven mijn budget. :)
Bedankt voor de info. Ik heb tot nu toe heel wat voorkeuren voor de Sony.
Vinden jullie allemaal die 2 extra inches de moeite niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

Philips support is op zich wel goed, daar zou ik me voor de eerste jaren niet zo'n zorgen over maken.

Kwalitatief zit het op papier vrij dicht bij elkaar, allebei 100hz beeldverwerking met LED trucjes, maar ik vind de motion technieken van Philips een stuk storender dan die van Sony. Sony lijkt een stuk rustiger: veel minder storende artifacts.

Als 3D je gestolen kan worden: kijk eens naar de Sharp 40LE630. Erg mooi LED toestel.

[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 05-09-2011 19:26 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
mr.paaJ schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:19:
Philips support is op zich wel goed, daar zou ik me voor de eerste jaren niet zo'n zorgen over maken.

Kwalitatief zit het op papier vrij dicht bij elkaar, allebei 100hz beeldverwerking met LED trucjes, maar ik vind de motion technieken van Philips een stuk storender dan die van Sony. Sony lijkt een stuk rustiger: veel minder storende artifacts.

Als 3D je gestolen kan worden: kijk eens naar de Sharp 40LE630. Erg mooi LED toestel.
Sharp ja?
Daar hoor ik nou nooit mensen van zeggen dat ze goede tv's maken...
Ik denk dat ik me toch maar beperk tot Sony of Philips. Panasonic was ook een optie totdat ik plasma geen optie meer vond wegens veel klachten over spiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Sharp is hier in Europa inderdaad wat minder bekend, maar zeker niet slecht: Sharp is één van de grootste LCD fabrikanten en in ieder geval Philips gebruikt Sharp panelen in de top-series. Met de Quatron schermen beginnen ze wat aandacht te krijgen, maar ook de lagere series zijn erg goed. Ga hem eens bekijken in de winkel, ik zeg het niet voor niets ;)

Maar goed, van de modellen die je aandraagt vind ik de Sony fijner en de EX720 is ook zeker geen verkeerd toestel. Je betaalt alleen wel meer voor de 3D die je niet nodig hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.paaJ op 05-09-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
mr.paaJ schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:40:
Sharp is hier in Europa inderdaad wat minder bekend, maar zeker niet slecht: Sharp is één van de grootste LCD fabrikanten en in ieder geval Philips gebruikt Sharp panelen in de top-series. Met de Quatron schermen beginnen ze wat aandacht te krijgen, maar ook de lagere series zijn erg goed. Ga hem eens bekijken in de winkel, ik zeg het niet voor niets ;)

Maar goed, van de modellen die je aandraagt vind ik de Sony fijner en de EX720 is ook zeker geen verkeerd toestel. Je betaalt alleen wel meer voor de 3D die je niet nodig hebt.
Nou ja... de Philips zou ik voor 775 kopen en de Sony voor 799. Dat vind ik dus een verschil van niets.
En de Sony TV die in de buurt komt van de EX720, maar dan zonder 3D is de EX521, maar die is 50Hz, terwijl ik wel minstens 100Hz wil. Daarnaast is EX720 beste koop volgens de consumentenbond (voor zover dat iets zegt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eigenlijk wel grappig dat iedereen tegenwoordig minstens 100Hz en liefst 200Hz wil, maar dat we vervolgens op hetzelfde forum aanraden om alle motion hupseflups beeldverbeteraars uit te zetten, waardoor het "voordeel" van 100Hz of hoger weg is. Ik maak me daar ook schuldig aan, Intelligent Frame Creation van Panasonic staat bij mij permanent aan :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
Grrrrrene schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:23:
Eigenlijk wel grappig dat iedereen tegenwoordig minstens 100Hz en liefst 200Hz wil, maar dat we vervolgens op hetzelfde forum aanraden om alle motion hupseflups beeldverbeteraars uit te zetten, waardoor het "voordeel" van 100Hz of hoger weg is. Ik maak me daar ook schuldig aan, Intelligent Frame Creation van Panasonic staat bij mij permanent aan :)
Nou, ik zet mijn 100Hz niet uit hoor. :)
Maar goed. Toch bedankt voor iedereens meningen. Het gaat de Sony worden. Ik laat jullie nog wel weten of 'ie bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds kort de Sony KDL40EX720 en ben zeer tevreden.

Ik heb kort even naar een Samsung of Philips gekeken, maar het uiterlijk van Sony won. Als ik kijk naar het uiterlijk van de door jouw genoemde Philips, vind ik het niets voor op een tv-meubel, maar eerder voor op een bureau. Maar dat terzijde.

Het menu van mijn Sony is veel makkelijker dan dat van de Philips van mijn ouders. De kwaliteit van HD met CI+ is geweldig! Daarbij opgeteld de mogelijkheden (die ik zelf niet benut) zoals internet, widgets, Skype, wireless, koos ik voor Sony.

Kortom: ik zou voor Sony gaan, zoals ik zelf ook deed!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Masegate schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:06:
[...]

Nou ja... de Philips zou ik voor 775 kopen en de Sony voor 799. Dat vind ik dus een verschil van niets.
En de Sony TV die in de buurt komt van de EX720, maar dan zonder 3D is de EX521, maar die is 50Hz, terwijl ik wel minstens 100Hz wil. Daarnaast is EX720 beste koop volgens de consumentenbond (voor zover dat iets zegt).
Je zou eens in het Sony-topic kunnen kijken. Onlangs ook getwijfeld tussen die twee, maar die EX521 kwam toch slechter uit testen en wordt door Ziggo niet volledig ondersteund met CI+.

Uiteindelijk koos ik ook voor de EX720 i.v.m. de beste koop.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
THE_BASE schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:17:
[...]

Je zou eens in het Sony-topic kunnen kijken. Onlangs ook getwijfeld tussen die twee, maar die EX521 kwam toch slechter uit testen en wordt door Ziggo niet volledig ondersteund met CI+.

Yes, dat ga ik dus ook doen.
Thanks voor je extra uitleg!

• ButsMG
Nou, de TV gisteren aangesloten en even 300 op Blu-ray gekeken.
Ik ben echt zeer tevreden over de beeldkwaliteit. Natuurlijk moet ik nog wat spelen met settings, maar standaard komt het al aardig in de buurt bij wat ik wil.
Wat ik vooral mooi vind, is dat het een Led TV is zonder het schreeuwerige/harde/felle van de meeste Led TV's die ik heb gezien.

Ik ben overgestapt van een KDL32D3000. Deze TV is nu nog steeds beter dan veel van de 32" TV's die ik in winkels zie (en hij is al een paar jaar oud). Ik was dus bang dat ik veel geld neer moest tellen om een betere beeldkwaliteit te krijgen. Gelukkig was dat dus niet het geval. De 40EX720 voldoet boven verwachting.

Ik vind het alleen vreemd dat TV-fabrikanten niets kunnen bedenken om de draden (HDMI) minder ver uit te laten steken aan de achterkant. Als je de poorten schuin in de tv zet, is het al een stuk minder erg. Maar goed... kleinigheidje.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Er zijn ook kabels met knikbare HDMI connectors, misschien is dat wat?

• ButsMG
mr.paaJ schreef op donderdag 08 september 2011 @ 10:48:
Er zijn ook kabels met knikbare HDMI connectors, misschien is dat wat?
Hm, dat zou een goede zijn. Ga ik achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor degene met deze tv, die de 3D functie gebruikt:

Ik ben van plan om de 40ex720 te kopen, wat hebben jullie moeten kopen om 3d te kijken icm deze tv?
Een ps3/speler heb ik.

- Verder enkel een 3d bril nodig?
- Of ook zo een sync/receiver?

Maakt het nog uit welke 3D bril? (van sony?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

de transmitter zit in de TV ingebouwd, dus je hebt alleen nog een Sony 3D bril nodig (of Xpand universele bril, maar die is duurder) ... en natuurlijk een fatsoenlijke 3D film die in 3D geschoten/gerenderd is en niet achteraf nabewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr.paaJ schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 11:49:
de transmitter zit in de TV ingebouwd, dus je hebt alleen nog een Sony 3D bril nodig (of Xpand universele bril, maar die is duurder) ... en natuurlijk een fatsoenlijke 3D film die in 3D geschoten/gerenderd is en niet achteraf nabewerkt.
Bedankt voor de info.
Op de site van de winkel waar ik hem wil kopen, stond bij dat ik een starterskit (met die sync module) nodig had, maar mooi dat dat dus niet nodig is.

Verwijderd

3 x goud voor deze opmerking:

"ik zou voor Sony gaan, zoals ik zelf ook deed!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-09 07:39
THE_BASE schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:17:
[...]

zou je dat nader kunnen verklaren? Zit zelf te denken aan de EX521 namelijk.
En volgens de startpost van het BRAVIA topic heeft, ten opzichte van de EX52x, de EX720 alleen 3D (don't care), Motion XR200 (ziet er nep uit vind ik), Clear Phase speaker (niet nodig, sluit m toch op setje aan).

Dus voor mijn wensen zijn de ex72 en ex52 dan toch gelijk aan elkaar? Of zit er ook een ander scherm in de ex72 dat beter beeld heeft?

Trouwens, de ex52 is tegenwoordig wel Ziggo gecertificeerd...
Pagina: 1