• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
Beste Tweakers.

Onlangs heb ik 2x XFX Radeon HD 6870 Black Edition 1 GB DDR5 in crossfire

Heb vervolgens Crysis 2 geïnstalleerd met ultra-settings pakket.

Dat draait hij op een stabiele 50 FPS en is dus geen enkel probleem.

Tot het moment dat ik WoW opstart.

Laten we het er op houden dat mijn single HD4770 het nog beter deed....

Op full settings haalt ie miss zon 20 FPS als ik rustig boven de stad hang.

Na wat rond googlen kwam ik er achter dat WoW heel slecht met crossfire om kan gaan en dus ook zelfs je FPS omlaag kan brengen als je crossfire aan hebt staan.

Voor mijn huidige videokaarten zit ik nog net in de 7 dagen dat ik ze terug kan sturen.

Mijn game plannen zijn om nog vooral heel veel te WoWen en daarnaast straks nog wat BF3 e.d. te spelen.

Wat kan ik dan het beste doen?

Deze 2 kaarten maar gewoon houden of ze terug sturen en met het zelfde budget een betere enkele kaart kopen?

en welke kaart zou de performance van 2x 6870's kunnen evenaren (of verbeteren) met een max budget van 350,-?

Alvast bedankt!

Mijn huidige specs:

PC:
CPU: i7 920 @ 2.67GHz
CPU Cooler: Cooler Master Hyper 212 Plus
RAM: 6GB 1333 MHz
GFX: 2x XFX Radeon HD 6870 Black Edition 1 GB DDR5 in crossfire
PSU: Coolermaster 700W Silent Pro
SSD: Intel 320 128GB
HDD: 1TB
Chassis: Cooler Master CM 690

Monitors:
27" Fujitsu 1920x1080
24" Acer 1920x1080

Other:
Keyboard: Cheap microsoft crap
Gamepad: Belkin N52te
Mouse: Logitech MX Revolution
Headset: Creative Sound Blaster Tactic(3D)

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:19
je kunt een HD6950 2gb nemen en hem dan flashen naar een HD6970, dat moet snel zat zijn.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Het is ook maar de vraag of ze je retour accepteren, want de verpakking is open gemaakt. Je hebt namelijk recht op retouneren maar dat geldt alleen "op zicht" en niet na gebruik.
Ik zou ook de bovenste optie gekozen hebben.
Heb je wel ook de Ati Profiles geïnstalleerd?

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:01

Aganim

I have a cunning plan..

JanW23 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:15:Het is ook maar de vraag of ze je retour accepteren, want de verpakking is open gemaakt. Je hebt namelijk recht op retouneren maar dat geldt alleen "op zicht" en niet na gebruik.
Bij ontbinding via de wet Koop op Afstand mag de verpakking wel degelijk geopend zijn. Je mag een product uitproberen, net zoals dit in een normale showroom ook kan. Zie ook Nee, het is een uitprobeertermijn en geen zichttermijn!. Gezien de zaken die genoemd worden daar, welke zelfs verder gaan dan wat je normaal in een showroom mag verwachten, kan je er zeker vanuit gaan dat het uitproberen van de videokaarten ook geen probleem moet zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Aganim op 05-09-2011 09:40 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Heb je al gekeken of je WoW op één videokaart kan draaien? Dat je Crossfire voor WoW dus gewoon uitzet, en voor de rest van de games het weer aanzet. Het lijkt me dat WoW ook prima zou moeten draaien op één HD 6870.

Het zal dan wel zonde zijn natuurlijk dat je niet alle rekenkracht van beide GPU's kan gebruiken voor WoW, maar ik denk haast wel dat je die wel nodig gaat hebben voor BF3 en dergelijke.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
TrekDude101 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:45:
Dat je Crossfire voor WoW dus gewoon uitzet, en voor de rest van de games het weer aanzet.
Een enekele 6870 zou snel zat moeten zijn voor WOW.
en welke kaart zou de performance van 2x 6870's kunnen evenaren (of verbeteren) met een max budget van 350,-?
Geen enkele single gpu kaart is beter dan een 6870 CF (bron, let vooral op de indexen) Een 6990 of 590 zou wel sneller zijn, maar die hebben twee GPU's aan boord en ik weet niet of dat je WOW probleem gaat oplossen. (de goedkoopste 6990 is tevens €528)

Dus zoals al gesuggereerd is CF voor WOW afzetten en bij games die er wel baat bij hebben terug opzetten.

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:46
Een GTX580 moet daar toch wel aardig bij in de buurt komen.. ?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Pixel Punk
EvaluationCopy schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:18:
Een GTX580 moet daar toch wel aardig bij in de buurt komen.. ?
In de chart die ik heb doorgestuurd kan je zien dat die zo'n 35% trager is en de goedkoopste 580 is alsnog €397.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
Zet je V-sync in de video-options van WoW eens uit :)

Een klant van mij heeft dezelfde kaarten in Crossfire draaien. Hij bleef maar op 60fps hangen. Echter na het uitzetten van de V-sync optie vloog zijn fps omhoog naar boven de 100.

• Pixel Punk
nextware schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:52:
Zet je V-sync in de video-options van WoW eens uit :)

Een klant van mij heeft dezelfde kaarten in Crossfire draaien. Hij bleef maar op 60fps hangen. Echter na het uitzetten van de V-sync optie vloog zijn fps omhoog naar boven de 100.
V-sync limiteert de FPS tot de refresh rate van je monitor, dus bij je klant was de FPS daardoor "gelimiteerd".

Wel vreemd dat hij 60+ FPS haalde met de zelfde kaarten :s
Ik veronderstel dat hij CF voor WoW uitzette?

[ Voor 4% gewijzigd door Pixel Punk op 05-09-2011 12:25 ]

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 16:54

Yintha

We'll stay gold forever

Kijk eens naar Hardware cursor, en verwijder je cache wtf en interface folder. wow is nou eenmaal een raar spel en gaat haperen wanneer het er zin in heeft.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
JanW23 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:15:
Het is ook maar de vraag of ze je retour accepteren, want de verpakking is open gemaakt. Je hebt namelijk recht op retouneren maar dat geldt alleen "op zicht" en niet na gebruik.
Ik zou ook de bovenste optie gekozen hebben.
Heb je wel ook de Ati Profiles geïnstalleerd?
afaik gold bij koop op afstand dat he het product altijd kon terug sturen ongeacht de reden van retour of de status van de verpakking, mits het product niet op bestelling is afgenomen of 't om maatwerk gaat? ( en zaken als dvd's, cd's etc natuurlijk :+ )

Want hoe kun je in godsnaam kijken of een beeldkaart past cq. werkt als je 'm niet uit de verpakking kan/mag halen?

Wat betreft de vraag van de TS: heb je voor WoW echt twee van die dingen nodig? Je draait geen eyefinity en de rest van je systeem is redelijk snel. Persoonlijk zou ik gaan voor 1 kaart die iets dikker is, dan kun je over say...2 jaar, er alsnog een 2e ervan bijplaatsen (hopende dat de CF problemen van wow opgelost zijn of je gestopt bent met wow)...die kun je tegen die tijd voor een appel en een ei bij de aldi uit de koopjesbak halen

[ Voor 22% gewijzigd door Rey Nemaattori op 05-09-2011 12:39 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30
Volgens mij is er gewoon een profiel te maken in de control centre waarbij je CF uit kan schakelen wanneer WoW opgestart wordt.
Lijkt me niet dat je daar heel veel moeite voor hoeft te doen en hoef je voor de rest van de spellen niet je kaart te gaan ruilen.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Heb je de FPS wel gemeten?
Heb je geen last van microstutter?
Heb je al op een WoW forum rondgekeken?

Ik ben het met bovenstaande eens: kijk hoe WoW het doet zonder CF.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:36

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Heel simpel, voordat je gaat wowen ga je naar ATi ControlCenter en vink je Disable CAT A.i. aan waardoor je CF disabled en je computer maar op één single HD6870 draait, en dit is eventueel ook wel in een profiel te maken waardoor je dit koppelt aan je wow.exe. Voor BF3 wil je niets anders dan een CF setup van 2 van zulke beauties..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• BartKers
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-02 19:29
je zou WOW ook in windowed mode kunnen spelen, dan werkt CF sowieso niet

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

WoW doet het prima op 1 6870. CF uitzetten voor WoW zou dan ook niet zo'n probleem moeten zijn.
sjaakwortel schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:36:
je kunt een HD6950 2gb nemen en hem dan flashen naar een HD6970, dat moet snel zat zijn.
Heel leuk en aardig maar tegenwoordig gaat dat wat moeilijker. Nieuwere versies laten zich niet meer unlocken.

edit: hmm dat geldt alleen voor de nieuwere niet reference kaarten.

[ Voor 20% gewijzigd door Tripp op 07-09-2011 07:07 ]

specs

Pagina: 1