Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Linkpagina's die niet meer worden bijgehouden, een gevaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is onderhand 3 tot 4 weken geleden dat ik enkele grote linkpagina's zoals startpagina, startkabel (inclusief vele dochters), et cetera, heb gemaild met het verzoek om een link naar mijn website te plaatsen. Van geen heb ik nochtans een antwoord gekregen, noch is de link geplaatst. Tja.

Als je backlinks wil genereren naar je website, dan is het toevoegen van je website aan linkpagina's wel de meest voor de hand liggende stap, niet waar? Ware het niet (althans dat idee heb ik) veel van deze website helemaal niet meer worden bijgehouden waardoor je als nieuwkomer SEO-technisch behoorlijk wordt benadeeld (ook al is je website nog zo goed!).

Het is toch eigenlijk van het zotte dat oude websites die onderhand al tijden niet meer bijgehouden worden, nog steeds op zekere keywords in Google hoog ranken, omdat linkpagina's deze websites (onder die keywords) eeuwen terug hebben opgenomen in hun indices en deze niet meer hebben bijgewerkt (of bijwerken).

Hoe gaan jullie met dit fenomeen om?

P.S. Ja, ik weet dat het wat betreft SEO niet alleen gaat om vermeldingen op linkpagina's, maar: je kunt er toch aardag wat backlinks voor je website scoren, vooral als je ook vermeld wordt in dochterpagina's.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:23

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Volgens mij worden dergelijke linkfarms grotendeels genegeerd door zoekmachines, dus of het veel nut gaat hebben..

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• JurjenK
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-11-2014
Ik ben het eens met wat MueR zegt. Sterker nog, volgens mij kan het zelfs averechts werken, aangezien een website zoals startpagina.nl weinig tot geen unieke content van zichzelf heeft en daardoor als kwalitatief slechte website kan worden gezien door Google, welke weer effect heeft op jouw ranking binnen Google. Je kan je dus afvragen of dit de juiste manier is om te 'link-builden'.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ het lijkt mij dat dat alleen voorkomt als je vanaf je eigen website naar die betreffende link pagina linkt. Andersom niet.

Alles kan stuk.

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 15:58
remco_k schreef op woensdag 07 september 2011 @ 15:10:
^^ het lijkt mij dat dat alleen voorkomt als je vanaf je eigen website naar die betreffende link pagina linkt. Andersom niet.
Fout. Als jou links veel voorkomen op 'bad neighbourhood' sites, dan kan dit wel degelijk negatieve gevolgen hebben voor je ranking. Zelfde idee met 'paid links'.

@TR06
Ik zou, als ik jou was, geen tijd besteden aan startpagina-achtige sites. Google negeert veel van dit soort linkfarms. De beste manier om veel goede links te krijgen, is content aanbieden aan de bezoeker, die waardevol is. Gevolg kan zijn dat een blogger dus uitzichzelf een linkje plaatst naar jou site.

Dus nee, het is niet van de zotte dat die sites niet meer bijgehouden worden, omdat Google er geen waarde meer aan hecht.

Verwijderd

Dat klopt. Startpagina's zijn niet een goede optie voor een gezonde SEO.

Content is king ! Dus probeer maar goed blog artikels of persberichten te schrijven op high ranking forums / persberichten websites (>=PR3)
Pagina: 1