Toon posts:

Harde schijf tijdelijk vervangen?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn SSD is helaas stuk - als in: cold boot problems.
Daarom wil ik hem aanbieden voor garantie en een andere schijf kopen.

Ik wil echter niet mijn bestanden verliezen.

Ik heb op dit moment in mijn laptop 2 schijven:
De C schijf, met windows erop
De E schijf, met documenten en andere meuk.

Mijn plan: De C schijf (SSD) mirroren op een nieuwe (tijdelijke schijf) en dan de SSD eruit halen en de nieuwe schijf erin.

Met andere woorden:
Mirror de SSD naar een nieuwe schijf
vervang de SSD door de nieuwe schijf

Kan dit zomaar, en welke tools kan ik hiervoor gebruiken?
Kan mijn Windows installatie dan zomaar blijven werken of is dit teveel gevraagd en moet ik toch een clean install doen?

Ik heb al geprobeerd om wat dingen op te zoeken maar ik krijg alleen maar resultaten waarin een clean windows installatie gedaan word, en dit is juist wat ik probeer te vermijden.

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 08:33

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:12:
Kan dit zomaar, en welke tools kan ik hiervoor gebruiken?
Kan mijn Windows installatie dan zomaar blijven werken of is dit teveel gevraagd en moet ik toch een clean install doen?
Ja hoor kan prima, je windows installatie voelt echt niet dat hij op een langzamere medium is gezet.
Tooltjes welke je kan gebruiken zijn er vol op. Zoek maar eens op disc cloning.

Er staan er ook een paar genoemd in de FAQ, leest die eens door, dan gaat er een wereld voor je open.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-01 22:36

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Een tijd geleden heb ik iets soortgelijks gedaan (boot schijven van 2 pc's verwisselen), helaas weet ik niet meer hoe de tool die ik daarvoor gebruikte heette. De tool maakte een een image zo groot als de gebruikte ruimte (dus geen 1:1 image van de hele partitie), waardoor je die image terug kon zetten op een willekeurig ander medium, zolang er maar voldoende vrije ruimte was.
Wat je wilt is dus zonder twijfel mogelijk, je zult alleen de juiste tool moeten zien te vinden.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Vcom
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-01 21:47
Een voorbeeld is HDClone 4. Is er in de freeware versie (wel langzaam). Werkte bij mij prima.

edit: de Win7 interne backup vanaf de install cd werkt niet met schijven in softwareraid om daar de backup vanaf te halen. Anders was dit ook een prima optie.

[ Voor 46% gewijzigd door Vcom op 05-09-2011 14:45 . Reden: toevoeging ]

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:39
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn SSD is stukgegaan. Per week maakt mijn windows een image backup naar een andere disk. Ik heb gewoon met de Win 7 install cd zo'n backup naar een andere schijf teruggezet. Klaar.

Edit: Gewoon in de interne win 7 backup mogelijkheden btw.

[ Voor 12% gewijzigd door Korvaag op 05-09-2011 12:52 ]

UNOX: The worst operating system

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien een beetje aan de late kant, maar dit zijn toch allemaal zaken die je met een beetje inzet makkelijk hier op het forum terug kunt vinden. Wij verwachten hier op GoT toch enig eigen initiatief, daarom gaat dit topic dan ook als nog op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.