Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:48
Heb een week geleden bij Digitique.nl een Antec P183 v3 kast gekocht. Na deze te hebben ontvangen (doos was onbeschadigd en alles zag er netjes uit, van binnen en buiten), voorzichtig alles uitgepakt en de hele kast gestript om hardware in te zetten.

Ben ik net klaar, zie ik dat de rechter zijpaneel niet nadeloos aansluit op de kast. :| Dus ik denk dit klopt niet, of hij is beschadigd of het is een productiefout. Doos en kast opnieuw gecheckt, geen beschadigingen, niet eens een kras op de kast, niets, alles ziet er perfect uit. Alleen sluit de rechter zijpaneel niet goed. Linkerpaneel ziet er prima uit en sluit ook prima aan.

Toen maar Digitique gebeld en medewerker (weekend hulp) kon mij niet verder helpen, moest maandag maar een e-mail sturen. Dit was gisteren, heb Antec ook gebeld maar die zijn gesloten in het weekend.

Dus ik ben gaan zoeken op het net en ik kom toch hetzelfde probleem tegen:
1 http://blog-imgs-38-origi...m/tomoji2/d_153706761.jpg (review website)
2 http://blog-imgs-38-origi...m/tomoji2/d_153702514.jpg (review website)
3 http://blog-imgs-38-origi...m/tomoji2/d_153705235.jpg (duidelijk te zien wat ik bedoel)
4 http://farm6.static.flick...5452263885_20dca0b918.jpg
5 http://img.kakaku.com/images/Review/000/054/54119_m.jpg (is geen v3 dacht ik)
eerste 3 links werken alleen met copy + paste in adres balk, anders hieronder mirror...

Zoals men kan zien op de afbeeldingen, sluit het niet nadeloos aan, dit komt door de frontpanel, deze is licht gebogen naar binnen toe (en iets naar achteren), ongeveer 2 graden in een boog (zicht vanaf de voorkant), daardoor valt de zijpaneel over de deel waar die in zou moeten vallen of tegen aan zou moeten sluiten, afbeelding ter illustratie, dit is de voorkant in een lichte boog:
Afbeeldingslocatie: http://files.en-is.com/files/Images/Antec_front_ill.jpg

Wat ik wil weten, zijn er meer mensen die dit probleem kennen / hebben gehoord? Wat moet ik hiermee? :?

* EN-IS is teleurgesteld in de afwerking van de antec p183 v3, in de standaard koelers (luidruchtig), in de compleetheid van de kast... :( :'(

//EDIT - link 1, 2,3 mirror:
- http://files.en-is.com/files/Images/d_153706761.jpg
- http://files.en-is.com/files/Images/d_153702514.jpg
- http://files.en-is.com/files/Images/d_153705235.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 05-09-2011 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Link 1,2 en 3 werken helaas niet. Misschien kan je de links even checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Links 1, 2, 3 werken prima bij mij hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 18:10

Nobby

Nuts!

Anoniem: 292340 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:26:
Link 1,2 en 3 werken helaas niet. Misschien kan je de links even checken?
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:31:
Links 1, 2, 3 werken prima bij mij hoor.
Doen het bij mij (UPC) ook niet...

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:44
Als je het al in andere reviews besproken ziet en zelfs diverse afbeeldingen op de internets duidelijk hetzelfde probleem hebben.... dan is het denk ik een probleem wat je over de hele lijn tegen (kan) komen. Het is denk helaas gewoon zo en valt er verder weinig aan te doen. Je zou de kast terug kunnen sturen omdat deze niet aan je verwachtingen voldoet... misschien contact opnemen met Antec en/of proberen het zelf te herstellen als het frontpanel er redelijk makkelijk vanaf kan. Misschien is het chassis wel iets verbogen door een zwakte in de contructie en/of of kan je het verschil uitvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
MicGlou schreef op maandag 05 september 2011 @ 06:28:
Als je het al in andere reviews besproken ziet en zelfs diverse afbeeldingen op de internets duidelijk hetzelfde probleem hebben.... dan is het denk ik een probleem wat je over de hele lijn tegen (kan) komen. Het is denk helaas gewoon zo en valt er verder weinig aan te doen. Je zou de kast terug kunnen sturen omdat deze niet aan je verwachtingen voldoet... misschien contact opnemen met Antec en/of proberen het zelf te herstellen als het frontpanel er redelijk makkelijk vanaf kan. Misschien is het chassis wel iets verbogen door een zwakte in de contructie en/of of kan je het verschil uitvullen.
Denk het ook, dat het niet een uniek probleem is. Daarom heb ik ook vanmiddag gebeld met Antec, gevraagd naar advies (wat ik hiermee moet). Ik heb het nu ook uitgevuld met een kabel van ongeveer 10cm lang, en net achter de bezel (gebogen plek) gezet :)

In ieder geval kan het een aantal dingen zijn:
- bij assemblage wat verkeerd gegaan
- bezel daadwerkelijk gebogen/vervormd
- bezel zit niet goed op zijn plek waardoor die naar binnen buigt (gaf die zelf aan)
- metaal frame/chassis scheef (kwaliteits controle test dit, of het waterpas is)

Op mijn vraag of dit bekend was kreeg ik een negatief antwoord. Niet veel van gehoord gaf die aan, maar hij wist wel dat als de frontpanel niet goed is gemonteerd, deze naar binnen kan buigen (dus gebogen kan zijn).

Ze hebben mij gevraagd om dit goed te controleren, foto's te sturen zodat het probleem duidelijk wordt bijgehouden en een oplossing wordt aangeboden. Een deel oplossing is al aangeboden, nieuwe frontpanel, deze sturen ze gratis op en mag ik zelf op monteren. Of ik daar blij mee moet zijn weet ik niet, vind het in ieder geval een nette oplossing. Maar goed, vanavond na stage maar eens controleren/nalopen.

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 05-09-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Netjes dat ze het serieus oppakken, maar of een nieuw frontpanel direct zal helpen? Ik zou een dergelijk probleem eerder in het chassis zoeken, hoeft niet perse scheef of slecht gemonteerd te zijn, maar misschien gewoon net die 2 mm teveel naar binnen. Daardoor zal het vastklikken van het nieuwe frontpanel zeer wss hetzelfde probleem gaan geven. Dit zeg ik omdat dergelijke frontpanels vaak uit een spuit- of persmalletje komen en dus eigenlijk nooit afwijken van elkaar... een chassis wordt vastgezet met popnagels, puntlassen e.d.... en dat kan veel sneller 1 of 2 millimeter afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
MicGlou schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:30:
Netjes dat ze het serieus oppakken, maar of een nieuw frontpanel direct zal helpen? Ik zou een dergelijk probleem eerder in het chassis zoeken, hoeft niet perse scheef of slecht gemonteerd te zijn, maar misschien gewoon net die 2 mm teveel naar binnen. Daardoor zal het vastklikken van het nieuwe frontpanel zeer wss hetzelfde probleem gaan geven. Dit zeg ik omdat dergelijke frontpanels vaak uit een spuit- of persmalletje komen en dus eigenlijk nooit afwijken van elkaar... een chassis wordt vastgezet met popnagels, puntlassen e.d.... en dat kan veel sneller 1 of 2 millimeter afwijken.
Daar ben ik dus bang voor, heb zojuist alles gecontroleerd, frontpanel zelfs even verwijderd (erg voorzichtig) om te checken, tientallen foto's gemaakt ter documentatie :), nu nog even mailen naar Antec. Maar ik vrees dat het aan de chassis ligt, waardoor een nieuwe frontpanel niets zal uitmaken.

Daarnaast, zit de frontpanel best wel strak tegen de chassis aan, vooral aan/door de boven en onderkant, in het midden is er wel een bevestigings dingetje maar die trek je zo los, andere 2 (boven en onder) moet je wat druk op uitoefen, anders krijg je er geen beweging in. Kan daar ook aan liggen, weet het zo niet zeker (bovenste en onderste strak, waardoor bezel naar binnentoe wordt getrokken?).

[ Voor 3% gewijzigd door EN-IS op 05-09-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:52
Waarom heb je de kast niet gewoon teruggestuurd?
Ik heb 2 weken geleden met dezelfde kast een nieuwe PC gebouwd. Zijpanelen passen bij mij prima.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
h40d schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:16:
Waarom heb je de kast niet gewoon teruggestuurd?
Ik heb 2 weken geleden met dezelfde kast een nieuwe PC gebouwd. Zijpanelen passen bij mij prima.
Teveel werk, te weinig tijd en vind het erg vervelend om een week zonder PC te zitten, maar goed, zat er zelf ook aan te denken, heb zojuist ook Digitique gemaild.

[ Voor 6% gewijzigd door EN-IS op 06-09-2011 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Update...

Wederom gebeld met Antec, naar aanleiding van eigen e-mail. Ze stellen voor om een nieuwe Frontpanel op te sturen. Heb het nog niet afgesproken, ik heb aangegeven eerst te willen bellen met Digitique.

Digitique gebeld, aardige lui. Gaf aan dat het geen probleem is te retourneren, snapte alleen niet waarom ik Antec had gebeld (volgens hem had ik het via hem moeten doen), vond het geen probleem als het niet binnen de 14dagen regel viel. Product kon ook geruild worden met een ander kast.

Om eerlijk te zijn ben ik overall teleurgesteld in deze kast, ik heb genoeg reviews gelezen maar eigen ervaring is niet super, maar dat moge duidelijk zijn. Ik heb deze kast voornamelijk gekocht voor anti-stof en geluid (stille kast).

Iemand goede ervaringen met andere kasten, suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door EN-IS op 06-09-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik adviseer vrijwel iedereen een Coolermaster CM 690 II Advanced... Zit wel in ene lagere prijsklasse dan die p183, maar ik vind het gewoon een erg fijne kast, voor mij is bijvoorbeeld het aanwezig zijn van een e-sata dock echt ideaal. Kabels zijn prima weg te werken en qua airflow kan je er zoveel fans in stoppen dat je bijna een tornado in de kast kan creëren :) In mijn optiek de behuizing die absoluut de meeste bang voor je bucks geeft.

pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced

Maar misschien dat deze kast je beter bevalt? Die lijkt zelfs wel een klein beetje op de p183... ongeveer hetzelfde design, zelfs wat strakker afgewerkt imo qua lijnen etc...

pricewatch: Fractal Design Define XL (Zwart)

Daar staan goede reviews bij... en heb ik ook wel eens wat goede dingen over gehoord in forumtopics links en rechts.

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 07-09-2011 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
@ MicGlou,

bedankt voor je reactie, ik zat ook al te kijken naar de Define XL, vind het een erg mooie kast, strak design, geluiddempers (voor en zijkanten), etc. De Cooler Master kast had ik ook al gezien, maar mijn voorkeur gaat uit naar kasten met een deur :)

Ik heb Digitique gemaild om te overleggen, maar nog geen reactie ontvangen, mijn hart gaat uit naar de Define XL O+ . mijn kop verstand zegt; Antec kast meer kwaliteit dus blijven bij de P183 v3 (natuurlijk wel even ruilen voor een ander P183 v3 en zelf geluiddempende materiaal inbouwen). B)

//EDIT, in de tussentijd wil ik wel zeggen mijn complimenten aan Antec Support, duidelijk en snel :)

[ Voor 15% gewijzigd door EN-IS op 07-09-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
EN-IS schreef op woensdag 07 september 2011 @ 19:05:
@ MicGlou,

bedankt voor je reactie, ik zat ook al te kijken naar de Define XL, vind het een erg mooie kast, strak design, geluiddempers (voor en zijkanten), etc. De Cooler Master kast had ik ook al gezien, maar mijn voorkeur gaat uit naar kasten met een deur :)
Net het verschil in voorkeur... ik heb namelijk een hekel aan deurtjes in een behuizing :)

Idd, het lijkt er tot nu toe op dat de support scherp wordt afgehandeld... maar nooit te vroeg juichen alhoewel, als het al is toegezegd dan zal er weinig mis gaan.

• EN-IS
MicGlou schreef op woensdag 07 september 2011 @ 20:09:
Net het verschil in voorkeur... ik heb namelijk een hekel aan deurtjes in een behuizing :)

Idd, het lijkt er tot nu toe op dat de support scherp wordt afgehandeld... maar nooit te vroeg juichen alhoewel, als het al is toegezegd dan zal er weinig mis gaan.
Morgen rijd ik naar Digitique om de kast te ruilen (uur rijden allen heb geen zin meer in gedoe (verzendrisico) dus ik ga er zelf maar naar toe). Digitique twijfelde even toen ik zei dat ik het al gebruik had, maar goed, blijkbaar willen ze de kast goed bestuderen/checken op andere beschadigingen dan "productiefout front panel". Nou ja, ik zie het morgen.

Anoniem: 147126

Mail Antec gewoon. Hun service is zéér goed. Zo heb ik voor bij mijn P180 eens gemailed dat ik (zelf) krassen op het zijpaneel gemaakt had en vroeg waar ik een vervanging kon kopen. Stuurden ze me gratis een nieuw paneel per priority air mail uit de VS op :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
Update, even allereerst iedereen bedankt voor tips/suggesties. Ik ben terug gegaan naar Digitique, en uiteindelijk is het netjes opgelost door Digitique, zelfs 25euro korting gekregen voor alle ongemak.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de wat minder kwalitatieve kast Define XL maar wel met meer opties en eigenschappen, freaking grote kast :)

Ik ga later een stukje erover schrijven, nu dat ik de 2 kasten met elkaar kan vergelijken.
Pagina: 1