Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 0xc000428

Pagina: 1
Acties:

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:20
Beste Tweakers,

Ik heb vorige week een nieuwe computer in elkaar gezet en daarbij de oude harde schijven gebruikt. Ik gebruikte een Samsung Spinpoint F1, met 32bit Vista. Bij het bouwen van de nieuwe pc heb ik 64bit Windows 7 op dezelfde schijf gezet. Ik heb de schijf van tevoren niet geformatteerd, omdat er nog een aantal bestanden opstonden die ik nog nodig heb.

Nu ben ik op mijn zondagavond fijn aan het surfen wanneer mijn muis opeens blijft hangen (tot deze tijd geen errors gehad). Na een reboot kreeg ik de volgende foutmelding van Windows:

Bestand: \Windows\system32\winload.exe
Status: 0xc000428
Informatie: Kan de digitale handtekening voor dit bestand niet controleren.

NB: Deze error is in het Nederlands. Mijn huidige Windows 7 installatie is in het Engels, de vorige Vista installatie was wel Nederlands.

Als ik op Enter duw kom ik in een volgende scherm terecht waar staat:

Kies het besturingssysteem dat u wilt starten of druk op tab, bla bla.
Vervolgens kan ik alleen uit Windows Vista kiezen. Wanneer ik dit selecteer, kom ik terecht bij de eerste error...

Toen heb ik toch maar besloten om de schijf te formatteren, omdat ik vermoedde dat de oude Vista installatie voor een conflict zorgde. :+ Na de nieuwe installatie van Windows 7 op de geformatteerde schijf, krijg ik weer dezelfde error?

Ik heb momenteel geen andere schijf ter beschikking om het daar mee te proberen. Is er iets wat ik aan dit probleem kan doen?

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52
Je hebt de schijf geformat en opnieuw geinstalleerd met windows 7 en toch krijg je de optie vista? Ik zou de schijf is legen met de samsung tool. Als dat niet werkt zou ik je cdtje is controleren...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet je bootsector verversen. Beter nog, sloop de eerste 512 blocks gewoon, nieuwe MBR, nieuwe bootsector, nieuwe installatie.

• D422
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:20
Ik krijg het probleem niet opgelost. Zelfs met een andere Windows DVD op een andere schijf blijft dit probleem zich voor doen. Ik heb zojuist Windows 7 opnieuw kunnen installeren op een andere schijf, dit werkte. Toen heb ik de computer opnieuw opgestart na het installeren van de nVidia driver, en toen kreeg ik weer dezelfde error. Dit is dus op een andere schijf, met een andere windows dvd.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Ik denk niet dat je een volledig schone computer hebt als uitgangspunt voor een clean install.
Ik denk dat je windows steeds installeert naast een al bestaande windows.

Installeren naar een andere schijf of met een ander medium heeft geen zin als je niet eerst de harde schijf volledig schoont en formateert.

Battle.net tag

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt de Windows partitie alleen geformatteerd? Of eh.....d.m.v. diskpart het clean commando gedraait?

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:07
D422 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:37:
Ik krijg het probleem niet opgelost. Zelfs met een andere Windows DVD op een andere schijf blijft dit probleem zich voor doen. Ik heb zojuist Windows 7 opnieuw kunnen installeren op een andere schijf, dit werkte. Toen heb ik de computer opnieuw opgestart na het installeren van de nVidia driver, en toen kreeg ik weer dezelfde error. Dit is dus op een andere schijf, met een andere windows dvd.
Als je de BIOS controleert, dan zul je waarschijnlijk zien dat een andere schijf eerder in de bootvolgorde staat?

Ik zou dit dan eerst aanpassen, zodat je doelschijf als eerste harde schijf opstart. Daarna uitzetten en de stekers van de andere harde schijven loskoppelen. Dan aanzetten en booten vanaf installatiemedia: tijdens de installatie krijg je een scherm waar je het volume moet selecteren waar Windows op moet komen: daar dan alle partities verwijderen en de schijf opnieuw naar wens partitioneren (voor de zekerheid: er vanuit gaande dat de bestaande data weg mag).

Als alles goed werkt kan je de overige schijf(ven) weer aansluiten. Dat zou dan geen consequenties mogen hebben (tenzij je bootvolgorde dus niet goed staat).
Pagina: 1