Geen bios(piep) geen beeld bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:54

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
beste tweakers,

ik heb een probleem.. mijn pc gaan aan.. alleen krijg ik geen beeld en piept hij ook niet als hij opstart. (pc heeft 3 dagen niet aan een stroomkabel gelegen.. of dat wat uitmaakt?)

ik heb zoveel mogelijk al los gekoppeld(GPU en 1 ram reepje eruit) en de rest alles loskoppelen HD + optische drive..

zelfde resultaat -> geen bios en beeld..

verder als ik alles wel goed aangesloten heb dan draaien alle fans wel en doet de HD en optische drive het wel.. ook branden de lampjes op mijn mobo..

ook heb ik de CMOS al reset door: jumper en door batterij verwijderen..

ook geen resultaat..

wie kan mijn helpen??

MOBO: pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3
VOEDING: pricewatch: Corsair HX850W

rest van de PC: inventaris: Game PC

alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door spartacusNLD op 04-09-2011 22:14 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Heb je de monitor ook al rechtstreeks op het moederbord aangesloten?

Weet je zeker dat het niet de monitor of kabel is die stuk is?

• Diamond_DogG
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12-2025
zie dat je 2 videokaarten hebt al geprobeerd op 1 te draaien kan er ook 1 van begeven hebben .

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
''normaal'' moet je toch koste wat kost bios krijgen??

heb hem al rechtstreeks op me mobo aangesloten gehad jah.. voor en nadat ik me cmos rereset had..

heb alle 2 de video kaarten geprobeerd..

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
iemand nog manier hoe ik verder kan testen waar het aan licht?

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

spartacusNLD schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:32:
iemand nog manier hoe ik verder kan testen waar het aan licht?
Kan je je voeding testen?
Als die goed is ben ik bang dat je naar je moederbord moet kijken.

• jbkappirossi
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-08-2025
power knop ingedrukt houden terwijl hij opstart. dan flasht hij de slave bios terug naar de master.
clear CMOS moet je eens wat langer proberen 15minuten ofzo.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
jbkappirossi schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:17:
power knop ingedrukt houden terwijl hij opstart. dan flasht hij de slave bios terug naar de master.
clear CMOS moet je eens wat langer proberen 15minuten ofzo.
dus power kabel erin. power knop ingedrukt houden terwijl hij aangaat.. en met CMOS clearen bedoel je dan de batterij eruit voor ongeveer 15 min.. ?
JanW23 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:12:
[...]

Kan je je voeding testen?
Als die goed is ben ik bang dat je naar je moederbord moet kijken.
die doet het gewoon..

[ Voor 22% gewijzigd door spartacusNLD op 05-09-2011 10:11 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
-- overbodig --

[ Voor 92% gewijzigd door spartacusNLD op 05-09-2011 10:11 ]

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
Opletten voor dubbele posts.. edit je vorige post met de extra info i.p.v. iets nieuw neer te zetten.

En "die doet het gewoon" is een verkeerd antwoord :). Je krijgt geen POST of beep(s) dus nee, je weet niet dat hij goed werkt op dit moment.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorlopen?

Alle RAM latjes verwijderen en 1 per 1 testen in meerdere sloten. Heeft je moederbord misschien een voorkeur welke slot eerst - zie manual.
Kabels van voeding verwijderen en terug plaatsen. Andere voeding proberen, wattage maakt niet uit zonder je videokaarten.
Tijdelijk proberen zonder videokaarten tot je het probleem gevonden hebt. Dat is 1 element al uit de loop halen.. leg deze wel niet zomaar ergens op een tapijt of op een antistatisch zakje (in = goed, op = nono).
Randapparatuur loskoppelen.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
foetus_ schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:45:
Opletten voor dubbele posts.. edit je vorige post met de extra info i.p.v. iets nieuw neer te zetten.

En "die doet het gewoon" is een verkeerd antwoord :). Je krijgt geen POST of beep(s) dus nee, je weet niet dat hij goed werkt op dit moment.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorlopen?

Alle RAM latjes verwijderen en 1 per 1 testen in meerdere sloten. Heeft je moederbord misschien een voorkeur welke slot eerst - zie manual.
Kabels van voeding verwijderen en terug plaatsen. Andere voeding proberen, wattage maakt niet uit zonder je videokaarten.
Tijdelijk proberen zonder videokaarten tot je het probleem gevonden hebt. Dat is 1 element al uit de loop halen.. leg deze wel niet zomaar ergens op een tapijt of op een antistatisch zakje (in = goed, op = nono).
Randapparatuur loskoppelen.
oke zal alles doorlopen..ik mijn mobo nog nooit op een antistatisch zakje gelegd.. daar gaat hij dan kapot van??

ik heb de mobo al uit de kast gehaald en op een piepschuimen (fout?) ondergrond gelegd.. ga zo dan de rest weer opnieuw aansluiten zoals je aangeeft..

en kan de FAQ niet doorlopen want voor de stappen heb je toch minimaal bios of beeld nodig.. ik krijg gewoon niks..

wat bedoel je met: wattage maakt niet uit zonder je videokaarten.??

(excuss voor mijn noob vragen maar dit is mijn 1e systeem ever.. O-) )

[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 05-09-2011 10:03 ]

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08

Aganim

I have a cunning plan..

ik mijn mobo nog nooit op een antistatisch zakje gelegd.. daar gaat hij dan kapot van??
Ja, de zakjes zijn enigzins geleidend, zodat ze een kooi van Faraday vormen. Alleen spullen in het zakje zijn dus beschermd, wat je op het zakje legt kan alsnog kortsluiten/schade ondervinden van ESD.

• foetus_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2025
Als je je kaarten niet aansluit, kan je met ongeveer elke werkende voeding je systeem wel in gang krijgen. of het nu 60W (zonder HDD's en dergelijke moet dit wel lukken) of 2KW is.

Piepschuim is niet echt bepaald een goede keuze, al weet ik natuurlijk niet welke soort je bedoeld. Kun je het bord niet op de doos leggen waar hij in kwam? of dat grijze soort "mouse" dat er vaak bijgeleverd wordt?
Op de doos leggen waar hij in kwam vind ik persoonlijk altijd gemakkelijk, kun je je kaarten ook gemakkelijk in klikken met de bracket over de rand zonder dat de kaart schuin in z'n slot hangt.

Als het bord eenmaal toch uit de behuizing gehaald is, controleer eens of er nergens een stand-off verkeerd zit en misschien kortsluiting maakte? Fout die vaak gemaakt wordt bij een eerste systeem.
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSreJLjz0l4G7AzU7sOZZjCiYHhwMYr6SU6Zjm-7-M7Gwt3v9mccg&t=1

• Eyeballz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09-2024
Weet je zeker dat de monitor nog goed is?
Of de data kabel van monitor naar videokaart?

Weet niet of hij dan wel of niet een piepje hoort te geven :p

Misschien heb je er iets aan..

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
foetus_ schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:26:
Als je je kaarten niet aansluit, kan je met ongeveer elke werkende voeding je systeem wel in gang krijgen. of het nu 60W (zonder HDD's en dergelijke moet dit wel lukken) of 2KW is.

Piepschuim is niet echt bepaald een goede keuze, al weet ik natuurlijk niet welke soort je bedoeld. Kun je het bord niet op de doos leggen waar hij in kwam? of dat grijze soort "mouse" dat er vaak bijgeleverd wordt?
Op de doos leggen waar hij in kwam vind ik persoonlijk altijd gemakkelijk, kun je je kaarten ook gemakkelijk in klikken met de bracket over de rand zonder dat de kaart schuin in z'n slot hangt.

Als het bord eenmaal toch uit de behuizing gehaald is, controleer eens of er nergens een stand-off verkeerd zit en misschien kortsluiting maakte? Fout die vaak gemaakt wordt bij een eerste systeem.
[afbeelding]
monitor op anders systeem getest werkt goed..
oke.. wel wil ik er bij vermelden dat het ongeveer 1.5 week alles gewerkt heeft! daarna een weekend niet gebruikt kwam ik thuis en deed niks meer.. niks speciaals gedaan de laatste keer dat ik hem aan(werkend) had..

maar zal je advies opvolgen.. voor de zekerheid heb ik ook al RMA bij zercom aangevraagd die geven aan dat als er geen gebruiksschade is ik meteen een nieuwe meekrijg.. (wat verstaan ze onder gebruiksschade?:P)
Eyeballz schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:14:
Weet je zeker dat de monitor nog goed is?
Of de data kabel van monitor naar videokaart?

Weet niet of hij dan wel of niet een piepje hoort te geven :p

Misschien heb je er iets aan..
monitor werkt perfect, heb getest op laptop..

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 05-09-2011 12:44 ]

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Heb je nou al je voeding getest in een gelijkwaardig systeem of een andere voeding in jou pc geprobeerd?
Zit je pc wel aangesloten op een contact met randaarde?

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
JanW23 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:09:
Heb je nou al je voeding getest in een gelijkwaardig systeem of een andere voeding in jou pc geprobeerd?
Zit je pc wel aangesloten op een contact met randaarde?
heb maar 1 systeem en ken zo niet iemand(in de buurt) waar ik het kan testen.. heb ook geen andere voeding..
heb hem in een contact doos zitten.. en die zit in zoiets Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS01r4bO6Jw7Z6moXOYp17TNr73ejnDNpBM7u57UM6xsc9etgHpsA

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
najah bedankt voor jullie hulp.. heeft niet mogen helpen! morgen langs zercom voor RMA.. hoop dat ze beetje meewerken dat ik er eentje mee terug krijg..

tenzij iemand nog briljanten iedeen heeft.. mag deze dicht..

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 05-09-2011 20:46 ]

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Topicstarter
blijkbaar maakte me voeding kortsluiting met de kast.. :S

Pagina: 1