Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024
Dit probleem hebben meer mensen gehad maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.
Het zit als volgt.
Schoonmoeder vindt onze mobieltjes leuk en wil ook zoiets.
HTC Wildfire S besteld voor haar, kan ze het prima mee doen. Abo gaat pas de 23ste in maar aangezien ze thuis wifi hebben kan ze mooi oefenen met allerlei programma's.
Toestel bij mij helemaal ingesteld, updates erop, programma's erop en dan vooral whatsapp uitleggen.
Ideaal voor Oma want dan kan ze de foto's direct krijgen en bekijken en als er een oppasdag is natuurlijk ook vice versa.
Hier heb ik een DIR-655 en na het wachtwoord instellen werkt alles prima.
Telefoon naar haar gebracht, wachtwoord wifi intypen .. ... verbonden met netwerk.
Prima zou je zeggen maar je kunt gewoon niets omdat je het internet niet op kunt.
Type router daar weet ik zo niet maar het is kpn internet + bellen (althans toen het aangevraagd is, zal nu wel weer anders heten).
Dan zou je zeggen: Ligt aan de routerinstellingen maar ....
De volgende telefoons (heb ik ook allemaal ingesteld) werken perfect:
Desire (2x) Desire HD en Wildfire. Net nog even getest maar die werken allemaal nog.
Beide Desires zijn geroot en de een heeft Cyanogen stable en de andere de Nightly erop.
Ik weet niet wat ik fout doe, zie ik iets over het hoofd??

[ Voor 3% gewijzigd door pduh op 04-09-2011 21:15 . Reden: root info toegevoegd ]

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Ik kan me niet voorstellen dat een instelling in de router het is aangezien 4 andere HTC android apparaten het wel doen.
Het probleem doet zich ook voor op de volgende pagina, daar schijnt er iets met DHCP release aan de hand te zijn:
http://www.androidworld.n...en-gegevens-transfer.html
Hieronder schijnt het probleem een router te zijn maar dat lijkt me in ons geval niet zo.
[HTC Hero] wel verbonden met WiFi maar geen internet.
Dit probleem lijkt er ook op maar is vooral bij een DHD
http://www.allaboutphones...ate-naar-Gingerbread.html

Oh ja, het modem is speedtouch 716i v5 WL van KPN dus
Op isdn was dit.

P.Duh! lekker puh!

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 16:40

DipStick

HHmmm, nice ;)

Heb exact hetzelfde gehad met ook een Wildfire S bij een kennis. Om de een of andere onduidelijke reden kreeg de wildfire geen gateway IP adres toegekend van de router via WiFi. Deze kennis had buiten z'n router om ook nog een access point, Met het uitschakelen van de DHCP op de router en inschakelen op het Access point bleef de wildfire wel een gateway IP adres verkrijgen. Heb dus sterk het vermoeden dat het wel router afhankelijk is om onduidelijke reden

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

• pduh
OK, bedankt voor de info.
Ik zal daar zeker eens naar kijken maar er is geen ander accespoint of andere router in huis en bovendien werken 4 andere HTC android telefoons perfect zonder problemen! Vreemd toch?
Als ik DHCP uitzet, dan krijgt geen enkele telefoon meer een adres en werkt het toch ook niet?

P.Duh! lekker puh!

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Mja ik weet het, andere telefoons konden ook gewoon keurig internetten, het was echt specifiek die Wildfire S die als enige geen gateway IP adres toegekend kreeg. Ik had "Mobile Signal Info" geinstalleerd staan die je volledige netwerk info toont van zowel 3g als WiFi, ik met mijn Galaxy S2 en die kennis met zijn WildFire S, en steeds was het de WildFire waar de gateway op 0.0.0.0 bleef.

• joopdroid
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-10 18:45
Interessant, de Wildfire S van mijn vrouw wil op haar werk ook geen verbinding maken met het daar aanwezige netwerk. Andere gebruikers o.a met een Legend doen dat gewoon wel. Toegang tot de router instellingen heeft zij (gelukkig ;-0) niet. Hopelijk komt er ooit eens een oplossing voorbij.

Joop

• pduh
Hele router gereset naar standaardwaarden, hielp niets! Vanmorgen komt ze bij ons oppassen en direct verbinding met onze router.
Nog geen oplossing dus!
Zal dat Mobile SIgnal Info eens proberen maar dan weet je wellicht wat het is maar heb je nog geen oplossing.

P.Duh! lekker puh!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Had het probleem ook op mijn HTC Sensation.

Maar na een update naar 2.3.4 is het probleem weg.

(heb een speedtouch 716)

• pduh
Is er al een Wildfire S update beschikbaar dan? Alhoewel, dan moet ik eerst eens kijken welke versie er nu op staat. Dat weet ik niet eens.

P.Duh! lekker puh!

• Mystic_Jack
  • Niet online
Er is nog geen update beschikbaar en de Android versie zal bij jou waarschijnlijk 2.3.3 zijn. Bij mijn Wildfire S in ieder geval wel.

Verder herken ik deze problemen niet. Ik heb ook niks bijzonders gedaan om het werkend te krijgen. Ik krijg ook alle netwerk gegevens om op internet te kunnen via wifi.

Krijg je ook geen internet verbinding zonder beveiliging?
En misschien kan je ook proberen om een IP adres te koppelen aan de Wildfire S. Zelf doe ik dit altijd wel met pc's, maar voor een smartphone heb dit nog niet gedaan. Als het kan.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Je kan inderdaad een statisch IP adres inrichten in de WildFire. Nadat ik dat gedaan had bij die kennis werkte het ook direct op z'n router, maar dat is natuurlijk niet wat je wilt, gezien de kennis van de kennis om het statisch IP adres in te richten/te verwijderen zodra hij ergens anders aanmeldt op WiFi niet aanwezig was.

Ik heb er zelf geen andere oplossing voor kunnen vinden dan degene die ik nu heb toegepast, DHCP uit op de router en aan op het Access Point.

• pduh
Ik heb eens met de HTC gechat,

Hieronder de chat, misschien dat één van jullie aan de hand van die chat nog suggesties heeft?
Heb de naam even veranderd in HTC-man, wel zo netjes lijkt me.

Gelieve even te wachten terwijl wij een agent vinden om u te helpen.
U bent nu in verbinding met HTC-man.
HTC-man: Hallo Pduh, bedankt om contact op te nemen met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Pduh: Even toevoegen, de speedtouch is gisteren helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen maar dat heeft niet geholpen.
HTC-man: Heeft u al gecontroleerd of er firmware updates zijn voor de router?
Pduh: Ja, die zijn er niet, wel voor de normale versie maar niet voor de ISDN versie
HTC-man: Het is bekend dat er regelmatig problemen zijn met SpeedTouch routers (eigenlijk alleen de speedtouch routers)
HTC-man: persoonlijk weet ik niet of er een oplossing voor is.
Pduh: Ik heb geprobeerd de nieuwe firmware van de " gewone" 716 erin te zetten maar dit werkte niet.
HTC-man: ik verwacht eigenlijk dat hierbij het probleem wat er is ook omheen gewerkt kan worden door gebruik te maken van een vast ip (en resterende instellingen)
Pduh: Ja, dat heb ik ook gelezen maar dat wil je toch niet!
HTC-man: dat zou ik ook zeker niet doen, aangezien je dan problemen met je ISDN gaat krijgen
Pduh: Dat is ook niet hoe het hoort. Blijft vaag omdat er 4 toestellen wel werken.
Pduh: Wat is dan nu het advies?
HTC-man: word het betreffende toestel op meerdere netwerken gebruikt of eigenlijk alleen op deze
Pduh: Op meerder netwerken, het is van mijn schoonmoeder die een abo heeft met erg weinig data maar wel op drie verschillende plekken oppast op kleinkinderen. Op deze plekken is overal wifi aanwezig waarbij haar toestel op twee plekken dus werkt maar net die plek waar ze het meeste is (=thuis) werkt het dus niet
HTC-man: dat maakt het lastiger. ik denk!! dat als we handmatige instellingen gebruiken dat het misschien wel werkt. hierbij kiezen voor instellingen uit het eigen netwerk (net als op de pc) en alleen de DNS aanpassen in bv 8.8.8.8 (DNS van Google)
HTC-man: echter als je dan met een ander netwerk wil verbinden dan moet die instelling handmatig uitgezet worden.
HTC-man: een optie kan ook zijn om thuis een andere router/accesspoint te gebruiken dan speedtouch. maar ik weet niet of dat een optie is.
Pduh: Hmm, ik vind dit niet een reële oplossing van HTC. 4 android toestellen werken, mijn logische gedachtengang is dan dat er met de wildfire S versie iets veranderd is waardoor het nu niet meer werkt. 2 desires werken, 1 DHD werkt en een "oude" wildfire werkt.
Pduh: Om mijn schoonmoeder nu dat soort instellingen te laten veranderen vind ik geen optie. Het is al knap genoeg van haar dat ze overstapt (op mijn advies) naar een smartphone.
HTC-man: Er zijn diverse hardware systemen niet niet perfect met alkaar samenwerken, helaas is de speedtouch gebruikte techniek in conflict met een aantal door HTC gebruikte technieken. dit heeft deels met leeftijd te maken. en met nieuwe technieken.
HTC-man: het is jammer dat dit het geval is. maar helaas is het wel het geval.
HTC-man: het zou kunnen zijn dat er derde partij apps zijn die deze instellingen kunnen maken met een klik op de knop. helaas kan ik daar geen support op geven of iets in adviseren.
HTC-man: maar we weten ook nog niet eens of dit wel zou werken. of dat het probleem groter is
Pduh: Lees ik hier dat de techniek die gebruikt wordt bij een WildfireS anders is dan de techniek die gebruikt wordt bij een DHD, een Wildfire of een Desire? Bedankt, ondanks dit vreemde probleem heb je me aan het lachen gekregen
Pduh: Als ik dus een andere wildfire S probeer te koppelen zou die dit probleem ook moeten reproduceren?
HTC-man: je heb wifi in alle snelheden en van vele merken. helaas gaan niet alle samen
Pduh: De techniek zou immers hetzelfde moeten zijn.
HTC-man: De kans is redelijk aanwezig dat een andere Wildfire S dit probleem ook heeft.
Pduh: Nee, N gaat niet samen met B of G als je dat bedoelt. Maar dat is hier niet het geval. Of de wildfire S moet N aan boord hebben! Ik ga het eens testen met een andere WIldfire S.
HTC-man: Wi-Fi Yes (802.11b, 802.11g, 802.11n)
HTC-man: dus ja de wildfire s heeft ook de N beschikbaar
Pduh: Dan moet ie toch zeker verbinding kunnen maken met deze router lijkt me.
HTC-man: ik verwacht dat hij ook wel zal werken als u het netwerk in zal stellen op WEB maar dat ga ik u zeker niet vragen i.v.m. de veiligheid van het netwerk
Pduh: Nou goed, ik ga eens verder zoeken. Bedankt voor de info, jammer dat hier geen oplossing voor is.
HTC-man: ik kan het helaas ook niet veranderen. maar u zou de handmatige instelling kunnen testen, al is het maar om te kijken of dat wel werkt
HTC-man: en als die tool in de market er is, kan het toch een simpele oplossing zijn hiervoor
HTC-man: Kan ik vandaag nog ergens anders mee helpen?
Pduh: Nee, bedankt, einde sessie

P.Duh! lekker puh!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Je zou kunnen overwegen om op alledrie de plekken de Wildfire S met hetzelfde vaste IP-adres te laten werken. Een andere mogelijkheid is natuurlijk om "voor weinig" een accespoint op MP te kopen waar de Wildfire S wel mee wil praten. Wij hebben hier ook een Wildfire S met stock rom, draait prima op 2 Linksys wireless routers. Een derde mogelijkheid is iets proberen met een custom rom met een hogere Androidversie, maar daar weet ik zelf verder weinig van :)

Overigens weet ik dat ook diverse Nokia's niet of nauwelijks connecten met Speedtouch routers ...

[ Voor 9% gewijzigd door PinokkioTV op 08-09-2011 20:32 . Reden: aanvulling ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik vind de support van HTC hierboven helemaal niet zo slecht. Sommige routers zijn nu eenmaal een b*tch om in orde te krijgen. Ik heb hier bv. een SNA6600 (Philips) staan waarmee alle clients prima verbinding maken zolang ze er maar geen Intel netwerkkaart inzit. Misschien kan je inderdaad ergens een app vinden waarin je profielen kan definiëren voor verschillende locaties. Op die manier kan er bij het switchen naar het profiel 'Thuis' ineens verbinding gemaakt worden met het netwerk met vaste IP-instellingen.

Edit: dit lijkt er wat op :)

[ Voor 4% gewijzigd door Petervanakelyen op 08-09-2011 22:43 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• pduh
Ik heb nu geprobeerd om WAP uit te schakelen op de Speedtouch, dat is gelukt.
Op lan1 heb ik een oude Trust SpeedsharePro aangesloten en daarmee krijg ik (HTC Desire) weer zonder problemen verbinding en kan ik internet op (of de market of Whatsapp enz.)
De WildfireS krijgt weer zonder problemen verbinding maar kan nog steeds nergens op komen.

Hoe kan dit in hemelsnaam??

P.Duh! lekker puh!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
Welke versie draaien je andere Androids op?

Zoals gezegd, dit is een probleem dat bekent is bij Android.
En voor een aantal routers opgelost met 2.3.4

• pduh
Alles draait op de meest recente android versies. Welke dat zijn? Geen idee maar de wildfire is up to date, de DHD is up to date en de 2 desires draaien CM7.

Heb vanmiddag een sessie gehad met de kpn helpdesk voor IPB. Medwerker snapte het ook niet, samen wat tests gedaan. o.a. een andere wifi router ertussen gezet maar niets werkte met de WildfireS en alles werkte met mijn Desire. De config page van het modem is wel bereikbaar maar zodra je verder wilt dan lukt dat niet.

Uiteindelijk bood hij aan om modem te vervangen voor een nieuwe Arcadyan. Kost mijn schoonmoeder 10 euro aan verzendkosten maar hopelijk werkt het dan wel. Vind ik best een mooie oplossing van de KPN!
Werd ook goed geholpen en samen mooi aan het puzzelen geweest.
Wat vinden jullie?

P.Duh! lekker puh!

• DipStick

DipStick

HHmmm, nice ;)

Dat je de configuratiepagina van het modem kan bereiken via de wildfire is niet zo verwonderlijk, omdat deze daarvoor geen gateway nodig heeft. Deze is gewoon bereikbaar via het lokale netwerk, de gateway zorgt enkel voor de routering naar het publieke WAN in dit geval.

Ik weet haast wel zeker dat jij hetzelfde probleem ervaarde als ik dat deed met de wildfire, gewoon simpelweg geen gateway ip. Heb je dat al gezien met bijvoorbeeld behulp van "Network Signal Info" (mogelijk mijzelf vergist bij een eerdere post)

Andere router zou mogelijk uitkomst bieden, weet echter niet of speciaal die arcadyan of hoe die kpner het ook noemt juist wel correct werkt met de wildfire, denk dat dat een kwestie van ervaren wordt

• pduh
Tja, nieuwe modem geïnstalleerd, mijn toestel werkt weer perfect. De WildfireS niet.
Als ik wifi tethering op mijn toestel inschakel, dan maakt de WildfireS wel verbinding dus wifi doet het wel.
Het het toestel inmiddels helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Android versie is 2.3.3 en hij vindt geen updates.

P.Duh! lekker puh!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Heb je ondertussen nu al eens gekeken naar de link die ik mijn post hierboven heb vermeld? Het programma heeft zelfs een widget die je op het homescreen kan zetten, gemakkelijker switchen kan niet.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• pduh
Hij doet het!!!!
Maar dan wel met mijn oude router ertussen. Een Netgear SpeedsharePro.
Vreemd verhaal.

Edit:
Kleine toelichting.
De nieuwe experia modem (witte arcadyan) aangesloten zonder problemen. Hij was zaterdag al binnen! Supersnel dus!
Na het aansluiten het wifi gedeelte via de wizard ingesteld. Mijn desire zag alles weer perfect en maakte direct verbinding. De Wildfire ziet het hele draadloze netwerk niet! Veel gevloek van mijn kant, telefoon helemaal weer terug naar fabrieksinstellingen -> geen enkel verschil.
Nu lag mijn oude router (netgear speedshare pro) daar toch nog dus die er maar even achter gehangen.
Mijn Desire ziet ook deze weer direct en direct verbinding.
De WildfireS ziet gelukkig ook dit draadloze netwerk wel en ik kan ook direct verbinding maken.
Hiep hiep hoera, schoonmoeder gelukkig! (en ik ook!)
Gisteren bij ons thuis verbinding gemaakt, zoals verwacht, geen enkel probleem.

Nu rest mij dus 1 vraag! Waarom ziet de Wildfire S het draadloze netwerk van de experia niet?
Iemand een idee?

[ Voor 81% gewijzigd door pduh op 12-09-2011 10:18 . Reden: Toevoeging ]

P.Duh! lekker puh!

• pduh
Ben toch nieuwsgierig of iemand een uitleg heeft waarom de WildfireS het draadloze netwerk van de experiabox niet ziet.

P.Duh! lekker puh!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
De instellingen waren perfect identiek? Kanaal/SSID/Sleutel?

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:58
Ik heb ook net 2 weken die router binnen (athans, zelfde merk). Check eens of het vinkje voor SSID Broadcast nog aan staat. Dit heeft bij mij een half uur frustratie opgeleverd thuis, omdat de laptops het netwerk niet meer zagen.

Voeg hem anders eens handmatig toe. Dit kan gewoon in Android, gewoon SSID + beveiliging + password invullen, als het goed is moet hij het dan ook wel doen.

• pduh
Mijn Desire ziet het allemaal prima.
Heb het net nog even geprobeerd maar geen succes.
Handmatig de instellingen in de WIldfireS stoppen werkt wel maar dan geeft ie aan "niet binnen bereik, beveiligd met WPA/WPA2 PSK" en dat resulteert dan weer in geen enkele verbinding.
Hoe kom ik eigenlijk "in" de router? Met welk adres?
(zal vast wel ergens staan maar ik kan het zo niet vinden)
Dan kan ik kijken of SSID broadcast nog aan staat maar aangezien ik handmatig ook geen verbinding krijg .... weinig hoop. Lijkt erop alsof ik mijn extra routertje kwijt ben!

P.Duh! lekker puh!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Probeer eens 192.168.2.1 ...

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:58
Inloggen in die router kan met:

http://192.168.2.254/

Mocht dit de eerste keer zijn, moet je een wachtwoord invullen voor verder gebruik/toegang, anders moet je het wachtwoord opgeven dat je bij de eerste keer inloggen hebt ingevuld. Dan kun je bij Start -> WLAN -> Settings naar die instelling kijken. Desnoods verlaag je even tijdelijk de beveiliging. Een andere channel kan ook helpen, ik weet dat laptops daar soms moeite mee hebben, misschien Android ook.

Ik heb zelf ook grote moeite gehad om draadloos aan het werk te krijgen. Telefoon *HTC Wildfire* was meteen raak, maar laptops deden vrij moeilijk. Uiteindelijk wel gelukt na een halfuur rommelen met de KPN Wizard op cd en de instellingen in de router.

[ Voor 21% gewijzigd door SumBeam op 13-09-2011 21:21 . Reden: Toevoeging ]

• pduh
Onderstaande is DE oplossing voor mijn probleem geweest.
Net even onderstaande toegepast en het werkt zoals het hoort!

SumBeam, bedankt!!!
SumBeam schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 21:20:
Inloggen in die router kan met:

http://192.168.2.254/

Mocht dit de eerste keer zijn, moet je een wachtwoord invullen voor verder gebruik/toegang, anders moet je het wachtwoord opgeven dat je bij de eerste keer inloggen hebt ingevuld. Dan kun je bij Start -> WLAN -> Settings naar die instelling kijken. Desnoods verlaag je even tijdelijk de beveiliging. Een andere channel kan ook helpen, ik weet dat laptops daar soms moeite mee hebben, misschien Android ook.

Ik heb zelf ook grote moeite gehad om draadloos aan het werk te krijgen. Telefoon *HTC Wildfire* was meteen raak, maar laptops deden vrij moeilijk. Uiteindelijk wel gelukt na een halfuur rommelen met de KPN Wizard op cd en de instellingen in de router.

P.Duh! lekker puh!

Pagina: 1