Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medion Full HD LED P15068 (MD30486) icm. Ziggo Digitaal.

Pagina: 1
Acties:

• oetgrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-12-2024
Omdat ik her en der wat vragen zag over bovengenoemde tv (vooral icm. Ziggo), hierbij even een stukje over mijn ervaringen ermee, hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan.

Heb deze tv afgelopen week gekocht bij de Aldi (uiteraard zou ik zeggen) voor 399 euro. Waarom deze tv? Ik heb vrij goede ervaringen met Medion spul en standaard drie jaar garantie vindt ik ook nog altijd een pluspunt.
Wellicht is er goedkoper te vinden, maar ik denk dat je met Medion in ieder geval niet te duur uit bent.
De specs ga ik hier niet noemen, kijk maar even op de Medion site, dr zit in ieder geval van alles op en aan.
(Basis is 32" Full HD Backlight LED 100Hz).
Over beeldkwaliteit kan ik kort zijn, die vindt ik goed (digitaal niet HD via Humax kastje, later nog meer hierover).
De geluidskwaliteit vindt ik nogal zwak, beetje "vlak", hoewel er wel van alles aan instelbaar is. Wellicht aansluiten op een installatie voor verbetering.
Deze twee zaken zijn natuurlijk wel subjectief, dus houdt daar rekening mee (vorige tv was een goede JVC CRT ook digitaal verbonden, deze kwaliteit is duidelijk beter, dat kon ik van de meeste "platte" tv's die ik tot nu toe gezien heb niet zeggen, geen haperingen, blokjes of wat dan ook).
Geluid is misschien slechter omdat er uiteraard minder ruimte is voor speakers in een kleine behuizing.
Hoewel de tv niet Ziggo gecertificeerd is maar de tv wel voorzien van CI+ slot en naar mijn mening verder technisch ook geschikt was een module met smartcard besteld, module is een Neotion (Foka). Als het niet werkte dan pech gehad.

Gister is het spul geleverd en zoals ik verwacht had werkte het met Ziggo, echter ik kwam erachter dat ik niet alle zenders had die ik zou moeten hebben (bv. RTL5 HD en SBS6 HD misten, evenals een regionale zender :? ).
Na een tijdje van alles uitproberen (vond het wel vreemd dat je nergens een netwerk ID kan opgeven, al mijn uitprobeersels zal ik hier niet opnoemen) heb ik als een van de laatste dingen een digitale (kabel) zenderscan geprobeerd zoals die voorgesteld wordt bij de eerste installatie van de tv, alleen de zoek stapgrootte verkleind van 8000 naar 1000 kHz (de enige twee keuzes), met zoeken over de volledige "band" (114 tot iets van 850MHz).
Dit duurt lang, erg lang, kheb er niet de hele tijd bijgezeten maar denk aan iets van drie uur, maar toen waren wel alle zenders aanwezig :) .
Daarna tv uit, de CI+ module geplaatst, tv weer aan, module wordt gevonden door de tv, smartcard erin en alles werkt zoals het hoort te werken (netwerk ID ergens invullen dus blijkbaar niet nodig).

Misschien overbodig te zeggen, maar Ziggo heeft nu een aantal zenders in HD kwaliteit (ik heb het pakket TV Plus) en de kwaliteit daarvan op deze tv vindt ik uitmuntend, naar mijn mening gewoonweg DVD kwaliteit.
Als iemand nog tips heeft over het verbeteren van de geluidskwaliteit (of dat het mogelijk is een home cinema set aan te sluiten van SUB OUT naar twee keer tulp) dan hoor ik dat graag.

• jp kieftenburg
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-10 19:16
Ik was nieuwsgierig maar had mijn twijfels. Zo van kan dat allemaal wel voor die prijs? De 'niet goed, binnen 30 dagen geld terug' garantie van verkoper overwon dat en ik heb deze HDTV thuis neergezet om te testen.
Mijn evaring komt helemaal overeen met bovenstaande review.

+ Ontvangst op zowel DVB-C (Ziggo) als DVB-T (Digitenne) prima en natuurlijk analoog (Ziggo).
+ beeld kwaliteit
+ geboden extra functionaliteit (USB en Netwerk/DLNA, optioneel Wifi-n)
+ de vele aansluitmogelijkheden
+ Linux gebaseerd OS met 'open' Telnet (mod-baar)

- Weinig lage tonen via interne speakers
- Geen gewone Audio L+R out aansluiting. Audio 'aftappen' uit Scart (1 of 2) werkt maar is vertraagd waardoor beeld en geluid niet meer synchroon lopen.
- Ondertiteling via de DLNA functie werkt niet (Twonky als Mediatomb geprobeerd). Zelfde bestand via USB afspelen ondertitelt wel!!

Na wat Google werk blijkt het een re-badged Vestel toestel te zijn (MB70 chassis met Broadcom BCM3556 DTV SoC en LG LCD panel). Wordt ook in veel andere en bekendere toestellen gebruikt.
Service menu op te roepen via Menu 4725, Hotel menu via Menu 7935.

Wifi-m (via USB stick) wordt ondersteund maar is niet mee geleverd. Alleen BCM4323x gebaseerde dongles worden ondersteund. Medion Duitsland biedt inmiddels een geschikte Winstron DNUB-236 aan voor ca € 30. Op de NL site nog niet gezien.

Ik ben er nog niet uit hoe ik via mijn (analoge) HDD recorder of digitale PVR (Emtec) iets kan opnemen wat op dat moment bekeken wordt. Er is trouwens PVR functionaliteit in het servicemenu zichtbaar maar dat is disabled. Wellicht vrij te schakelen???

Kortom een erg leuk speeltje dat zeker z'n geld waard is. En waar waarschijnlijk nog meer uit te halen valt na firmware upgrade of mod!!!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
offtopic:
Waarom voor €399 voor een Medion gaan, als je voor 2 tientjes meer bijvoorbeeld een Samsung 32D5000 hebt?

The devil is in the details.

• jp kieftenburg
Samsung 32D5000 is 100% vergelijkbaar, maar mist DVB-S(2) mogelijkheid en heeft maar 1 Scart.
En geen 30 dagen geld terug garantie......

• hgrutter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02 21:53
jp kieftenburg schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:27:
Samsung 32D5000 is 100% vergelijkbaar, maar mist DVB-S(2) mogelijkheid en heeft maar 1 Scart.
En geen 30 dagen geld terug garantie......
En heeft geen backlight maar edge light.

• hgrutter
Ik heb de SMIT module besteld en geprobeerd. Dit geeft wat problemen maar ik denk dat dit een produktie fout is. Hij geeft namelijk E06-4 error wat staat voor smartcard defect en in een gecertificeerde Loewe van de buren doet deze het ook niet.

• oetgrunn
Dat er geen gewone audio uit is vindt ik ook jammer, kan hem nu niet aansluiten op mijn wat oude home cinema.
Wat ik ook nog toevoegen wil is dat (zoals ik wel gewend ben van Medion) de gebruiksaanwijzing naadje is, maar goed, een beetje googelen doet wonderen (en heb laatst een Sony voor iemand gekocht en dat was ook niet echt geweldig).
Ook is bij mij de zenderlijst nog steeds niet helemaal goed, en ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat er geen netwerk ID ingebracht kan worden, althans dat heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Ik blijf daarmee experimenteren en zal laten weten als dat gelukt is.
Waarom geen Samsung? Idd 1x scart, geen 3 jaar garantie (en Aldi garantie is prima) en....... 2 tientjes duurder.
En een beter beeld kan ik me bijna niet voorstellen.

Verwijderd

Bij Sony zit de gebruiksaanwijzing compleet in de TV via het menu. Is erg uitgebreid moet ik zeggen. Misschien heeft die Medion dat ook wel?

• jp kieftenburg
'Gewone' audio L+R out kan prima via de koptelefoon uitgang gebruikt worden. Volume dan bovendien regelbaar via de standaard TV remote.
De MD30496 heeft geen echte interne help functie, maar de menu's zijn met korte omschrijving erbij voor mij meer dan voldoende. Uitgebreider handleiding is via Google in PDF te vinden.
De CI+ met Ziggo Smit/Irdeto module werkt hier feiloos.

Meest vervelend vind ik dat ondertiteling alleen via USB wel maar via DLNA niet werkt. Is dat ook zo bij vergelijkbare sets van andere merken? Op mijn losse PVR/mediaspeler werkt ondertiteling via DLNA nl wel!!

[ Voor 7% gewijzigd door jp kieftenburg op 07-09-2011 22:28 ]

Verwijderd

Bij Samsung werkt ondertiteling wel gewoon via DLNA. Enige wat niet werkt zijn ondertitels in MKV containers. Maar vziw werkt dat bij geen enkel merk televisie.

• jp kieftenburg
Ik bedoelde gewone AVI/DivX/Xvid met SRT of SUB ondertiteling..... MKV heb ik nog niet geprobeerd.
Op welke Samsung werkt dat wel ? Zelf getest?

Verwijderd

Volgens mij werkt dat gewoon op alle Samsungs. Ik heb zelf de UE32D5000, en die heeft geen problemen met SRT ondertiteling, werkt zowel via USB als DLNA. Andere ondertitel formaten behalve die in MKV containers heb ik nog niet geprobeerd.

• hgrutter
oetgrunn schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:02:
Omdat ik her en der wat vragen zag over bovengenoemde tv (vooral icm. Ziggo), hierbij even een stukje over mijn ervaringen ermee, hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan.

Gister is het spul geleverd en zoals ik verwacht had werkte het met Ziggo, echter ik kwam erachter dat ik niet alle zenders had die ik zou moeten hebben (bv. RTL5 HD en SBS6 HD misten, evenals een regionale zender :? ).
Na een tijdje van alles uitproberen (vond het wel vreemd dat je nergens een netwerk ID kan opgeven, al mijn uitprobeersels zal ik hier niet opnoemen) heb ik als een van de laatste dingen een digitale (kabel) zenderscan geprobeerd zoals die voorgesteld wordt bij de eerste installatie van de tv, alleen de zoek stapgrootte verkleind van 8000 naar 1000 kHz (de enige twee keuzes), met zoeken over de volledige "band" (114 tot iets van 850MHz).
Dit duurt lang, erg lang, kheb er niet de hele tijd bijgezeten maar denk aan iets van drie uur, maar toen waren wel alle zenders aanwezig :) .
Daarna tv uit, de CI+ module geplaatst, tv weer aan, module wordt gevonden door de tv, smartcard erin en alles werkt zoals het hoort te werken (netwerk ID ergens invullen dus blijkbaar niet nodig).

Misschien overbodig te zeggen, maar Ziggo heeft nu een aantal zenders in HD kwaliteit (ik heb het pakket TV Plus) en de kwaliteit daarvan op deze tv vindt ik uitmuntend, naar mijn mening gewoonweg DVD kwaliteit.
Als iemand nog tips heeft over het verbeteren van de geluidskwaliteit (of dat het mogelijk is een home cinema set aan te sluiten van SUB OUT naar twee keer tulp) dan hoor ik dat graag.
Hoi,

Bedankt voor de moeite bij mij werkte het in eerste instantie niet omdat de smartcard defect was. Vandaag een nieuwe set gekregen en nu werkt het prima. Ik heb overigens een Smit module voorals iemand dat wil weten.

Wat betreft het aansluiten van een home cinema system
Er zit inderdaad een vertraging in het geluid van de scart maar wat dacht je van de hoofdtelefoon aansluiting aan de zijkant. Daar is vast wel een verloop voor.

Ik kan me daarbij voorstellen dat als je een subwoofer aansluit op de sub out dat het geluid al een stuk beter is.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:01
hgrutter schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:08:
[...]
En heeft geen backlight maar edge light.
Hoe zeker is het dat die medion een full backlight-led is?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• oetgrunn
@ jp kieftenburg: Ik ben wel benieuwd hoe je precies het zenderzoeken hebt gedaan. Ik ben er nog weer mee bezig geweest en kan niet anders dan de hele band afzoeken met zoekstap 1000 kHz, wat dus onwijs lang duurt en een vreemde zendervolgorde geeft (anders dan in de Ziggo overzichten staat). Alle zenders zijn er echter wel. Ik heb voor iemand een Sony ingesteld en daar duurde het nog geen 5 minuten (ook Ziggo), kon ik dus wel het netwerk ID invullen, daar zit het hem volgens mij in. Misschien dat ik Medion daar nog 's over bel.
Voor geluid ga ik 's kijken naar een subwoofer en anders de koptelefoon aansluiting gebruiken.

• Puppetmaster
oetgrunn schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:02:
(Basis is 32" Full HD Backlight LED 100Hz).
@ Oetgrunn;
Net als @hgrutter: Hoe weet jij dat het een Full-LED is en geen Edge-LED?

Op de Aldi site staat alleen " met de nieuwste LED backlight technologie" oid. Edge-lit is ook een backlight vorm, dus die tekst geeft mijns inziens hier geen uitsluitsel over.
Ik heb ook de handleiding doorgenomen, maar daarin wordt ook niet op de techniek in gegaan.
:?

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• oetgrunn
Ik weet natuurlijk niet zeker of het een backlight is, ik heb dat ook nergens beweerd (wat ik schrijf in m'n verhaal is de specs zoals Medion die geeft).
Waar ik dus wel achter gekomen ben is dat er nog steeds een of meerdere zenders missen, dat was voor mij aanleiding om de Medion helpdesk te bellen (ik kan hem tenslotte nog terugbrengen).
Daar wist men mij te vertellen dat Medion zoekt naar een oplossing voor dit probleem (Ziggo werd genoemd), probleem is dus blijkbaar inmiddels bekend, er zullen waarschijnlijk meer gebeld hebben.
Lijkt me trouwens niet zo moeilijk dit met een firmware update te verhelpen.
Hij gaat dus nog ff niet terug, want verder ben ik wel tevreden.
Hoop wel dat ze even opschieten (30 dagen.....).

• Puppetmaster
Hoe is de verdeling van de backlight intensiteit?
Is dat goed gelijkmatig, of zie je intensiteit verschillen (zowel in zwart als wit)?

• jp kieftenburg
@Oetgrunn : Ik heb geen probleem gehad bij het instellen op Ziggo. Ik krijg alle zenders, ook in HD voor zover van toepassing. Ik heb de normale installatie gevolgd vanaf 114-864 (oid) met standaard 8000 stap, zonder Ci+ module. Daarna Ci+ module geplaatst, en na een paar minuten was alles dat eerst versleuteld was wel zichtbaar.

@Puppetmaster : De verdeling van licht is uniform voor het oog, muv van de rechter bovenrand, die is iets grijzer ipv git-zwart. Een montage schoonheidsfoutje dat op zich wel te verhelpen is. Maar het stoort allerminst.

Volgens de specificatie op de Medion-online shops is het een echte Backlight LED LCD.
Dat zou kloppen met het dynamisch contrast (8000:1) dat wel weer erg groot zou zijn voor een gewone Edge-LED.

Vaak hebben de Duitse fora mbt Medion eerder en meer specifieke informatie.

[ Voor 20% gewijzigd door jp kieftenburg op 09-09-2011 21:47 ]

• falconz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 08:25
jp kieftenburg schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 21:28:@Oetgrunn : Ik heb geen probleem gehad bij het instellen op Ziggo. Ik krijg alle zenders, ook in HD voor zover van toepassing. Ik heb de normale installatie gevolgd vanaf 114-864 (oid) met standaard 8000 stap, zonder Ci+ module. Daarna Ci+ module geplaatst, en na een paar minuten was alles dat eerst versleuteld was wel zichtbaar.
@jp kieftenburg: Stonden de kanalen toen meteen in de goede volgorde?

• oetgrunn
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Ik heb inmiddels de TV geruild, om te zien of het een exemplaarfout was, nee dus.
Met de nieuwe ook weer zenders gezocht, met zoekstap 8000 vindt ie maar een stuk of 20, met zoekstap 1000 bijna alles, maar nu ned. 1 en 2 HD weer niet?? En de volgorde niet zoals Ziggo aangeeft. Ik begin te vermoeden dat er iets raars is met het Ziggo signaal hier. Gebruik trouwens een goede kabel, rechtstreeks aangesloten.
Ben benieuwd naar de reactie van Medion. Kzou het wel jammer vinden als ie weer weg moet, want zoals al gezegd, de beeldkwaliteit is zeer goed.

UPDATE:
Uiteraard nog even weer aan het uitzoeken geweest en ik kwam erachter dat er een stuk of 5 streams (bundeltjes zenders op een bepaalde frequente) misten.
Dus aan het zoeken gegaan naar de frequenties van deze streams, hier http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml gevonden.

Toen uitgezocht welke zenders (en dus streams) precies missen, deze frequenties handmatig (na instellen van modulatie en symboolwaarde) laten afzoeken en voila, daar waren alle zenders :) .
Wat nu de reden is dat deze streams missen na het automatisch scannen (ook deze frequenties werden meegenomen) is me een raadsel.

Ik zou nu zelf wel ervoor kiezen om bij een eerste installatie van deze tv het op deze manier te doen, gaat vrij snel en er zijn maar een stuk of 30 streams totaal (en dan weet je zeker dat je alle zenders hebt).
Let wel even op dat je de frequenties gebruikt voor het goede netwerk ID gebied.
Alleen de volgorde van zenders is nog niet helemaal volgens Ziggo, maar dat geld vooral voor de hogere regionen (700+).
Ik ben nog wel steeds benieuwd of Medion nog met iets komt, voorlopig blijft de tv hier.

[ Voor 50% gewijzigd door oetgrunn op 11-09-2011 16:13 . Reden: Nieuwe info. ]

• jp kieftenburg
@falconz : Ja, althans als je bedoelt dat ze een (niet altijd logisch of wenselijk) standaard nummer meekregen van Ziggo. Een stuk of 85 kanalen, variërend van HD, SD tot analoog, in de range van 1 t/m 8xx. Gelukkig kun je dat op deze medion wel handmatig in een voor jezelf logische volgorde zetten. Ook kun je een 'favorieten' selectie maken, waardoor het zappen ineens een stuk eenvoudiger wordt.

Ik zit overigens op het Ziggo netwerk in midden-Nederland. Signaal sterkte en kwaliteit volgens de info toest op de medion maximaal.

[ Voor 14% gewijzigd door jp kieftenburg op 12-09-2011 00:07 ]

• Puppetmaster
Heb de TV ook gehaald zaterdag, maar ben er niet tevreden over.
Ondanks er veel in te stellen is, blijft het beeld van digitenne (ik weet dat dat an sich slecht is) een stuk slechter dan op mijn vorige LCD-TV.
Daarnaast zie ik in een donkere kamer bij een volledig zwart beeld, baclight bleeding vanaf de zijkanten. Lijkt me meer een Edge-lit LED te zijn? :?

Ten derde kan de mediaspeler (via USB) niet met mijn AVI's overweg en werkt het geheel niet goed samen met m'n DVI->HDMI dongle vd mediaPC.

Al met al redenen genoeg om em te retourneren.
Jammer, verder ziet ie d'r wel goed uit.

• jp kieftenburg
@puppetmaster : Inderdaad is enige bleeding in donkere omgeving (bij mij rechts boven) wel zichtbaar.
Ik vraag mij af of dit een typisch edge-light probleem is..... Zou betekenen dat Medion een apperte onwaarheid in de specs heeft staan. Dat kan ik mij nauwelijks voorstellen.
Ik heb tot nu toe geen problemen met AVI bestanden.
Ik vind de DVB-T (Digitenne freeview) eigenlijk prima.

De lichte bleeding en het gebrek aan subtitles via DLNA zijn idd de zwakste punten. Maar och, verder veel functionaliteit voor lage prijs.... Ik laat 'm hier lekker staan.

• Puppetmaster
jp kieftenburg schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:20:
Zou betekenen dat Medion een apperte onwaarheid in de specs heeft staan.
Nee, dat niet, ze zijn alleen niet specifiek genoeg.
Nergens op de site staat dat het een full-led backlight betreft, alleen "de allernieuwste LED-backlight technologie".
Edgle-lit backlights zijn ook een vorm van LED-backlight, dus in die zin staat er geen onwaarheid.

• jp kieftenburg
Ik kreeg vandaag volgend bericht van Medion :

<
Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw e-mail hebben wij intern nogmaals een en ander onderzocht. Het blijkt wel mogelijk gebruik te maken van een wifi dongle, echter beperkt dit zich tot een aantal typen.
De wifi dongle moet een speciale chip hebben van Broadcom: BCM4323x. Volgens onze gegevens zijn er twee dongles welke geschikt zijn:
- Netgear wnda3100v2 en wnda3100v1 (PixMania of Conrad)
- Belkin Play Wireless USB adapter - F7D4101 (Conrad, Azerty, Salland, T-Online shop)

Onze excuses voor de onduidelijkheid in deze situatie.

Het tweede probleem is een probleem van de DLNA server. Deze Rendert de weergave en NIET de tv. Bij de TV is een software cd geleverd met Nero die elke PC met windows XP, Vista of 7 in staat stelt zich als DLNA mediaserver te gedragen. Daarmee zou het wel moeten lukken.

Mogelijk dat er in de nabije toekomst een nieuwe firmware voor de tv beschikbaar komt.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
>

De op de Duitse Medion site genoemde dongle wordt door Medion Nederland niet genoemd. Vreemd....

@Puppetmaster : Je hebt helemaal gelijk. Edge-lit is ook een vorm van Backlight LED. Geen onwaarheden dus maar zorgvuldig staaltje marketing....

• jp kieftenburg
De MD30486 blijkt in tegenstelling tot eerdere berichten toch geen Wifi ondesteuning te bieden :

<
Geachte heer/mevrouw,

Uitgebreid intern overleg met onze technici levert op dat er Medion tv toestellen zijn welke de broadcom BCM4323x draadloze netwerkchip ondersteunen. Technisch zou dit ook op het Nederlandse model MD30486 moeten werken, echter is dit niet getest door Medion Benelux. De twee genoemde dongles zijn beide voorzien van de betreffende broadcom chipset. Een en ander blijkt softwarematig niet te functioneren.

De usb poort kan enkel overweg met een usb stick voor de weergave van audio/video. Er is vooralsnog niet bekend of er een firmware update beschikbaar komt welke ondersteuning biedt voor draadloos netwerk.

Namens Medion bieden wij u onze welgemeende excuses aan voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
>

Omdat er andere Medion modellen zijn (bv MD30465) met identieke chipset die wel Wifi ondersteunen, lijkt mij dit een driver kwestie. De set draait onder (Mips) Linux..... Wie weet de juiste driver aan Linux toe te voegen ???

• jp kieftenburg
Voor mogelijk geïntereseerden....

Ik heb inmiddels een officiele firmware upgrade voor de Medion MD30486 TV draaien (v0.97) :
- Veel mooiere 'goudkleurige' screen interface
- PVR enabled (ondersteunt externe HDD/Flash op USB)
- Time-shifting (idem)
- Internet portal (Medion) met oa youtube, ebay, en veel andere media en weaher sites.
- Wifi enabled (alleen geschikte BCM-chip sticks)
- verschillende bug fixes (onbekend)

De upgrade flash (ca 25MB) is eenvoudig uit te voeren via een van de USB aansluitingen.
De firmware heeft een fail/save (recovery) mogelijkheid, zodat altijd terug gegaan kan worden.
Bij belangstelling, even mailen.

Hans

• oetgrunn
Een update is vanaf 17 augustus jl. ook te downloaden vanaf de duitse Medion site, versie 0.11.6.
Heb hem inmiddels gedownload, nog niet geinstalleerd, zal dat komende week eens doen.
Iemand (Hans?) die weet wat er met je zenderlijst gebeurd?

• oetgrunn
Oke, update geinstalleerd (bestanden op kale USB stick, TV uit en aan, er lijkt niets te gebeuren, TV "start" opnieuw, update staat erop), zenderlijst niet verdwenen.
Interface ziet er nu ook zo uit als Hans beschreef, de rest (bv. internet portal) heb ik nog niet aan de praat kunnen krijgen.
Hans, zou je iets kunnen posten over hoe PVR te gebruiken?
Ik heb hier geen ervaring mee.

[Update]
En er nu achter gekomen dat het mogelijk is zenders te zoeken mbv. frequentie en netwerk ID (Ziggo heeft weer wat dingetjes in zenders veranderd per 3 september, dus dat was ff nodig).
Dit maakt het zenderzoeken heel wat aangenamer en sneller! :) (Zie ook mijn eerdere posts hierover).

[ Voor 28% gewijzigd door oetgrunn op 04-09-2012 21:53 ]

• kees60
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-09-2018
Beste allemaal

Ik heb geprobeerd bij een stel buren, oude mensen om de medion Ultra HD smart-tv type X14300 (MD 31298)
op ziggo te installeren, echter ziggo heeft geen certificaat voor deze tv, en deze oudere mensen wisten dat niet natuurlijk, ze zitten nu op een losse tuner van ziggo maar volgens mij is dat niet vol hd, deze tuner is wel scherper omdat de Ci module alleen maar analoog doorgaf, of SD kwaliteit.

Kan hier wat aan gedaan worden, wellicht met een tweaked firmware zoals wel eens meer gebeurde bij andere typen, ik vind dit wel erg belachelijk van zowel ziggo als medion, deze gecertificeerd of niet onzin. :(

Dank alvast.

kees
Pagina: 1