Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 15:23
Ik heb op dit moment nog zo'n gare veel te grote beeldbuis staan, die met de week meer kuren begint te vertonen. Tijd dus, om eens rond te kijken wat voor mogelijkheden zijn voor een nieuwe tv...

Ik heb een lijstje met wensen samengesteld, niet heel spectaculair:
• LED scherm
• Full HD
• 42" (minimaal)
• 100Hz (minimaal)
• €900 (maximaal)
• Goede beeldkwaliteit (subjectief)
• Mooi design (subjectief)

Zelf kwam ik uit op de Samsung UE46D6200, waarvan soortgelijke versies goede beoordelingen krijgen bij de consumentenbond, en in de winkel was ik zeer te spreken over de beeldkwaliteit en het ontwerp van de tv. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze tv, goed of slecht?

Waar ik nu een beetje bang voor ben is dat ik me een beetje blind heb gestaard op de Samsung tv's, zonder me écht in andere merken te verdiepen. Wat voor opties heb ik nog meer? Wat raden jullie me aan of juist af?

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door MadMarine op 04-09-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragongamer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:47
Ik zou aanraden om zeker ook eens te kijken naar Philips TV's. Thuis hebben we ook een Philips staan en de beeldkwaliteit is uitmuntend. Maar de prijsklasse van onze TV was natuurlijk ook hoger. (Boven de 1100euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Samsung biedt heel veel bang for the buck. Eerlijk gezegd zullen we nog wat meer eisen voor je nodig hebben. Je wilt minimaal 42", 100 Hz en een Full HD LED scherm. Eerlijk gezegd heb je met die eisen héél veel keuze.

Wat zijn bijvoorbeeld je eisen wat betreft Smart TV? Bepaalde merken die je voorkeur hebben? Bepaalde merken absoluut niet?

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 04-09-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
@uniciteit:
Wat betreft smart-tv en 3D heb ik het idee dat ik het zelf niet echt ga gebruiken. Het is leuk als het erop zit, maar meer voor als hem later weer verkoop.
Van de nieuwe features is PVR de enige waar ik echt de meerwaarde van zie, maar het is ook weer geen breekpunt.
Ik wil vooral een uitstekend beeld als ik films en series kijk vanaf USB.
Qua formaat heb ik mijn zinnen ook al een beetje op 46 inch gezet.
Verder heb ik thuis ziggo, dus een ingebouwde CI module zou mooi meegenomen zijn.

Wordt het plaatje al iets duidelijker zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

MadMarine schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:11:
@uniciteit:
Wat betreft smart-tv en 3D heb ik het idee dat ik het zelf niet echt ga gebruiken. Het is leuk als het erop zit, maar meer voor als hem later weer verkoop.
Van de nieuwe features is PVR de enige waar ik echt de meerwaarde van zie, maar het is ook weer geen breekpunt.
Ik wil vooral een uitstekend beeld als ik films en series kijk vanaf USB.
Qua formaat heb ik mijn zinnen ook al een beetje op 46 inch gezet.
Verder heb ik thuis ziggo, dus een ingebouwde CI module zou mooi meegenomen zijn.

Wordt het plaatje al iets duidelijker zo? :)
Tja, beeldkwaliteit is erg subjectief natuurlijk. Je hebt al een 46 inch Full HD LCD TV vanaf 549 euro.

Qua het afspelen van films vanaf USB ondersteunt Samsung heel veel formaten, meer dan de meeste andere merken dus daar zit je bij Samsung wel goed bij. PVR en Time Shift is wel vaak voor de wat meer premium modellen bij vrijwel alle fabrikanten. Volgens mij heeft de D6200 geen PVR, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarine
@uniciteit
Tnx voor de response. Die 6200 heeft inderdaad geen PVR, maar het prijsgat met een vergelijkbaar model met PVR is zo weer een paar honderd euro. Ik weet niet of ik dat er wel voor over heb...

Ik heb nog wel een iets oudere samsung met PVR in mijn prijsrange gevonden, de LE46C750. Zoals gezegd een jaartje ouder en geen LED, maar wel een 7 serie met diverse extras. Helaas niet veel meer verkrijgbaar, en ik heb geen idee over de beeldkwaliteit. Daarentegen zit er wel weer een 3D brilletje bij...

Nog tips?

[ Voor 15% gewijzigd door MadMarine op 06-09-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-09 14:08

mr.paaJ

generatie cmd+z

C750 is ook een erg mooie TV, misschien wel de beste Samsung van vorig jaar (lcd/led). Helaas niet naast de nieuwe series gezien, maar het zou me niets verbazen als deze niet onder doet voor de huidige 6200/6500 en dan met name door minder bleeding en uniformere belichting misschien wel beter is.

Houd er wel rekening mee dat de oudere brillen lastig te vinden kunnen zijn en dat de nieuwe niet werken. Als je 3d wil gebruiken natuurlijk.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 14:03
Philips zou ik je absoluut niet aanraden. Zelf in een grote zaak gewerkt, de laatste philips series gaven veel problemen.Ook na reparatie.
Pagina: 1