Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Geen drivers gevonden bij installeren

Pagina: 1
Acties:

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:49

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik heb echt een probleem.
Ik ben pauper dom geweest. Voor m'n gevoel heb ik een atoombom binnen in mijn computer laten ontploffen.

Ik ben dus mijn notebook opnieuw aan het installeren.
Heb dus eerst al mijn partities geformatteerd via Windows dvd.

Toen konden die partities niet gebruikt worden om te installeren, omdat ze 'dynamic' type waren. (alleen 1 was 'system' type. Maar ik wilde al die partities dus gemerged hebben zodat ik weer gewoon 1 grote harde schijf had.

Geen idee waarom, maar ik had mijn computer opnieuw opgestart. Nu ziet die geen enkele partitie meer. dus ook de 'system' type niet (enige waar het wel op kon installeren).
Hij zegt erbij nu bij installatie scherm eronder: 'no drivers were found click load driver to provide a mass storage driver for installation'. Nu kan ik niks met m'n notebook.

Ik heb wel een CD'tje erbij gekregen met drivers, maar als ik die er dan in doe, ziet die de bestanden wel op het CD'tje, maar zijn niet goed volgens de Windows installatie.

Ik lees op internet dat ik mijn bios moet updaten en drivers moet installeren, maar ik heb geen idee hoe je een bios moet updaten (en überhaupt, welk bestand je ervoor moet hebben) En ik heb ook geen idee welke driver ik zou moeten hebben. Ik heb echt geen idee welk stuk hardware/software ervoor zorgt dat die je hardeschijf/partities kan lezen.

Iemand enig idee wat ik moet doen? Of is dit een gevalletje: Je bent een sukkel geweest, gooi dat ding maar weg want er valt echt niks meer aan te doen.

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
De harde schijf in zijn geheel formatteren (alle partities er af) en opnieuw Windows installeren.
Als dat gebeurd is eventueel het CDtje met drivers gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Haaglander op 04-09-2011 20:18 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wat voor type laptop is het (merk, model)? Staat er verder niets vermeld in de handleiding van je laptop?
Aan de hand van het model/type is het vast wel uit te vogelen welke chipset er in zit en welke drivers noodzakelijk zijn.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hi,

Het zou ten eerste helpen als je een model hebt van je laptop. Dan kan men eventueel het eea opzoeken in de handleidingen.

Allereerste, geen zorgen not all is lost ;). Je geeft aan dat hij geen partities meer vind; al geprobeerd de Delete optie te gebruiken bij het kiezen van partities en gewoon vanaf 0 te beginnen? Of de format optie?

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3373/3475180444_4c1c177b07.jpg

Xbox Live ID:Notna8310

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Hoe moet iik de hardeschijf in zijn geheel formateren als ik geen enkele partitie meer zie via de windows installatie dvd?

Een MSI FX600-077NL heb ik als notebook.
Heb al op de site van Intel gekeken voor bios update bestanden, maar dan krijg ik er gelijk een stuk of 20 verschillende en dan weet ik nog steeds niet welke ik moet nemen. Mij is ooit eens wijsgemaakt dat kloten met je bios niet te best was. Straks installeer ik de verkeerde en dan is het helemaal een gevalletje hopeloos.

Edit: @ Notna, de delete kon ik dus niet gebruiken, omdat het een zogenaamde 'dynamic' was. (en de enige 'system' kon ik niet verwijderen) En dat scherm wat je laat zien in die screenshot, die heb ik dus ook, alleen staat er dus helemaal niks meer in. Dus er is niks meer om te deleten, formateren of te extanden...

[ Voor 24% gewijzigd door Hedva op 04-09-2011 20:24 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Wat je kan doen is de SATA drivers op een usb stick gooien, windows weer laden en dan de optie 'Load Driver' gebruiken. Kans dat er drivers nodig zijn om je HDD weer te zien tijdens de install :)

Overigens is klooien met je BIOS niet heel erg spannend, maar je moet je er wel comfortabel bij voelen en als ik het zo lees ben jij dat overduidelijk niet :)

Edit:

Hmm, dus ook geen load drivers? Als dat niet het geval is, kan je in je BIOS controleren of hij uberhaubt de HDD nog ziet?

[ Voor 44% gewijzigd door Notna op 04-09-2011 20:25 ]

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Alleen het knopje 'Refresh' en 'Load Drivers'. Daarmee had ik dus al nar drivers gezocht op die driver CD. Maar daar kon die niks op vinden... Op die CD zitten wel allemaal drivers van intel, nvidea etc.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[quote]Hedva schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:22:
Hoe moet iik de hardeschijf in zijn geheel formateren als ik geen enkele partitie meer zie via de windows installatie dvd?

Niet,

Je moet de partities eerst aanmaken, en die partities formatter je één voor één.

Iperf

• Notna

Notna

Where are you?®

Hedva schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:27:
Alleen het knopje 'Refresh' en 'Load Drivers'. Daarmee had ik dus al nar drivers gezocht op die driver CD. Maar daar kon die niks op vinden... Op die CD zitten wel allemaal drivers van intel, nvidea etc.
Hier is iig een handleiding hoe je een BIOS moet flashen met USB:

http://nl.msi.com/html/pd...k_and_to_flash_BIOS_f.pdf

Verder moet je kijken naar de chipset drivers van Intel voor je SATA drivers. En voor de BIOS zie ik maar één file hoor :?
fish schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:27:
[quote]Hedva schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:22:

Niet,

Je moet de partities eerst aanmaken, en die partities formatter je één voor één.
New knop is er niet omdat de HDD niet gezien wordt klaarblijkelijk

[ Voor 29% gewijzigd door Notna op 04-09-2011 20:30 ]

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
@fish, aanmaken kan dus niet

@Notna Bedank voor die handleiding!! En dan heb ik waarschijnlijk scheef gekeken.
Ik ga die handleiding even volgen, kijken hoe het voor me uitpakt

• Notna

Notna

Where are you?®

Hedva schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:34:

@Notna Bedank voor die handleiding!! En dan heb ik waarschijnlijk scheef gekeken.
Ik zou voordat je gaat flashen éérst even die load drivers proberen ;) BIOS flashen moet je alleen doen als het nodig is. En aangezien Windows al gewerkt heeft heb je de update niet meteen nodig (tenzij het heel veel andere dingen fixed)

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:11

Als het nog niet lukt met je HDD vinden, haal hem dan uit je laptop. Ga er mee naar een buur/klasgenoot/PC zaak en hang hem aan een andere PC. Dan de boel Formatteren en weer terug in je laptop en gewoon Windows installeren.
Of, zet een LiveCD op USB of CD en kijk wat je met linux kunt vinden. Mogelijk kun je met GParted ofzo gewoon de schijf formatteren of partities verwijderen. Deze optie is eigenlijk nog makkelijker.

Addicted to silent computing

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Ik heb de Intel(R) 5 Series Chipset driver (via msi) op een usbstick gezet en die drivers geinstalleerd maar doet het nog steeds niet.

"Intel(R) 5 Series/3400 Series Chipset Family 4 Port SATA AHCI Controller - 3B29" nog eens apart geprobeerd maar werkt ook niet..

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nogmaals: schijf in zijn geheel formatteren en de hele boel opnieuw installeren

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan moet je ook de vraag over het formateren niet stellen ;)
Ik benadruk nogmaal de werkvolgorde. die had je kennelijk nog niet helemaal op een rijtje :)

Iperf

• Notna

Notna

Where are you?®

Haaglander schreef op zondag 04 september 2011 @ 21:43:
Nogmaals: schijf in zijn geheel formatteren en de hele boel opnieuw installeren
Dat zou het je sieren als je de TS ook een aangrijpingspunt geeft hoe hij dat dan kan doen als Windows Installer zijn HDD al niet ziet ;)

@ TS

Hmm, het installeren van de drivers heeft dus niet geholpen. Je zou een BIOS flash kunnen doen, maar ik denk eerder dat Windows de bottleneck hier is :)

Mocht je willen proberen je HDD te formateren zonder Windows te gebruiken, probeer dan iets als http://gparted.sourceforge.net/

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
ik heb net een oude ubuntu cd (9.nogiets) erin gestopt, en via cd opgestart. Via ubuntu kon ik de partities wel zien. Ik heb ze allemaal verwijderd, en geformateerd tot ntfs.
Opnieuw de windows dvd erin, maar ziet ze nog steeds niet.
Slaat echt gewoon nergens op dat ubuntu het wel ziet, en windows niet.
commandprompt via windows dvd opgestart.
Heb er echt de ballen verstand van, maar dik kon ik dan nog wel:

code:
1
2
X:\Sources> C:
C:\>chkdsk

Kom ik wel gewoon uit op de C: schijf
Alles is gewoon oke.

windows gebruikte tot ntfs?

• Notna

Notna

Where are you?®

Windows zit nog steeds op NTFS ja. Probleem is dus dat Windows de goede drivers niet kan laden om zo je HDD te booten. Kan je in je BIOS opties zien of hij teovallig op AHCI of op IDE mode staat? Kan nog wel eens een verschil maken met installen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
En als je met Ubuntu gewoon alle partities verwijderd en dan de W7 install uitvoert?

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
in BIOS kon ik AHCI inschakelen/uitschakelen. Hij stond standaard ingeschakeld, maar heb m ook al uitgeschakeld. Maar maakt geen verschil uit. Er is in mijn BIOS helemaal niks te vinden over IDE.

Ik heb met Ubuntu al mijn partities al verwijderd en tot 1 grote schijf (ntfs).
Windows Installatie DVD zegt: 'No drives were found. Click Load Driver to provide a mass storage driver for installation'.

Ik moet waarschijnlijk gewoon een driver hebben, en die installeren. Maar die ik net geprobeerd heb, die Intel chipset i5 etc) werkte dus niet. Ben nu momenteel opnieuw die drivers aan het installeren, maar weer geen resultaat.

Edit: Op dit moment als ik mijn computer opstart krijg ik het volgende:

"**Stukje verhaal intel beschermt door de volgende patenten etc**
PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F: Exiting PXE ROM.

Press any key to boot from CD or DVD... etc

Dat over PXE (geen idee wat het is) is al meer dan dat ik voorheen kreeg. Toen kreeg ik alleen dat boot verhaal.

[ Voor 23% gewijzigd door Hedva op 04-09-2011 23:12 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Is je partitie wel "actief" en niet "hidden" ? dat moet soms ook wel eens apart aangezet worden
Anders vind je install nooit die partitie

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 23:32 ]

Iperf

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk heb je een DCO op je schijf, of een HPA van 100%. Pak ubuntu er maar weer bij, en maak een nieuwe MBR. Mocht je dan nog niet je DCO en/of HPA kwijt zijn, dan is het misschien tijd om recovery disks bij MSI te vragen, of iemand anders naar je laptop laten kijken. Als je ubuntu hebt met internet, kan ik ook op afstand met TeamViewer je schijf voor je wissen...

• Notna

Notna

Where are you?®

@ TS:

PXE is dat hij een provisioning via het netwerk wil doen (aka, een image installen via je netwerk :). ) PXE boot even uitzetten bij je NIC opties :)

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
@fish, hoe kun je daar achter komen of het hidden/active is?

@johnkeates, ik snap echt helemaal niks van jou verhaal. Ik ben nu Ubuntu (9.04, lag nog cd van) aan het installeren op de schijf. Moet even kijken of ik internet erop heb. Zou erg fijn zijn als je me kunt helpen via TeamViewer.

@Notna, PXE, provisioning, NIC... zegt me ook helemaal niks.

Desalniettemin, klinken jullie allemaal wel geloofwaardig :P, Op zo'n manier zou ik nog een bakje paperclips kopen voor een paar ton :+

't Is nu even wachten tot Ubuntu is geïnstalleerd, 93%..

Edit: Ubuntu werkt. Kreeg bij het opstarten wel heel veel tekst (en volgens mij ook wat errors), maar hij draait nu wel. Heb alleen geen internet, zowel draad als draadloos doet het niet. Even drivers zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door Hedva op 04-09-2011 23:56 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

http://gparted-forum.surf4.info/viewtopic.php?id=4512
Hi!

You can right-click a partition and select the "Manage Flags" menu entry; this will (among other flags) allow you to mark the partition as hidden and bootable (and - of course - to clear these flags as well).
Mja ik heb wel ooit een collega gehad die paar ton paperclips had besteld
(ze waren in de aanbieding 8)7 )

[ Voor 83% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 23:59 ]

Iperf

• Hedva

Hedva

Blobfish

Topicstarter
Toen ik Ubuntu de eerste keer via de CD opstarte (dus niet geinstalleerd) had ik nog een programma onder "system > administration > *iets met partition manager*"

nu heb ik ubuntu geinstalleerd, en is het verdwenen.. is er een andere manier om via ubuntu bij partities te komen. Ik kan namelijk niks downloaden aangezien die notebook geen internet toegang heeft.

Edit: ben nu gparted 0.9 aan het downloaden op deze computer, zet m zo op een usbstick en even installeren. (in ieder geval, ik hoop dat ik gewoon op kan klikken en dat het zichzelf installeert.)

Edit2: zelfs dat lukt me niet..(ik faal waarschijnlijk gewoon heel erg) Naja ga er morgen maar weer eens naar kijken.

Edit3: Heb weer snel via ubuntu via cd opgestard zodat ik wel partition manager kon gebruiken. Als ik dat check, staat 'boot' aangefinkt. (hidden, lba, lvm, palo, prep en raid staan allemaal uit).

Edit4: HOLYFUCK. Als bijna vergeefse hoop steek ik nu nog voor de laatste maal windows dvd erin. Tot mijn verbazing zie ik ineens 2 partities. Ik kon ze nu formateren/deleten en windows op installeren. Ik ben (naja eigenlijk de computer) is daar nu mee bezig. Nu nog maar hopen dat dat goed gaat. Shit man wat ben ik blij. (alleen steek nu die al 5 minuten op 0%.. bij Expanding Windows File,, maarja dat is een probleem.) Oh en terwijl ik dit typ is die nu naar 10 minuten op 1% :P. Had niet meer gedacht dat dit goed zou komen.

Echt super bedankt iedereen voor het mee helpen en mee denken. (en bedankt ubuntu?) Eerst volgende rondje is van mij, en als je niet drinkt 'beflattr' ik je wel ;)

Edit5: nog een vraagje. Hoe zet ik dat PXE geval uit? daardoor start die nu vet sloom op omdat die iets wilt doen. Gaat die daar eerst een minuut op wachten voordat die zich verder opstart.

Als jullie me een keertje nodig hebben, roep je me maar :+ Misschien kan ik je niet helpen met computers, maar als je bijvoorbeeld wilt weten waarom een krokodil zijn tong niet kan uitsteken.. kun je het altijd vragen ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Hedva op 05-09-2011 01:20 ]

• Notna

Notna

Where are you?®

Hedva schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:03:
Toen ik Ubuntu de eerste keer via de CD opstarte (dus niet geinstalleerd) had ik nog een programma onder "system > administration > *iets met partition manager*"

nu heb ik ubuntu geinstalleerd, en is het verdwenen.. is er een andere manier om via ubuntu bij partities te komen. Ik kan namelijk niks downloaden aangezien die notebook geen internet toegang heeft.

Edit: ben nu gparted 0.9 aan het downloaden op deze computer, zet m zo op een usbstick en even installeren. (in ieder geval, ik hoop dat ik gewoon op kan klikken en dat het zichzelf installeert.)

Edit2: zelfs dat lukt me niet..(ik faal waarschijnlijk gewoon heel erg) Naja ga er morgen maar weer eens naar kijken.

Edit3: Heb weer snel via ubuntu via cd opgestard zodat ik wel partition manager kon gebruiken. Als ik dat check, staat 'boot' aangefinkt. (hidden, lba, lvm, palo, prep en raid staan allemaal uit).

Edit4: HOLYFUCK. Als bijna vergeefse hoop steek ik nu nog voor de laatste maal windows dvd erin. Tot mijn verbazing zie ik ineens 2 partities. Ik kon ze nu formateren/deleten en windows op installeren. Ik ben (naja eigenlijk de computer) is daar nu mee bezig. Nu nog maar hopen dat dat goed gaat. Shit man wat ben ik blij. (alleen steek nu die al 5 minuten op 0%.. bij Expanding Windows File,, maarja dat is een probleem.) Oh en terwijl ik dit typ is die nu naar 10 minuten op 1% :P. Had niet meer gedacht dat dit goed zou komen.

Echt super bedankt iedereen voor het mee helpen en mee denken. (en bedankt ubuntu?) Eerst volgende rondje is van mij, en als je niet drinkt 'beflattr' ik je wel ;)

Edit5: nog een vraagje. Hoe zet ik dat PXE geval uit? daardoor start die nu vet sloom op omdat die iets wilt doen. Gaat die daar eerst een minuut op wachten voordat die zich verder opstart.

Als jullie me een keertje nodig hebben, roep je me maar :+ Misschien kan ik je niet helpen met computers, maar als je bijvoorbeeld wilt weten waarom een krokodil zijn tong niet kan uitsteken.. kun je het altijd vragen ;)
PXE provisioning via je NIC is in Leken taal: Hij gaat met je netwerkkaart opzoek naar een server die images voor (specifieke) modellen laptops/PC's heeft klaarstaan. Dat is handig, voor bijv. grote bedrijven zodat die gewoon een image kunnen terugplaatsen als een laptop reinstalled moet worden bijv. In een imdage zitten dan ook alle drivers die nodig zijn, software enz. Anders moet je dat handmatig gaan doen en dan wordt je niet vrolijk als systeembeheerder :')

Om je PXE boot uit te zetten met je dus bij je NIC (netwerkkaart) opties kijken. Kan ook zomaar zijn dat er ergens staat bij 'Network' dat hij moet booten via PXE. Dus even terug je BIOs induiken en de opties voor je netwerk kaart of boot aflopen. Dan moet je PXE voorbij zien komen :)

Also, dat het ineens wel werkt; tsja wie zal het zeggen. Wellicht de stand van de maan of je je mooie blauwe ogen. Zelf denk ik dat het installeren van Ubuntu ervoor gezorgd heeft dat je bootsector weer zichtbaar is geworden waardoor Windows er ook weer raad mee kon. MAar dat is een gok aangezien ik 0 Linux kennis heb ;)

PS: Windows doet vrij lang over het eerste stuk (expaning) dus daar zou ik mij vooralsnog geen zorgen over maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 05-09-2011 01:58 ]

Pagina: 1