Toon posts:

Is dit schema juist?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude Elkatone leslie gekregen die wat probleempjes heeft, en daarom had men mij gevraagd het schema van de eindtrap uit te tekenen. Nu ben ik helemaal geen professional, dit is de eerste keer dat ik een schema teken, dus ik kan alleen maar de baantjes volgen en de elementjes tekenen en hopen dat ik geen fout maak. Maar het chipje zit zo verwarrend in elkaar dat het best wel eens zou kunnen dat ik ergens een verbinding verkeerd heb, hoeveel keer ik ook nagekeken heb.
Dus hier dan mijn vraag: kan dit schema kloppen, kan het een geluidssignaal versterken? Het is dus een vermogenversterker, het elementje waar "regelaar" bij staat is een PTC of NTC op het koelblok van de eindtransistoren voor de ruststroomregeling (heb ik me laten vertellen).
Er is één weerstandje waarvan ik de waarde niet weet (daar staat dus "onbekend" bij).

Alvast bedankt,
Psycho

http://i51.tinypic.com/34dfkpi.png

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 19:45
Weerstandje 0,51 lijkt me niet te kloppen ;) (Misschien makkelijk om de componenten te nummeren)
Al op google gezocht? Veel schema's zijn bekend.
Zag dat je ook op andere forums al een topic had geopend.

[ Voor 38% gewijzigd door raze88 op 06-09-2011 18:04 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die weerstand kan best kloppen hoor, hier heb je op diezelfde plek weerstanden van 0,33 ohm. Het schema lijkt er trouwens ook wel op.

Edit: oeps, zit niet echt op te letten.

[ Voor 23% gewijzigd door TBTL op 07-09-2011 21:56 ]

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01 19:45
Knap dat je weet welke ik bedoel;) De weerstand van 0.51 Ohm links naast de Jack switch is kortgesloten. Dit heeft totaal geen zin gezien stroom en spanning altijd de makkelijkste weg neemt.

[ Voor 38% gewijzigd door raze88 op 07-09-2011 16:53 ]