Dell 80 tot 85 graden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje123
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-12-2020
ik heb een dell latitude D620 O-) (aan vervanging toe) maar die heeft een volgens real temp een tempratuur van 80 tot 85 graden voor zo ver ik weet loopt hij normaal op de helft van de warmte.
iemand ideetjes voor wat er mis mee zou kunnen zijn.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 20:20
Stof, los koelblok, FOUT IN SPEEDFAN, niet draaiende ventilator kan zoveel zijn ga is kijken zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:31
Vol met stof, fan kapot, sensor fout, koelpasta uitgedroogd, heatsink (gedeeltelijk) losgekomen, je hebt hem in de oven staan... Wat heb je al onderzocht, wat is de gebruiksomgeving, wat zegt de BIOS, voelt de laptop warmer dan normaal?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

De koelpasta heeft z'n beste tijd gehad. Door het te vervangen zou je termperatuur weer normaal moeten zijn. Hiervoor moet je de laptop voor een groot deel uit elkaar halen.
Als je toch bezig bent.. blaas dan ook even alle stof eruit. De fans niet laten rond draaien door de lucht terwijil je dit doen.

Wat je ook nog kunt doen is de voltage van de processor verlagen. Ik heb al meerdere malen deze guide gevolgd met 10 graden winst als gevolg.
http://forum.notebookrevi...4-undervolting-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martje123
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-12-2020
ik heb de laptop al uit elkaar gehaald en er was op het oog nix mis mee behalve wat stof dat is er afgehaald en ik merk geen verschil in de temp.
de laptop is enorm warm van onderen dus ff optillen is geen optie.
gebruiks omgeving is slaapkamer met raam meestal open dus omgevings temp is normaal.
bios nix raars op te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
martje123 schreef op zondag 04 september 2011 @ 17:50:
ik heb de laptop al uit elkaar gehaald en er was op het oog nix mis mee behalve wat stof dat is er afgehaald en ik merk geen verschil in de temp.
de laptop is enorm warm van onderen dus ff optillen is geen optie.
gebruiks omgeving is slaapkamer met raam meestal open dus omgevings temp is normaal.
bios nix raars op te zien
Draait de ventilator wel/Maakt hij veel herrie als hij aanstaat? Zo nee, dan is je ventilator kapot of loopt hij aan. Zo ja, dan is hoogstwaarschijnlijk de koelpasta inderdaad aan vervanging toe. Als je niet weet hoe dat allemaal moet, of het niet durft, haal er dan iemand bij die dit wel kan/durft.
Pagina: 1