kicq met SuSE Linux 7.0

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ICQ proberen met SuSE Linux 7.0 met als GUI KDE. Heb vanaf de CD's kicq en icqlib geinstalleerd. Als ik nu via het start menu kicq opstart zie je rechts ondere in de systray heel even iets bewegen en dan noppes. Het lijkt erop of kicq niet kan opstarten. Wat heb ik allemaal vergeten te doen?

Verder zit ik hier achter een firewall. Zijn er dan nog speciale dingen te doen om icq aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Start hem even op vanuit een Xtermpje. Dan zie je wat voor een foutmeldingen hij geeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kicq eens gestart vanuit:

/opt/kde/bin/

in de normale user mode krijg ik:
Segmentation fault

Als superuser krijg ik:
XLib: connection to ":0.0" refused by server
Xlib: Invalid MIT-MAGIC-COOKIE-1 key
kicq: cannot connect to X server :0

Ik heb ondertussen ook eens GTkICQ geintalleerd. Die loopt wel maar kan geen connectie met de server maken op icq.mirabilis.com, port 4000. Ik vermoedt dat de proxy/firewall dit tegenhoudt. Om te surfen moet ik ook een user-id en password ingeven. Ik kan echter nergens proxy instellingen vinden in GTkICQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb kicq weer aan de praat gekregen door de file ~/.kde/share/config/kicqrc te verwijderen. kicq start dan op en je kan opnieuw je ICQ nummer, nickname an andere parameters ingeven. Nu start ie dus op maar kan geen connectie opbouwen vanwege de proxy. Ik heb de proxyinstellingen eens hetzelfde gezet als bij Netscape, maar geen succes. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08-2024

Platel

Trogdor the Burninator!

Probeer LICQ eens van www.licq.org. Werkt wat beter en heeft meer mogelijkheden

Remember there are no stupid questions, just stupid people...