Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil mijn Samsung Galaxy Mini graag updaten naar Gingerbread 2.3.4 ik heb op verschillende websites met blogposts van ong. 1.5 maand geleden gelezen dat Samsung is begonnen met de 2.3.4 upgrade voor de Samsung Galaxy Mini te verspreiden via de software Samsung KIES. Ik heb ook al op diverse fora gelezen
over gebruikers die Gingerbread via KIES er al lang op hebben staan. Ik gebruik de allerlaatste KIES versie van de Samsung website (gisteren, 2 September gedownload), 2.0.2.11071.128. Toch beweert KIES dat Froyo 2.2 de laatste versie is.

Ik heb ook gelezen dat je de officiele Gingerbread 2.3.4 van Samsung via ODIN kunt flashen op je Samsung Galaxy Mini. Echter zou dit de garantie verbreken en aangezien ik mijn Galaxy Mini pas 2 maanden heb, zou ik de garantie nog even intact willen laten (wil als de garantie (bijna) is verlopen de telefoon ook rooten en eventueel een custom ROM installeren).

Weet iemand meer over het probleem? Is het uberhaupt wel een probleem of moet ik gewoon toch nog nog langer wachten?

En als het een probleem is weet iemand wat ik eraan kan doen?

Alvast bedankt,

Superpelican :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Als Kies het zegt dan moet je gewoon wachten.
Updates worden meestal per land en ook nog per toestelversie verspreid. Met de Ace bijvoorbeeld was de update voor de branded versies er eerder dan de unbranded versie. NL was nu pas aan de beurt, terwijl andere landen eerder de update al hadden. Ik denk dat je gewoon moet wachten.

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 14:34
Kies is gewoon een vreselijk stuk software.

Kies gaf ook bij mijn moeders Galaxy S aan dat er geen nieuwere firmware als 2.2.(nogwat) was maar ik heb op samfirmware.com toen gewoon de nederlandse 2.3.3 firmware kunnen vinden en erop kunnen flashen.
Was wel even zoeken omdat er XEN in de tekenreeks van de SCS moest staan omdat dat dan de nederlandse was.

I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000PROJV3 DOWNLOAD
I9000XWJVH ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 4 CSC = I9000XENJV4 DOWNLOAD <- deze dus
I9000XWJVI ## 512.PIT 2.3.3 2011 May 14 CSC = I9000DBTJV2 DOWNLOAD

Bij de galaxy mini weet ik niet hoe ik zou moeten zien hoe het de nederlandse is maar dat moet je dan zelf even researchen.
De kans is namelijk groot dat Kies het bij jou galaxy mini ook gewoon bij het verkeerde eind heeft.

Verwijderd

Topicstarter
@Jimster een vriend van mij heeft een Galaxy Ace die heb ik aan dezelfde computer gelegd (dus ook dezelfde KIES software) en ook bij die telefoon zegt KIES dat de originele 2.2 versie de nieuwste is. Daarom ga ik juist ook zo twijfelen aan KIES. :(

(mijn toetsenbord indeling doet raar, de at-toets word ", kan geen at logo voor je profielnaam plaatsen :( ) Drijfhout zou als ik al zei, ik installeer liever de Gingerbread update via KIES, zodat mijn garantie nog intact blijft.
Nette computer trouwens ;)

EDIT: Foto toegevoegd zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://ubuntuone.com/27ofxO4yDUwL46oiu6YojU

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 18:55 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:29:
@Jimster een vriend van mij heeft een Galaxy Ace die heb ik aan dezelfde computer gelegd (dus ook dezelfde KIES software) en ook bij die telefoon zegt KIES dat de originele 2.2 versie de nieuwste is. Daarom ga ik juist ook zo twijfelen aan KIES. :(
Zo snel kan je er geen conclusies uit trekken? Heeft hij een branded versie?
En je weet ook niet hoe Samsung die firmwares uitrolt. Misschien per serienummer.
Waarom probeer je het niet op een andere PC als je jouw Kies niet vertrouwt?

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kijk hier even voor de info
Garantieverhaal valt reuze mee, ik heb nog geen negatieve garantie-ervaringen gezien n.a.v. update's

http://www.androidworld.n...ead-2-3-4-op-je-mini.html

helder en eenvoudig, hier op 2 mini's uitgevoerd en met merkbare goede resultaten

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11 14:34
FreshMaker schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:53:
Kijk hier even voor de info
Garantieverhaal valt reuze mee, ik heb nog geen negatieve garantie-ervaringen gezien n.a.v. update's

http://www.androidworld.n...ead-2-3-4-op-je-mini.html

helder en eenvoudig, hier op 2 mini's uitgevoerd en met merkbare goede resultaten
De firmware die in je link gebruikt wordt is geen nederlandse firmware.
Hoewel de taal als het goed is wel automatisch wordt aangepast zijn er toch nog een paar niet goed zichtbare verschillen waardoor er problemen "zouden" kunnen ontstaan hoewel die kans wel klein is.

Bij mijn moeders galaxy S werkte de 3g verbinding niet met de nieuwste Europese firmware ( 2.3.4 ) in combinatie met T-mobile.
Echter bij de iets oudere NL firmware ( 2.3.3 ) waren er geen problemen meer.
Schijnbaar kunnen dit soort dingen vaker voorkomen in combinatie met bepaalde providers.

Je kunt gerust proberen te flashen en 85% zeker dat het goed gaat ;)
Pagina: 1