• Lisanne2402
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12-2025
Hallo allemaal. Aangezien het niet meer gaat lukken om de nieuwste videofiles op mijn dvdspeler af te spelen, zal ik wat anders moeten aanschaffen.
Het hele fenomeen van mediaspeler is mij onbekend. Zojuist even wat opgezocht. Is één van deze wellicht een optie??

Dank voor het meedenken!
Groeten,
Lisanne

http://www.pixmania.nl/nl...iaspeler-o-play-mini.html

http://www.bol.com/nl/p/c....html#product_description

http://www.mediacentersho...2836/mede8er-med500x.html

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Eerste is zonder netwerk aansluiting.
Tweede is zonder harde schijf( kan usb harde schijf aan)
Derde is tweede, maar dan bedoeld om harde schijf meteen in te bouwen.

2&3 spelen alles wat je kunt downloaden via de gebruikelijke kanalen.(1 weet ik niet)

als alles van een NAS / PC afkomt zou je geen harde schijf hoeven hebben (als je bedraad bent, wireless kan niet alle HD materiaal aan)

3e met harde schijf van 1 of 2 TB is ideaal. (heeel simpel dat inbouwen )

Er zijn betere mediaspelers (sneller menu, nog meer bestandsformaaten), maar dat wordt weer duurder, dan kom je ook al gauw in het prijs bereik van een multimedia pc.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Lisanne2402
Dank voor je reactie! Ik begrijp dat die 3e enkel nut heeft (of werkt???) wanneer er een (ik neem aan; interne) hardeschijf in is gebouwd? Ik kan die 3e tweedehands krijgen voor de nieuwprijs van de 2e. Netwerk ga ik op dit moment niet gebruiken (wellicht later?) maar ik zoek nu puur iets waarmee ik via USB videofiles kan afspelen (zie mijn vorige topic; waarin ik mijn LG speler wilde updaten). Dit kan een USB stick zijn of dat ik gewoon de complete externe hardeschijf aan de mediaplayer hang.... (daar heb ik er al 3 van dus weinig ambitie om er nog een te kopen voor in een mediaspeler). Omdat het 'voor even erbij' is, wil ik niet boven de 100euro uitkomen.

Ik gebruik zelf een laptop waarmee ik rechtstreeks op de externe hardeschijf download. Nu gooi ik de boel op een usb-stick en douw ik die in mijn LG dvdspeler.

Wat adviseert men?

PS: misschien wat blonT, maar hoe komt de data op de ingebouwde schijf dan? :o

[ Voor 10% gewijzigd door Lisanne2402 op 04-09-2011 19:03 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lisanne2402 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:52:

PS: misschien wat blonT, maar hoe komt de data op de ingebouwde schijf dan? :o
Netwerk, of door hem als externe harde schijf aan pc te hangen. het kan allemaal.

3 werkt als 2 zonder harde schijf. Hij is alleen duurdder dan 2, dus zonder harde schijf economisch geen goed idee. ... tenzij de prijs dus beter is.

Netwerk is veel luxer hoor, maar usb stick/usb hd werkt ook.

[ Voor 9% gewijzigd door leuk_he op 04-09-2011 19:16 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom hou je het niet in 1 topic ? Lisanne2402 in "codec update mogelijk voor LG dvdspeler?"

Wat voor probleem heeft je huidige apparaat met de mkv tjes
speelt hij sommige wel en sommige niet, of speelt hij geen enkele ?

in het eerste geval heb je mischien compressed headers in de mkv, die je makkelijk kan uncompressen
deze bevat als het goed is ook mkwdclean -> http://www.matroska.org/downloads/mkclean.html
zoniet dan hier toch http://gotfish.nl.eu.org/mkWDclean.exe
Daar kun je de file bovenopslepen en dat doet die zijn ding.

Wat verwacht je zelf van de mediaplayer

Spelen van Netwerk (bedraad)
Spelen van Netwerk (onbedraad)
Interne schijf
Spelen van usb
Spelen van (s)ata
tot welke resolutie

Wat voor video uitgang
scart(composiet), y/c, component, hdmi ?

etc

vul dat allemaal in op de pricewatch dan krijg je een selectie met de prijzen die erbij horen en reviews
twijfel je dan lees je eerst de review, twijfel je dan nog steeds vraag je het weer even hierzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 19:45 ]

Iperf

• Lisanne2402
fish schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:34:
Waarom hou je het niet in 1 topic ? Lisanne2402 in "codec update mogelijk voor LG dvdspeler?"

Wat voor probleem heeft je huidige apparaat met de mkv tjes
speelt hij sommige wel en sommige niet, of speelt hij geen enkele ?

Wat verwacht je zelf van de mediaplayer
Spelen van Netwerk (bedraad)
Spelen van Netwerk (onbedraad)
Interne schijf
Spelen van usb
Spelen van (s)ata
tot welke resolutie

Wat voor video uitgang
scart(composiet), y/c, component, hdmi ?
Ik heb het niet in 1 topic gehouden, omdat ik nu een andere vraag had dan eerder; bovendien werd er niet op de vorige gereageerd, en gezien het een ander ow betreft opende ik een nieuw topic (wist niet hoe ik de topic titel kon wijzigen van de vorige).

Hij speelt geen .mkv maar ook de nieuwere .mp4 files niet; hij geeft ze niet eens weer.

De mediaspeler wil ik graag gebruiken, zoals ik net al zei; met een externe harde schijf eraan gekoppeld (of gewoon usb-stick), netwerk is niet noodzakelijk want dat gebruik ik nu niet (maar later misschien wel), en hij moet gewoon op mijn oude philips breedbeeld tv kunnen. Ik heb vandaag pas voor het eerst gezocht naar wat mediaspelers zijn en ik weet dus ook niks van hdmi, scart of wat dan ook aansluiting; ik ben een leek en wend mij daarom tot jullie wijze mannen (en vrouwen). Het budget is maximaal 100 euro, en aangezien ik tot gisteren nog nooit van een mediaspeler had gehoord; weet ik dus ook niet welke merken marktleiders zijn en qualitatief goed. Ik heb (voorlopig) nog geen fantastische flatscreen ofzo, dus HD afspelen is leuk maar.... resoluties zeggen mij ook niets.

Ik was/ben tevreden met mijn dvd-speler zoals hij was, maar aangezien er geen soft/firmware update mogelijk is en hij dus onbruikbaar begint te worden, zoek ik nu enkel een alternatief voor het afspelen van mijn video's. Dat is de enige wens.

--> ik weet dus niet of mijn tv een HDMI ingang heeft...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je een foto van de aansluitingen op je tv (artikel nummer ?) of kun je ze omschrijven ?

Afbeeldingslocatie: http://www.lyris-lite.net/summer_scapes/feature_tv/connectors.png

Heb je ambities om binnenkort een flatscreen te kopen ? ik lees zo dat je nog met een beeldbuis werkt denk ik.
Hoe heb je het geluid lopen ? via de tv of wil je dit op een versterker aansluiten ?

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 20:12 ]

Iperf

• Lisanne2402
fish schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:10:
Heb je een foto van de aansluitingen op je tv (artikel nummer ?) of kun je ze omschrijven ?

[afbeelding]

Heb je ambities om binnenkort een flatscreen te kopen ? ik lees zo dat je nog met een beeldbuis werkt denk ik.
Hoe heb je het geluid lopen ? via de tv of wil je dit op een versterker aansluiten ?
Haha.. Wat een cool plaatje. Ik zit nu nog even niet in mijn eigen kamer; ik rijd zo naar huis dus dan kan ik even het typenummer opzoeken en de boel bekijken. Het geluid gaat ook gewoon via de tv. Op korte termijn komt er ook geen LCD (dus voorlopig beeldbuis). Ik zal over ruim een uur wat meer gegevens posten.

Dank voor het meedenken iig!!! _/-\o_

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lisanne2402 schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:14:
[...]

Haha.. Wat een cool plaatje. Ik zit nu nog even niet in mijn eigen kamer; ik rijd zo naar huis dus dan kan ik even het typenummer opzoeken en de boel bekijken. Het geluid gaat ook gewoon via de tv. Op korte termijn komt er ook geen LCD (dus voorlopig beeldbuis). Ik zal over ruim een uur wat meer gegevens posten.

Dank voor het meedenken iig!!! _/-\o_
random plaatje van internet gepikt :P
Vermoedelijk alleen scart, maar we checken het even.

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 20:18 ]

Iperf

• Lisanne2402
Vermoedelijk alleen scart, maar we checken het even.
Het is de 25PT7308/12 ; met daarop de composite (geel), s-video en scart aansluiting. Meer helaas niet |:( :(

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

deze ? http://www.p4c.philips.co...nl&scy=nl&ctn=25PT7308/12
dat is toch geen breedbeeld

a wtf . scart daar doen we het mee

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 22:01 ]

Iperf

• Lisanne2402
Ghehe... nee... :$ :F sorry!

Maar ik zit net even te kijken... en die mede8er series hebben naast HDMI, ook een composite uitgang, toch?? Dus dan kan ik het met een gewone tulpkabel redden???

Kunnen die dingen in verloop van tijd ook weer firmware matig ge-updated worden? I.v.m. veranderende codecs, of niet? Ik vraag me af als ik zo'n 400x koop, of hij dan niet binnen no-time weer achterhaald is...

[ Voor 19% gewijzigd door Lisanne2402 op 04-09-2011 22:02 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja kan

maar rgb (via de scart is) merkbaar een stuk beter

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 22:02 ]

Iperf

• Lisanne2402
fish schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:02:
Ja kan

maar rgb (via de scart is) merkbaar een stuk beter
Okee; via scart. Maar zijn er mediaspelers die dat hebben, dan?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik heb scart al voor je aangeklikt, het kan zijn dat je een apart kabeltje nodig hebt. mag niet te duur zijn
de rest van je eisen kwa files kun je voor de zekerheid zelf nog aanklikken

http://tweakers.net/price...uLwgHTX29tflxsdxdzH7DVWn8

let op dat er ook op dat er nog extra opties aan te zetten zijn onderaan
scart is niet echt populair en zal je niet meer overal op terug vinden

mmm zodra ik hem op voldoende zet heb ik maar 3 apparaten over :X
mmm mischien toch een cvbs/composiet/video uitgang nemen (financieel gezien)

zelf heb ik ervaring met de oplay waar ik wel content mee ben mischien een tikkie duurder dan nodig.
kijk anders ook eens in de winkel. er zijn gewoon leuke dingetjes voor 50+ euro's.
Je kan ze altijd nog terug sturen wanneer het niet bevalt (flink testen met je download)

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 04-09-2011 22:19 ]

Iperf

• Lisanne2402
Dank!!

Maar is met een tulp-kabel echt zoveel verlies dan? Dus scart beter? Maar als ik een tussenstukje koop (http://www.kabelsenco.nl/...7136e95/f/i/file_3_19.JPG ) Dan is de uitgang vanuit de mediaspeler alsnog met tulp... dus dat lijkt me dan niet echt een upgrade?

Er zijn bijna geen spelers met scart (meer) te koop joh! :?

Klopt het dat het merk Iomega sukt? Dat is zo ongeveer de enige (goedkopere) met scart.

[ Voor 10% gewijzigd door Lisanne2402 op 04-09-2011 22:54 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fuck ik dacht dat ik een reply had gepost ... wtf

ok nog een keer
over scart kunnen 2 singalen lopen.
1) rgb
2) composiet, hetzelfde als het gele plugje (niet verwarren met component)

rgb is beter dan composiet

en ja er zijn weinig echte beeldbuizen meer. hdmi vereist authenticatie certifikaten en shit dat zit niet op die beeldbuizen. wel op de digitale lcd's.
Ik weet niet of het sucked, ik heb eigenlijk geen ervaring met iomega mediaspelers. misschien wel omdat het sucked

Iperf

• Lisanne2402
Nou, ik heb nu inmiddels tig uur achter de pc gezeten, maar zelfs de spelers die Tweakers als zoekresultaat 'scart'= aan geeft, zijn spelers zonder scart (maar met adapter). De enige is de Fantec van 140euro. Ik heb wel online (marktplaats) wat gevonden van netgear... maar er staan tigduizend Eva9100's op; na even zoeken blijkt dat die bagger is (en daarom iedereen 'm massaal verkoopt).

Schiet niet echt op zo.

Is er iemand die weet wat er gebeurd, wanneer ik een Mede8er koop, dan een tulp achterin en die dan (OF) direct in mijn tv (OF), of, in een scart-adapter douw?? (of zo'n ding http://www.maplin.co.uk/s...9661a8dbda4a5b2def99c2759)

:F

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik wil je toch verzoeken zelf ook wat onderzoek te doen. De beperkende factor hier is dat je geen hdmi-ingangen hebt op je televisie, dus zit je vast aan scart of composite. Scart wordt amper nog gebruikt op mediaspelers, dus zal het composite worden, want anders beperk je je tot een handjevol niet-zo-populaire apparaten. En of je nu van composite naar composite of van composite naar scart gaat, dat maakt voor de kwaliteit niet uit. Waarschijnlijk heb je een composite-aansluiting aan de zijkant, dus ik zou voor het oog kiezen voor een verbinding via een scart-verloopje.

De bron blijft composite, dus de kwaliteit zal niet geweldig zijn qua kleur/contrast/scherpte. Voor de rest raad ik je aan te kijken wat de populaire spelers zijn in dit forum, dan kom je er vast wel uit. Ik krijg nml een beetje het idee dat je de FAQ nog niet eens hebt gelezen. MSH FAQ

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 05-09-2011 09:07 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.