Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een gamepad te kopen voor de pc.
Mijn oog is gevallen op de xbox360 controller omdat ik dit een heel deftige controller vind, het feit dat dit tamelijk mainstream is geworden is ook een plus. Ik verkies de draadloze variant..

Na wat rondneuzen ben ik hier op tweakers maarliefst 3 pricewatches voor dit product tegengekomen
microsoft-xbox-360-wireless-controller-for-windows
microsoft-xbox-360-wireless-controller-for-windows 2
microsoft-draadloze-controller-voor-zwart-pc-xbox-360
Wat is het verschil tussen deze 3?
Hebben ze allemaal die wireless receiver die nodig is om een draadloze controller aan je pc te hangen?

Ik zou waarschijnlijk die eerste bij Redcoon(Be) bestellen omdat die ook de muismat hebben die ik op het oog heb (Steelseries QCK) en het mij transportkosten bespaart.

(geen idee of dit in het juiste topic-onderdeel is gepost, als het fout is, sorry mods. Moet wssch in spielerij-hardware?)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 17:20 . Reden: poging tot verplaatsen topic, mislukt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Veel van dit soort kleine accesoires worden gewoon uit een database ingelezen, vandaar dat het voor kan komen dat dezelfde producten onder verschillende namen kunnen staan.

Volgens mij zijn er in hoofdlijn drie soorten:

XBOX 360 Controller wit draadloos
XBOX 360 Controller zwart draadloos
En soms zie ik er nog één met draad (meestal wit).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bump!
Ik wil zelf ook een gamepad kopen voor mijn pc, die wil ik gebruiken voor Call of Duty, Battlefield, Fifa en race games... Nu is mijn vraag,is een Xbox 360 controller (draadloos) dan een goeie keuze?

Want op een Xbox 360 heb je natuurlijk wel de juiste instellingen voor de games, maar als je op den pc van Call of Duty naar F1 gaan switchen, dan moeten die instellingen ook automatisch veranderd worden.

Dus hoe kan dit ooit goed gaan werken net zoals op de Xbox 360?
Alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Welke knoppen voor wat gebruikt wordt bepaald de game, staat los van welke controller je gebruikt... dus als de game ondersteuning heeft voor een 360 controller dat gaat dan automatisch goed.

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Maar niet alle games hebben er ondersteuning voor...
Dat FIFA de ondersteuning heeft is meer dan logisch, maar Call of Duty of Battlefield zullen het denk ik niet hebben...

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21
Call of Duty, Battlefield en vrijwel alle andere shooters worden niet ondersteund. Race games daarintegen, F1 2011, DIRT, GRID, Driver San Fransisco ect. worden allemaal wel ondersteund.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Daarnaast zijn er tegenwoordig voldoende programmatjes te vinden online welke je keypad emuleren naar een toetsenbord en muis.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:26
Ik zou als ik jou was een 360 controller met draad nemen.
Redenen:
1. Batterijen gaan leeg.
2. In de wireless controller, zit een zekering die de neiging heeft bij het minste of geringste te springen. Hij is ook niet te vervangen. (wel te omzeilen met een druppie soldeer, maar toch)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46
Wat de fuck? Wil je serieus FPS op de PC gaan spelen met een Xbox controller?

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

418O2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:50:
Wat de fuck? Wil je serieus FPS op de PC gaan spelen met een Xbox controller?
Why de fuck niet?.. Ieder zo zijn ding, al zijn toetsenbord en muis in de praktijk beter verplicht dit nog niet direct deze ook te gaan gebruiken.

• 418O2
Nee oke, maar ik wist echt niet dat er mensen een FPS liever met een controller spelen dan met een muis + tobo.

en alle consolegamers maar moeite doen om een muis aan hun console te krijgen... ;)

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:18

Rmg

418O2 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:54:

en alle consolegamers maar moeite doen om een muis aan hun console te krijgen... ;)
alleen die handvol pc freaks die maar niet kunnen wennen aan controllers hoor :+

• MicGlou
D4NG3R schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:52:
[...]

Why de fuck niet?.. Ieder zo zijn ding, al zijn toetsenbord en muis in de praktijk beter verplicht dit nog niet direct deze ook te gaan gebruiken.
Op de pc heb je geen keuze dan tobo+muis te gebruiken voor FPS... om de simpele reden dat je een heel frustrerend potje gamen tegemoet gaat. FPS zijn nooit bedoelt geweest om op consoles te spelen, daar is de controller simpelweg niet naar. Er zijn nl. diverse 'hulpmiddelen' ingebouwd in de consoleversies waardoor spelen met een controller mogelijk wordt gemaakt, denk dan aan aim-assists etc. Die 'assists' zijn niet ingebouwd in de pc-versie... je gaat helemaal gek worden. Want hoe goed je op de controller ook bent, zelfs een amateur op de pc met een muis is sneller dan jij... misschien dat je nog een kans maakt als je console versus pc speelt... maar de pc versie met controller, gaat het echt niet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 29-09-2011 16:19 ]

• Shadoxfix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:23
Rmg schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:58:
[...]

alleen die handvol pc freaks die maar niet kunnen wennen aan controllers hoor :+
Of pc gamers die last van hun handen krijgen als ze gamen met een controller. (Zoals ik)
MicGlou schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:16:
[...]

Op de pc heb je geen keuze dan tobo+muis te gebruiken voor FPS... om de simpele reden dat je een heel frustrerend potje gamen tegemoet gaat. FPS zijn nooit bedoelt geweest om op consoles te spelen, daar is de controller simpelweg niet naar. Er zijn nl. diverse 'hulpmiddelen' ingebouwd in de consoleversies waardoor spelen met een controller mogelijk wordt gemaakt, denk dan aan aim-assists etc. Die 'assists' zijn niet ingebouwd in de pc-versie... je gaat helemaal gek worden. Want hoe goed je op de controller ook bent, zelfs een amateur op de pc met een muis is sneller dan jij... misschien dat je nog een kans maakt als je console versus pc speelt... maar de pc versie met controller, gaat het echt niet worden.
Ik heb zelf wel eens geprobeerd met mijn PS3 controller een FPS op de PC te spelen en dit ging prima.

[ Voor 61% gewijzigd door Shadoxfix op 29-09-2011 16:22 ]

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

MicGlou schreef op donderdag 29 september 2011 @ 16:16:
[...]

D4NG3R schreef op donderdag 29 september 2011 @ 15:52:
[...]

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik vind de tobo + muis ook beter, maar na het verkopen van mijn Xbox 360 en PlayStation 3 speel ik dus niet meer met controllers, en mis het soms. Daarnaast is het 'soms' fijner om een game met de Xbox 360 controller te spelen zoals FIFA of F1. Daarnaast wou ik hem eens testen met een schietgame zoals Call of Duty of Battlefield.

Maar het is dus niet op te lossen door één simpele driver?
En wat zijn de ervaringen ervan? Op internet nog niet écht een duidelijke review gezien, of ik zoek verkeerd. :P

O.a, ik wil toch echt draadloos, vind ik zelf fijner.

• MicGlou
En nu nog eens lezen... Ik stel simpelweg dat het niet eens een keuze is, óf je wilt een zeer frustrerend potje gamen tegemoet gaan... het zit sowieso niet eens in de genoemde games voor de pc, dan kan je nog iets dergelijks als 360ce gaan gebruiken om het wel werkend te krijgen om vervolgens compleet gek te worden gemaakt van de eerste de beste noob die een goede muis heeft en een beetje redelijke reflexen.

[ Voor 33% gewijzigd door MicGlou op 29-09-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvin-
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-08 20:39
Bump,

het is mij ook nog niet duidelijk over het feit welke ontvanger o.i.d je nodig hebt om ontvangst te krijgen van een draadloze controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen dat in elk geval de Xbox360 controller met draad voor de pc in elk geval prima werkt en ik het dus net een gedoe met muis en toetsenboard vind qua gamen. Draadloze versies van deze controller moet je erg goed erop letten dat er een usb ontvanger bij geleverd word want los zijn die ontvangers bijna niet uit te halen. Zijn ze wel los te krijgen dan zijn ze meteen peperduur en vandaar dat ik voor 1 jaar terug toen maar een met draad gepakt heb en er absoluut nooit spijt van gehad heb.

Trouwens je kan ondanks de controller ook nog altijd je muis en toetsenboard blijven gebruiken in de meeste games die ik dan speel waaronder GTA en Just Cause 2, waarbij bv zelfs Just Cause 2 met muis en toetsenboard bijna niet te doen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battlefield 3 werkt heerlijk met een xbox 360 controller op de pc, lekker te voet knallen met de muis en de vliegtuigen en heli's bedienen met de xbox controller. Battlefield herkent automatisch je controller en muis en kun je ook tegelijk gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:01

Rpower18

PSN: Rpower18

Ik ben nou best wel benieuwd welke je hebt aangeschaft? Ik zit zelf namelijk ook te denken om een controller voor windows aan te schaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@Rpower, geen :P
Ik heb een mooie Logitech G700 muis aangeschaft met een Logitech K350 toetsenbord. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18

Rpower18

@Hardcoregamer haha geweldig.. Ik heb zelf een G500 (nogsteeds geen wireless voormij), maar ik wil bijv. Fifa en NBA gwn met controller kunnen spelen vooral NBA2k12 moet ik de numpad gebruiken etc :P oftewel dat is gewoon niet te doen.. vandaar mijn vraag dus in dit topic achja miss ga ik gewoon eentje met draad aanschaffen heb je geen wireless gezeik alleen leek me wel lachen met vrienden die kunnen dan gewoon ook hun xbox 360 controllers meenemen etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 17:54
Ik heb een X360 controller (van mijn X360) en een dongeltje van dealextreme en als ik wil kan ik CoD BO spelen met deze controller, hij verandert zelf alle knopjes (er staat dus ook press X (blauw knopje, niet de letter) to respawn) Het kan dus wel en werkt ook, maar voor dezelfde prijs kan je een goede game muis + normaal tobo kopen, wat ik eerder zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom zou je een wireless controller voor je pc willen? Daar zit je toch altijd bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18

Rpower18

i.v.m vrienden die langskomen, dan zou je dus eventueel met zijn allen op de bank kunnen gamen + pc op de tv aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ik heb zelf een wireless 360 controller voor de pc en vind het toch wel fijn om het erbij te hebben. Uiteraard shooters e.d. gewoon ouderwets met muis+tobo, maar games zoals Arkham City of Assassins Creed spelen met een controller toch wel weer veel lekkerder. Een game-pc is imao niet compleet zonder een degelijke controller ernaast voor de juiste ervaring in bepaalde games... en voor die 4 tientjes krijg je een meer dan degelijke controller, voor de pc kan je denk ik geen betere krijgen al is het alleen al vanwege de ondersteuning.

Overigens is de wireless ook 'bedraad' te gebruiken, dan gaat het inputsignaal volgens mij nog wel wireless maar je zit niet met het opladen gezeur... die van mij hangt dan eigenlijk ook 24/7 aan de kabel en het werkt zelfs zonder een batterypack eraan. Dus eigenlijk heb je met de wireless het beste van beide...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rpower18

Rpower18

MicGlou schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 19:09:
Ik heb zelf een wireless 360 controller voor de pc en vind het toch wel fijn om het erbij te hebben. Uiteraard shooters e.d. gewoon ouderwets met muis+tobo, maar games zoals Arkham City of Assassins Creed spelen met een controller toch wel weer veel lekkerder. Een game-pc is imao niet compleet zonder een degelijke controller ernaast voor de juiste ervaring in bepaalde games... en voor die 4 tientjes krijg je een meer dan degelijke controller, voor de pc kan je denk ik geen betere krijgen al is het alleen al vanwege de ondersteuning.

Overigens is de wireless ook 'bedraad' te gebruiken, dan gaat het inputsignaal volgens mij nog wel wireless maar je zit niet met het opladen gezeur... die van mij hangt dan eigenlijk ook 24/7 aan de kabel en het werkt zelfs zonder een batterypack eraan. Dus eigenlijk heb je met de wireless het beste van beide...
Kijk dit is een antwoord waar ik iets aan heb! waar heb je die van jou besteld als ik vragen mag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Rpower18 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 22:44:
[...]

Kijk dit is een antwoord waar ik iets aan heb! waar heb je die van jou besteld als ik vragen mag? ;)
Ik heb die van mij vorig jaar hier om de hoek bij de gameshop (gamemania) gehaald omdat ze in de aanbieding waren, ik heb er daar €50,- voor betaald incl. een batterypack. De prijsverschillen van die controllers zijn maar heel erg klein, je kan denk ik het beste letten op bijkomende verzendkosten... maar gemiddeld gezien kost zo'n controller rond de 45 euries.
Pagina: 1