intel 320 firmware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_nano
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-06 17:35
Beste Tweakers,

Al sinds een tijdje heb ik een intel 320 120gig model in mijn Macbook zitten. Nu is er sinds een tijdje een patch uit voor deze ssd tegen de badsector bug. Omdat ik mijn dvd-drive heb verruild voor mijn oude hdd kon ik deze niet installeren (via usb lukte dit absoluut niet). maar nu heb ik sindskort een externe dvd case voor mijn oude superdrive. Ik heb meteen de update iso gebrand en van dvd gestart maar elke keer krijg ik een wit scherm met een apple logo dan een ;verboden te parkeren crikel; en soms een mapje met een vraagteken erdoor.

efin, het lukt dus niet de firmware te starten. Ik heb al meerdere malen de iso gedownload en op verschillende schijfjes gebrand maar ik krijg het simpelweg niet voor elkaar hem succesvol te booten. ik draai Lion en de pc is redelijk vers geïnstalleerd. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt of weet iemand een oplossing want ik wil graag de patch uit kunnen voeren.

Zie ook eventueel het filmpje van wat ik krijg:
YouTube: IMG 0818 - YouTube

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en ik hoor het graag als iemand iets weet.

Met vriendelijke groet,

Jim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Niet per definitie een oplossing, maar kun je bijv wel de OS X Lion install DVD starten vanaf dat ding ? Dan weet je iig zeker dat die SuperDrive naar behoren werkt. Daarnaast kan het nogal boeiend zijn op wat voor speed je bootable media brand, daar al naar gekeken/mee getest?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Volgens mij is de kans groot dat het simpelweg niet gaat werken. Ik heb zelf ook eens geprobeerd om windows (bootcamp) te installeren op m'n macbook pro door middel van een usb dvd drive. Kreeg ik volgens mij alleen maar een wit scherm zonder dat er verder iets gebeurde. Bleek na wat zoeken via google dat dit simpelweg niet ondersteund werd. Het makkelijkste is dus denk ik om de ssd even te flashen dmv een andere pc of mac. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_nano
Dank voor jullie tips :)

Het zou moeten kunnen volgens andere mensen. ik het de iso op een cd'tje gebrand met de standaard snelheid. Vervolgens gekeken of hij hem mount. dat deed hij en hij had de goede naam + gegevens op de cd staan. als ik vervolgens mijn macbook uitzetten en dan tijdens het booten alt ingedrukt hou moet ik even wachten en dan verschijnt de dvd als boot optie maar dan heet hij opeens windows ipv 083552 1 (precieze cijfers kloppen niet) en kies ik vervolgens deze cd om van te booten krijg ik het stopteken / apple logo om en om.

via usb ook met dat speciale boot programma kreeg ik hem al helemaal nooit gestart. Dit heb ik dan ook maar opgegeven voor nu. Via mijn windows pc zit ik niet echt op te wachten omdat ik dan weer me macbook open moet gaan schroeven en me windows desktop tijdelijk om moet gaan bouwen maar weet niemand een oplossing dan zit er niks anders op ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Werkt een OS X install CD/DVD nou? Dan weet je iig zeker of je kan booten van het ding! Nu twijfel ik nog steeds aan je media en dat is vrij makkelijk uit te sluiten.

Wat is standaard speed trouwens ? Mijn ervaring met bootable media, hoe langzamer gebrand hoe beter :)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Voor mijn firmware update kreeg ik het maar niet voor elkaar om een bootable USB stick met het materiaal van Intel te maken. Dus toen gewoon even de Optidrive terug gezet. CD er in. Dit alles met het openschroeven en terug zetten heeft nog geen 10 minuten tijd gekost.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_nano
Ik denk dat ik dit vergeten ben te vermelden maar mijn externe dvd speler is gewoon de superdrive maar dan in een externe behuizing, ik heb inderdaad geprobeerd de Mac installatie dvd te starten en dit ging zonder enige moeite. De officiële Windows installatie dvd gaf echter ook zo'n stopbord i.p.v.. de installatie te starten.

De drive terug zetten zie ik echt niet zitten want niet alleen krijg ik dat externe kastje bijna niet open ook me macbook ging vorige keer al niet helemaal soepel (er bleek een dolgedraaid schroefje in te zitten) dus dat wil ik niet nog een keer allemaal doorlopen :(
Pagina: 1