Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

webserver 2008 of xampp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik sta in dubio, onlangs heb ik een licentie van server 2008 enterprise gekocht. het systeem wordt voor een thuis omgeving gebruikt en dient voor ftp, webhosting (kleine site, niet druk bezocht) en email.
bij mijn vorige server 2003 heb gebruik gemaakt van de ingebouwde webserver maar ik weet nog dat ik dagen bezig ben geweest met php en sql om het allemaal goed te krijgen.
nu weet ik ook uit ervaring dat het all-in pakket xampp vrijwel out of the box werkt.
nu de vraag wat is beter ;
gebruik maken van webserver van de 2008 of xampp erop zetten.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
lol, je hebt een licentie gekocht (waar ik mijn twijfels bij heb) en je zou deze niet gaan gebruiken...

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:47
PHP/MySQL? Ga voor XAMPP. ASP(.NET)/MSSQL? Ga voor IIS.

Zo simpel als dat.

Verwijderd

Topicstarter
ErikCornelissen schreef op zondag 04 september 2011 @ 16:44:
lol, je hebt een licentie gekocht (waar ik mijn twijfels bij heb) en je zou deze niet gaan gebruiken...
hmmm, twijfel is niet nodig. via mijn werk kreeg ik korting (overnames etc. zodoende kon ik tegen een zeer schappelijk prijs de licentie kopen)

ikzelf ben gewoon een hobbyist die via de ict afdeling een buitenkansje kreeg

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-11 15:52
de ondersteuning voor PHP in IIS (windows webserver) op server 2008r2 is pakken vooruit gegaan en kan het vergelijk best doorstaan voor een 'net niet full load webserver'. MySQL draait ook goed onder windows.

linkje voor hulp bij install : http://learn.iis.net/page...hp-applications-on-iis-7/

XAMP is goed, maar is meer bedoeld voor ontwikkelomgevingen op je eigen pc en zo, zou ik persoonlijk niet gebruiken voor een 'productiemachine'.

[ Voor 16% gewijzigd door ItsValium op 04-09-2011 19:06 ]